Van de leg

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Sommerfugler, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sommerfugler

Sommerfugler Actief lid

27 sep 2013
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je reactie, maar klopt niet helemaal hoor :)
    Ik heb inderdaad drie thermometers achter elkaar gebruikt, maar nooit tegelijkertijd en nooit in één kaartje. Dus hele cyclus door op dezelfde manier met zelfde thermometer.

Je legt het wel uitgebreid uit, maar het is wel heel erg theoretisch met als in de boekjes :p en de praktijk is veel weerbarstiger. Als ik van jouw verhaal uit moet gaan, was mijn BBT gisterochtend dus 38.2 (niet gemeten in oor waarop ik had gelegen) en had ik dat voor lief moeten nemen. Dan had ik volgens jouw methode verhoging gehad, terwijl nog geen 15 minuten later mijn temp in rustige zithouding 36.6 was maar dat had ik dan niet geweten.

Tussen de meetmomenten zat overigens steeds 30 seconden precies zoals in het boekje staat :)P :p) En ik meet steeds maar in één oor. Dus daar komt het verschil niet vandaan.

Voor hetzelfde geld heb jij dit ook, maar weet je het niet, omdat je het bij die ene keer meten laat :) en als je het zeker weet, omdat je af en toe vaker dan 1xhebt gemeten, dan snap je óók dat ik dat doe (zeker omdat ik de temperatuur niet vertrouw)

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Natuurlijk.... maar feit blijft dat oraal tempen al te onbetrouwbaar is om serieus te nemen.
    Oorthermometers zijn goed, maar duw je de ene keer het tuutje dieper in je oor, dan zit je al hoger. 38,2 hebben en dan 15 min later 36,6... dat is zo'n groot verschil dat je weet dat daar iets niet goed gegaan is. Maar welke? De 38,2 denk ik sowieso.

Probleem is gewoon dat niemand je hier goed kan adviseren. Niemand staat erbij te kijken hoe je het doet namelijk. En je wisselt zo sterk met methoden en hoe vaak meten en zo... dat er op geen enkele wijze iets betrouwbaars over te melden valt.

Enige optie.... als je het echt zo wantrouwt gewoon stoppen ermee. Want je merkt nu dat het met geen meter weg te nemen is.

En tuurlijk heb ik die wisseling in temp ook.... want iedereen heeft dat omdat dat natuurlijk is voor het lichaam. Maar aangezien ik curves heb die steeds hetzelfde gemeten zijn... dus altijd op dezelfde tijd bij wakker worden en altijd rectaal, weet ik dat het over zijn geheel gezien betrouwbaar is. Ik zie geen reden voor herhaling van meten, ook geen meerwaarde als je al weet dat het niet hetzelfde gaat zijn over het algemeen. En tuurlijk is het nooit 100 % betrouwbaar, maar dat is de pil ook niet ;)

Deel Deze Pagina