Wie heeft er hier ervaring met een scheurtje in de vliezen die bijvoorbeeld hoog zit. Dus niet in 1 keer vruchtwater verliest. Hoe kwam je er achter? Verloor je elke keer als je op je hand blies vruchtwater? Verloor je soms ook terwijl je stil zat? En wat als de baby erg draait? Herkende je het wellicht aan de geur?
Ik ben 's nachts mijn bevalling begonnen met een hoge vliesscheur. Ik verloor een klein beetje vocht en werd daar wakker van. Het voelde anders dan plassen zeg maar. Mijn ondergoed was wel een beetje nat, maar niet drijf... Bij op mijn hand blazen kwam er geen vocht en aangezien ik mijn onderbroek uiteraard al de hele nacht aanhad en het heel warm was, kon ik er niet echt iets aan ruiken (ook transpiratievocht en afscheiding...). Ik moest meteen blijven liggen, omdat Lucas nog niet ingedaald was. Ik kan me eerlijk gezegd niet meer herinneren of Lucas toen nog veel gedraaid/geschopt heeft in die nacht/ochtend. De weeën kwamen daarna op gang en 's middags braken de vliezen echt goed door. Toen kwamen de weeën ineens heel snel en regelmatig!