Lolieken, maar een streep is toch een streep! haha... snap je onzekerheid wel hoor je wilt gewoon een dikke vette streep! maar ben toch stiekum een beetje blij voor je als ik dit zo zie! Cherry, je wilt inderdaad sneller, de wens is gewoon heel groot en je wilt eindelijk iets positiefs! Manlief is wel bereid nu vaker te klussen rond mn ei, hij was dus stiekum toch ook wel wat teleurgesteld! Hier verder nog geen nieuws, wel buikpijn en een beetje bruine prut af en toe....zucht...laat nu maar komen die hap!
Lolieken, ik zie ook een lichte streep. Probeer even een dagje af te wachten en dan weer een testje te doen. Anders maak je jezelf gek meis. Cherry, dat is een mooi idee dat bedeltje. Wuppie, gefeli met je mooie echo. Gister afspraak bij de gyn gehad. Aardige man hoor. En nam rustig de tijd voor mijn vragen. Mocht ik binnen nu en 4 weken nog niet ongi zijn geweest dan moet ik aan de bel trekken. Dan maakt hij een controle echo. En mocht ik zwanger zijn binnenkort, dan mag ik direct een afspraak maken voor een vroege echo. Daarna ga ik dan weer naar de vk toe.
Ik vind hem zo veel duidelijker dan gister hoor lolieken! Je zit nog voor je nod dus een knalstreep lijkt me niet rieel om te verwachten! Wuppie: geweldig een goede echo! Neemt de eerste angst vast weg! Mijn pony wordt wra verkocht als er een kleine komt. Is een erg duur grapje iedere maand en of ik er nog tijd voor heb is dan ook maar de vraag... Vandaar!
Hoi meiden, op uitnodiging van Loki ben ik hier beland. (Nog bedankt Loki.)Sinds een jaar zijn wij bezig om zwanger te worden. Ik ben in dit jaar twee keer zwanger geweest, maar helaas is bij allebei de keren het kindje gestopt met groeien. Ik zou het leuk vinden om hier mee te lezen. Ik kan niet beloven dat ik veel zal schrijven, maar dat merken jullie vanzelf. Ik schrijf ook mee met een zwanger worden topic. Maar daar is bijna iedereen inmiddels zwanger of moeder, dus daar heb ik weinig herkenning meer. En diegene die ook twee miskramen heeft gehad, schrijft nog maar heel weinig. Ik ga van de week even proberen terug te lezen waar jullie het allemaal al over hebben gehad... Liefs liedjepiedje
Mieke: Fijn dat de gyn je een heel goed gevoel gaf! Nog 2 dagen tot je WOD he? Je temp-kaartje is net zo'n bende als de mijne... Even leek er een ei geweest te zijn maar daarna werd het enkel ellende. Gelukkig toch geen endelange cyclus maar een ongi. Hier ga ik voor jou ook hard voor duimen!! Liedjepiedje: Welkom hier Niemand is niets verplicht maar het is wel fijn om elkaar te steunen en met elkaar te kletsen over vanalles en nog wat . Hopelijk kleurt ons topic snel hélemaal en vooral blíjvend rose! Vertel eens iets meer over de mk-en, als je wilt. Hoe ver was je? Echo's gehad? Natuurlijk of curretage? Alleen als je wilt hoor!
Hallo meiden, Ik kom me aansluiten bij deze topic.Sorry maar heb nog niet jullie berichten kunnen lezen, k zal er later op reageren. maar voor nu..mijn verhaal en waarom ik op deze topic reageer. Begin van het jaar heb ik een mk gehad na 10 weken. was onze 1ste zwangerschap, we waren ronde 1 al zwanger. We waren totaal blij verrast. Moesten zelfs nog even wennen aan het idee dat we echt zwanger waren. Ineens was het er en ineens was alles weg. Ook de verwachtingen, dromen alle voorbereidingen en plannen voor 2010.. Kreeg pas de klap na een maand emotioneel te verwerken. heb het toen eerste weken erg zwaar gehad. was ook heel erg bezig om weer zwanger te raken. Lange gesprekken met manlief gevoerd. Mijzelf gedwongen om mijn oude leventje weer op te pakken. Dat viel zwaar tegen maar heb mijzelf er door heen geslagen. Probeer nu vooral ook weer gelukkig te zijn zoals ik was voordat ik zwanger raakte. Niet er teveel mee bezig zijn, zodat natuur zijn gang kan gaan. Maar ik blijf ups en downs houden. De ene dag zit ik lekker in mijn vel en de andere dag kan ik zo weer in een dip zitten. Ondertussen blijven we maar de blijde berichten van andere ontvangen dat ze de magische 12 weken grens voor bij zijn. Je zult het niet geloven maar in onze omgeving