Van de leg....

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door kweb, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hey meiden,

Afgelopen maandag en dinsdag heb ik een posi ovutest gehad. We hebben zondag, maandag en dinsdag geklust. Mijn temp is niet echt heel erg gaan stijgen, wat ik meestal wel heb na ei, maar toch gaf FF een kruis. Volgens FF had ik mijn ei op maandag, wat ik zelf erg raar vond omdat ik toen pas de 1e posi ovutest heb gehad. Nouja, geen probleem verder, ik had mijn ei gehad en goed geklust.

Echter vanmorgen op 4dpo had ik ineens een tempdaling tot onder het kruis....tenminste als ik nog een kruis had gehad, want FF heeft deze nu weggehaald. Waar is nu mijn ei gebleven??? Als ik morgen een minimale temp invul van 37.0, zet FF het kruis weer terug. Kan ik dan spreken van een tempdip op 4dpo??? Niet perse een innesteling hoor, want ik weet dat deze doorgaans tussen dag 5 en 10 plaatsvind, alhoewel er hier en daar wel posts staan van een tempdip op 4dpo waarbij later is gebleken dat deze meiden toch zwanger zijn geraakt in die maand.

Ik ben er gewoon een beetje van slag van. We zijn precies 3 jaar bezig met proberen zwanger te worden en temp al een heel tijdje en heb nooit problemen gehad met het vinden van mijn ei. Ook altijd een duidelijke stijging gehad na ei.

Wie heeft hier ook ervaring mee en kan mij een beetje geruststellen?

Liefs Patricia

2. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    volgens je testen heb je dag 14 je ei gehad....maar dat kan ik uit he temperatuur niet halen zo..

3. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    Nee idd. Maar voordat ik mijn temp van vandaag invulde, had ik gewoon een kruis van FF op dag 13. Omdat mn temp vandaag zo laag was, heeft FF het kruis weggehaald. Als ik morgen een temp van 37.0 invul, zet FF het kruis weer terug op dag 13. Vandaar mijn verwarring...

4. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    Overijssel
    Das idd vaag met ff ja...

5. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    Ben nu dan toch wel heel benieuwd wat mn temp morgen doet....

6. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    Overijssel
    Nou je temp maakt nu niet meer uit, ei is geweest op dag 14....dat hebben je testjes wel laten zien he meid.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou meer waarde hechten aan die ovu-testen dan uit FF.. Die ovu testen is een directer verband met je eisprong, dan via je temp. Aangezien je temp ook door andere dingen beinvloed kan worden (ziekte/slapentijden)

8. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik ben de afgelopen week wel ziek geweest, maar heb daar niet teveel waarde aan gehecht omdat ik geen verhoging of koorst heb gehad, gewoon een verkoudheid dat nu heerst.

Maar ik lees ook nog wel regelmatig dat je wel een posi ovutest kan hebben maar dat je eitje toch niet springt.

Ik moet er denk ik ook gewoon vanuit gaan dat ik een eisprong heb gehad. Het zou wel overeenkomen met de afgelopen 2-3 cycli waarbij ik een lengteduur had van 26 dagen. Ik denk dat er verder niets anders op zit dan gewoon geduldig af te wachten, heb per slot van rekening pas over 9-10 dagen mijn NOD.

9. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    Overijssel
    ik ben dr bang voor ja :(

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    En je zou voor alle zekerheid nog een keer kunnen seksen :p
    Dan heb je zeker weten je ei geraakt, dat kan dan toch bijna niet anders? Spannend zeg ik ben benieuwd of je een positieve test in je handen mag houden op je nod!

11. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    Overijssel
    inderdaad nog even een tijdje doorgaan om de dag :p

12. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    Was eerlijk gezegd blij dat we even klaar waren met klussen omdat ik ziek ben. Althans ziek was en nu nog aan het opknappen, maar het zou idd geen kwaad kunnen hihi

13. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    Overijssel
    Sja, als je er geen zin in hebt, niet doen he..het moet wel leuk blijven!!

14. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    Maar even kijken hoe de stemming vanavond is.

15. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    volgens mij is je temp een betere indicatie van je eisprong dan ovutestjes...
    ik heb wel eens gelezen namelijk dat iemand een paar keer per maand een posi ovu had, maar geen tempstijging, ze bleek ook geen eisprong te hebben...
    soms kan je wat lh aanmaken, waardoor je ovu posi wordt, maar dan springt je ei niet of wat later pas... dus ik zou nog even doorklussen voor de zekerheid, en hopelijk heb je morgen gewoon een mooie hoge temp waardoor je uit onzekerheid bent!

16. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik mag weer meedoen, temp was vanmorgen 37.0 :)
    Ik heb m`n kruis weer terug gekregen van FF. Das toch een fijner gevoel op de een of andere manier. Dan toch een tempdipje op 4dpo.

Deel Deze Pagina