Hou me aanbevolen voor die groepsapp....... Ze reageert verdedigend en beschuldigend, maar zonder dat ze je bewijzen levert. 1+1=........
Ik hoop dat ik van het volgende uit mag en kan gaan: 1,Ze vindt mij (sinds ik haar 1,5 jaar terug leerde kennen) wel aardig. 2,Ze wil een relatie, een partner voor zichzelf en een papa voor haar kindje 3,Om mij 'over te halen' probeert ze misschien zwanger te raken van mij 4,Als dat niet gelukt is (of ze heeft het niet eens geprobeerd) zegt ze gewoon dat ze zwanger is 5,Dan zouden we de relatie krijgen 6,En dan zou er is mis gaan met de zwangerschap. 7,De relatie is er dan al en ik zou die niet stoppen omdat er iets mis is gegaan 8,Er komt (mogelijk) alsnog een kindje in de toekomst Naar mijn idee zit ik nog op punt 4. In mijn zoektocht naar duidelijkheid kreeg ik hier op het forum duidelijke tips en advies. (Implanon blijft niet zitten bij zwanger zijn, die 4 weken kan niet, de HA stuurt niet zomaar door na een ngeatieve test, vragen om een foto van de echo et cetera). Zoals ik er nu over denk zal ze van de week een berichtje sturen dat ze de zwangerschap beëindigd heeft, en dat ze zich altijd gekwetst zal voelen en mij de schuld geven. Ik las iets over een poll. Dit zou mijn 'stem' zijn... En dat betekent dat voor mij dit forum erg van belang is geweest, want ik had zelf die dingen niet kunnen bedenken, en dan ook vandaag weer gedacht hoe het zou moeten gaan werken tussen mij en haar en 'ons kindje'. 101 applausjes voor 101 Wilde Vrouwen <3 Maar mocht ik nu te snel of te makkelijk denken hoor ik het wel. Ik ben er eerder van beschuldigd, dus misschien ....?
Ik zou haar een appje sturen met zoiets als: Even voor de duidelijkheid, als je echt in verwachting bent wil ik graag overal bij betrokken worden en daar denk ik echt niet te lichtzinnig over! Er is geen rede tot zomaar overgaan tot abortus zonder samen gesproken te hebben, ik heb namelijk nooit gezegd dat ik voor mijn verantwoordelijkheid weg zal lopen... Zoiets? Dan kan ze iniedergeval niet meer beweren dat ze een abortus heeft ondergaan door jouw toedoen! Dan zal het z.w. een 'miskraam' worden waar ze jou onmogelijk de schuld van kan geven..?
Gewoon vragen wanneer de volgende afspraak is bij vk of echo. Dat je als betrokken vader natuurlijk met liefde meegaat. Kan je gelijk de eerste echo bekijken als je toch bij haar thuis bent ..
Ja helemaal mee eens. Maar ja, het punt is/zal zijn dat ze vanmiddag al zei dat ze vandaag niks meer zou zeggen of reageren omdat ze er depri van wordt. Daarmee heeft ze zich al ingedekt (voor zichzelf). Vanavond, uurtje terug, nog wel gevraagd of de echo inmiddels gevonden is. Ze is wel online geweest maar ze reageert niet. Ik geloof dat ze niet meer zal reageren een dag of wat en dan met een lulverhaal komt over dat het beëindigd is. Ze zit gewoon te veel klem om nog te kunnen reageren denk ik. De enige uitweg voor haar is om met zo´n verhaal te komen. Schat ik in...
Juist daarom zou ik dat smoesje voor zijn.. Jij hoeft geen rekening te houden met haar verzonnen verhaal, vandaag heeft ze nog geen abortus kunnen laten doen! Dus juist nu sturen.. (maar goed dit is mijn visie, wil je niet zeggen wat je moet doen, maar als ik in jouw positie zou zitten zou ik dit juist nu doen)
Misschien alvast handig te weten dat er bij abortus een wettelijk bedenktijd is van 5 dagen, daarna wordt je pas geholpen, mocht ze het over die boeg gooien en woensdag ineens een abortus hebben gehad.
Vandaar ook mijn reactie... woensdag zou dus wel kunnen, want dan zegt ze gewoon dat haar bedenk tijd de dag na de echo inging en toen dus al haar eerste afspraak heeft gehad..
Oeps...ze is wakker geworden... 'Hoe kom jij ineens aan 6 weken' 'Heb je het 2 weken eerder met een andere meid gedaan ofzo' Hoe kom jij op 4 weken? Wat ik 2 weken eerder of wanneer dan ook gedaan zou hebben heeft niets met jouw echo te maken. 'oke wacht ik ga even precies uitrekenen met mijn agenda erbij want ik snap niet hoe jij bij 6 weken komt' Is goed. reken nog maar ff uit. 'Dan kom ik op 4 feb. Ik was 15 feb bij jou.' De periode tussen seks en de echo is iets anders dan de periode tussen zwanger zijn en de echo schat...Moet jij als mamma toch weten? (klinkt echt net of ik er verstand van heb! whaaaaaa) 'wat??? ja sorry (kindje) is ook wakker dus maar ik begrijp je niet oke. ik snap je totaal niet' Pfff.... nu moet ik serieus even gaan bladeren tussen de posts om uit te vinden hoe een man het beste aan een vrouw kan uitleggen hoe het met die 2 weken cadeau zit... ZIE JE WEL!!! ER ZIJN OOK VROUWEN DIE HET NIET METEEN BEGRIJPEN!! Whaaaa aa a a a a a Euh maar wacht even... De echo is gesignaleerd...schijnt!! PIEP!!! Zal toch niet waar zijn??? 'Ik heb de echo in mn agenda zodat niemand dat ziet. Kindje had hem in haar poppenbedje gelegd. Haha.' 'Oke ik ga even snel mn agenda pakken want die ligt in de eetkeuken. Even kleren aan doen hoor...' euh..... ja.... nu ga ik toch wel even aan alles twijfelen weer... pfffff.....
Waarom zou iemand en een spiraal nemen en implanon. Ken ook geen arts die dat zou doen. Werk zelf bij een huisartsenpraktijk vandaar.... Maar je wordt dus geen vader? Ik heb niet alles gelezen...
Nou, ik kom ff binnenvallen na 4kante ogen te hebben gekregen van 44 bladzijdes bij te hebben gelezen.. Een verloskundige en gyn beginnen met tellen van een zwangerschap vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.. ze doen dit omdat het vrijwel onmogelijk is om te weten wanneer je precies bevrucht bent...
Zo, het mag duidelijk zijn dat ik speciaal voor dit topic ineens weer ff wat reageer, Dochterlief word alweer haast 3.. lol
Iets als: ja, vanaf de dag van gemeenschap geteld is het vier weken. Maar daar hoor je 2 weken erbij te doen ofzo. Kan me zoiets herinneren van zus/vriendin/biologieles. Zou niet over een cadeautje praten.