Grappig genoeg heb je daar wel gelijk in Wuppie. Je doet steeds meer zelf en ik merk ook dat steeds vaker de monitor er 'even' af is en ik daar steeds minder op reageer. Tuurlijk blijf je alert, ik denk dat wij dat allemaal wel blijven houden. Maar toch word je steeds een stukje minder afhankelijk. Zonder dat je het merkt. Nu is het wegen zonder monitor, badje hebben we idd al gedaan. Eerste keer stond ik doodsangsten uit. Tweede keer ging het al iets makkelijker. Ik hoop maar dat het steeds een beetje doorzet zo. Vooral het slapen vind ik eng.
Nou, het is zover. Vandaag gaan de plakkertjes van haar borst. Voetje blijft er nog even aan. Morgen gaat alles eraf. Ik ben er nog helemaal niet klaar voor maar ik moet maar proberen mijn verstand hierin te laten overheersen. Dat zegt dat ze het weten en haar goed in de gaten houden. Liefst zou ik vanaf morgen gewoon 24.7 bij haar zitten maar ja, dat is ook geen oplossing natuurlijk. Mixed feelings. Deel van mij is vervuld van zoveel trots op mijn dappere meisje. Ander deel is als de dood .
Adem in adem uit het komt goed ze doen het echt niet als het niet kan. Je moet maar zo denken je meisje krijgt ook meer vrijheid nu ze minder draadjes op haar lijfje heeft en het knuffelt ook steeds makkelijker. Liggen er nog een hoop andere kindjes op de afdeling ? Wij mochten ook altijd bellen hoe het ging doe dat anders voordat je gaat slapen of als je wakker word zodat je wat geruster kunt zijn. Bedenk ook eens de vragen die je normaal gesproken aan de kraamhulp zou stellen.De verpleging heeft een hoop handige foefjes en tips.
Ik doe mijn best. En mijn verstand weet ook dat ze het niet doen als het niet kan maar tjonge wat is het moeilijk. Er liggen op haar kamer nog 4 andere kindjes. En we mogen inderdaad zovaak bellen als we willen. Wat dat betreft hebben we echt alle begrip van de verpleging. Ik hoop dat ik me een beetje sterk kan houden want wil me ook niet steeds schamen om zo'n enorme muts te zijn natuurlijk. Vond het wel lief wat een van de zusters zei vandaag. 'Ik heb geen prematuur gehad maar toen mijn kindje voor het eerst zonder bandjes ging zwemmen heb ik twee banen huilend ernaast gelopen of het goed ging'. Dat zijn van die kleine dingen die maken dat je er niet alleen in staat. Fijn.
Het komt echt wel goed! Ik vond het ook heel spannend toen de monitor uit was Maar ze weten wel wat ze doen in het ziekenhuis Succes!
hey meid spannend hoor voor je ik vond het ook zo spannend toen mijn zoon is nu een week thuis en doet het super. dus komt helemaal goed zonder plakker hoor ! Het matje van nannycare brengt mij wel veel rust dus als je het vergoed krijgt kan ik hem wel aanraden. ik vergeet hem nog wel eens uit te zetten als ik m'n zoon uit bed haal en dan gaan alle toeters en bellen af dus hij doet het wel . Knuffel voor jou en kop op komt echt helemaal goed !!
Wat ik nog toe wilde voegen... Ik mocht ook wel een dagje rooming in doen, Het zijn uiteindelijk bijna 3 weken geworden dat we samen in het zkh zijn geweest... Misschien is die mogelijkheid er bij jullie ook wel. Ik zou het zeker vragen als je het prettig vindt om langer in te roomen. En wat betreft die monitor; vertrouw op je kindje, ze zijn zo sterk die kleintjes
Hey dames, Ik zat een beetje jullie verhaaltjes te lezen en is zo herkenbaar! Mijn dochter is nu bijna 10 maanden en is ook prematuur geboren! Met 32,1 zijn mijn vliezen gebroken en heb toen bijna ruim een week in het ziekenhuis gelegen met absolute bedrust, spuiten, weeenremmers, ab noem maar op! Maar toen ik die vrijdag naar huis mocht vond ik het toch wel heel erg eng! Al kreeg ik thuismonitoring om de kleine meid goed in de gaten te houden! Maandagmiddag zaten vrienden van mij hier, en kreeg toen al weeen!(Wist helemaal niet dat dat het was) Al met al zei ik tegen mijn man je krijgt gewoon makkelijk taco's want heb niet de energie om je eten te maken! Toen toch maar het zh gebeld en moest gelijk komen! NOu na een helse nacht is toch op dinsdagmiddag na een zs van 33,3 onze dochter Yara geboren met een stuitbevalling en met een gewicht van 1841 gr! Ook heeft zij een maand nog in het zh gelegen om aan te sterken en ook aan de monitor! NOu ik kan zeggen dat ik de monitor ook echt een ramp vond! Toen ik ook hoorde dat ze op een gegeven moment van de monitor af mocht bleef ik de hele tijd kijken of ze nog wel ademde! Maar eenmaal er af mocht ze 2 dagen later mee naar huis! Toen ze eenmaal thuis was, heb ik om het half uur gekeken naar haar of ze nog wel leefde! Zo vreemd omdat ze dan alles zelf doet! En nu bijna 10 maanden later heeft ze gelukkig er niks aan over gehouden en is het een pittige tante die aardig van haar afbijt! Het is een hollands welvaren zoals je aan mijn profiel foto kan zien! Dus meiden houd moet en geniet van elk moment van de kleine, want af en toe mis ik gewoon stukken toen ze zo inimini was gr angelique
Nou, het is zover. Vanochtend na het verschonen en wegen enz. is de monitor uit gegaan. Ik heb gevraagd of ik bij wijze van symboliek zelf de saturatiemeter van haar voetje mocht halen en dat mocht. De symboliek erachter voor mij is dat ik op die manier laat zien dat ik net zo dapper wil zijn als mijn kleine meid. De angst is niet weg natuurlijk maar ben wel een beetje trots dat ik het toch gedaan heb. Zuster zei heel terecht 'we kunnen nog een week wachten maar over een week zul je je dan niet anders voelen'. En daar heeft ze gelijk in natuurlijk. Het worden een paar moeilijke nachten maar ik probeer er maar aan te denken dat dat ook gaat wennen.
Zo snel zal ons meisje nog niet naar huis gaan denk ik want ze krijg nog deels voeding door de sonde. Maar of het heel lang zal duren vraag ik me ook af inderdaad. We gaan het zien.... Super van jou hoor. Mooi meisje zeg!
Dat dacht ik dus ook maar omdat ik ze wilde proberen met de fles een week voor thuis komst, en de monitor zo snel eraf ging, ging het heel snel! En als ze vragen of je wil roomen kan je bij ons in leiden de klok erop gelijk zetten dat ze dan 2/3 dg later mee mogen!! En vind het super stoer van je hoe je het doet!! Echt ik weet hoe je je eigen voelt!! Gr
Mijn zoontjes zijn precies met 34 weken geboren Omdat ik hellp had 12 dagen later is de oudste (1665 Gr.) overleden aan een bacterie mijn andere zoontje (2165 Gr. Bij geboorte) heeft in totaal een maand in het ziekenhuis gelegen, uiteindelijk van de monitor af..vond ik moeilijker dan hij... Maar je moet t vertrouwen krijgen, inmiddels is hij ruim 4 maanden en weegt bijna 6 kg en ik heb vertrouwen ook zonder monitor!
Ik kan het je nog sterker vertellen bij ons mocht hij de nacht na roomen meteen mee! En dat was binnen een week na dat de monitor er af ging. Als ze het drinken onder de knie hebben gaat het in een paar dagen opeens zo snel allemaal Ben benieuwd hoe het komende week zal gaan
Wow ongeduld. Wat moet dat moeilijk voor je zijn geweest. Petje af voor jou dat je zo sterk bent. 4 maanden en 6 kg. SUPER!! Hier hangt ze weer aan de monitor. Niet omdat het slecht ging maar ze heeft een schimmelinfectie aan haar billetjes en omdat dat zo rood was hebben ze haar even op haar buikje met de billetjes bloot gelegd. Was mama eindelijk zover, moet het straks weer helemaal opnieuw.......... .
@Ongeduld ik neem mijn petje af voor je! Jeetje wat moet dat moeilijk geweest zijn! @Cryptonism Ach jee meis wat rot! Nu hopen op dat het snel goed gaat! zo zie je maar iedereen praat makkelijk met ach ze zijn maar zoveel te vroeg geboren, maar onze kindjes hebben het helemaal niet makkelijk gehad xxx
Ik denk, Hammelientje, dat je dat ook meegemaakt moet hebben wil je het begrijpen. Wij zitten er in of hebben erin gezeten. In ieder geval staat het voor altijd in ons geheugen gegrift. Trouwens, jouw meisje is op een prachtige datum geboren zeg. Verjaardag van mijn moeder . En dat is natuurlijk zonder enige twijfel de liefste moeder van de wereld
Komt me zo bekend voor mensen die zeggen oh dan heb je lekker daarna lang vrij kan daar zo verdrietig van worden. Balen dat de monitor er weer op moest. Je kan nu wel goed zien of ze het op haar buik ook fijn vind. Ons mannetje kreeg koorts en verkoudheid ze hebben toen een afgedopt infuus weer aangebracht voor als het nodig was. Baalde daar ook van, maar hij was wel heel snel van zijn verkoudheid af en dat bewees maar weer hoe sterk hij was. Ongeduldige heel veel sterkte met het verlies van je tweede zoontje wat zullen jullie dubbele gevoelens hebben knuffel.