zijn er nu in totaal 11 zwangeren. Ik was nummer 5. Ik merk ook vooral dat ik er geen moeite heb met dat iemand is bevallen. Ik heb meer moeite om te horen dat er nog 1 iemand de 12 weken grens gezond en goed heeft gepasseerd. Waarschijnlijk omdat ik er ook bijna was. Ik zat echt te wachten op het moment dat ik 12 weken zou zijn en eindelijk kon uitschreeuwen.. maar helaas.. Begrijp me niet verkeerd. Ik ben heel blij voor alle anderen die gezond en goed zwanger zijn. Maar het verlangen om ook weer te mogen genieten, weer blij mogen zijn, weer te gaan dromen, enthousiasme is zooo ontzettend groot. Vooral omdat je ook bij al die andere opmerkt. Ik betrap mijzelf ook vaak op dagdromen niet alleen dat ik weer zwanger ben, maar dat ik weer idd voorbij de 12 weken ben. Dat ik eindelijk een echo krijg met goed nieuws... Sorry als ik jullie belast met negatieve bericht. Kan me voorstellen, dat het voor jullie ook deprimerend werkt. Maar wil het van mij afschrijven en in mijn omgeving heb ik dus niemand met soortgelijke ervaring als mij.... dikke knuffel
Welkom hier shaida. Wat lijkt me dat moeilijk zoveel pril zwangeren om je heen. Misschien hebben sommigen van hun ook al een mk gehad? Mij viel het echt op hier nl. Nu 3 zwangeren in de nabije omgeving en miskramen (1 daarvan nu goed zwanger en 1 heeft zelfs al 2mkks gehad). Dit troost me soms, het gebeurt niet alleen ons...
het viel ons wel op, dat velen pas over hun mk begonnen te praten, nadat wij ons slecht nieuws vertelde. We hebben het nooit verborgen gehouden voor de buitenwereld. Op dat moment deed het mij juist goed om het aan anderen te vertellen. Toen kregen we te horen wie ook allemaal een mk hebben gehad, maar het nooit aan iemand hadden verteld. uiteraard met zoveel zwangeren om je heen, wordt de gedachte " alleen ik? " wel ontzetten vergroot. maar een troost is wel van die 11 zwangeren: - 2 zijn nu zwanger van hun 2e kindje, maar hun allereerste zwangerschap was ook een mk. - eentje is zojuist bevallen van hun 2e. voor hun 1ste had ze 7 mk's gehad - van de ander werd de vorige zwangerschap met 20 weken beeindigd. Hoe naar het ook klinkt, maar zij geven mij wel "hoop" Nu drie maanden verder heb ik soms wel spijt, dat ik mijn mk naar buiten heb gebracht. Krijg het gevoel dat er een stempel op mijn voorhoofd is gedrukt. Terwijl van mijn vk kreeg ik te horen dat 1 op 10 zwangerschappen uitloopt in een mk. Zoveel.. en dan nog lijkt het een taboe te zijn.. Ervaren jullie dit ook zo?
Welkom beide! Het is een fijn clubje hier. Niemand wil hier écht zijn je wil gewoon dat je zwangerschap goed loopt. Maar als je het toch moet meemaken dan is het écht fijn om hier met je lotgenoten te praten. Normaal reageer ik meer persoonlijk op de berichtjes van de "leden" (hoe officieel ) hier maar omdat we momenteel aan het renoveren zijn heb ik bijzonder weinig tijd om te reageren. Maar vanaf het hier klaar is pik ik de draad terug op!! Dus sorry daarvoor... Ik heb minder goed nieuws vrees ik. M'n testen worden vager ipv duidelijker en de ovulatietest die gisteren zo goed als positief was is vandaag weer een tint lichter. Ik vrees dat ik dus een vroege miskraam heb want je ik kan er niet omheen dat de testen echt wel duidelijker zijn geweest... Ik zou wel kunnen janken. Niet zo zeer dat het nu niet raak blijft maar wel met de spanningen er rond. Ik denk dat ik toch ga afkicken wat zéér moeilijk is. En de volgende cyclussen toch op de nod ga testen want dit is ook geen fijn gevoel. Mss is er nog een waterkansje ik weet het niet maar ik wacht dus vooral op men ongi. Want streepjes die lichter worden is géén goed teken he.
Dank je Lolieken.. Ik heb even snel jouw berichtjes gelezen. Wat ontzettend balen! Maar geef het nog niet op. Wacht je NOD af en kijk wat er dan gebeurt. Ik snap wat je bedoelt. De neiging om steeds eerder te gaan testen is oh zo groot. Ik heb met mijn man afgesproken niet te testen totdat ik niet officieel " overtijd" ben. Heb ook geen voorraad testen in huis. En heb mijzelf voorgenomen om ondanks dat ik overtijd ben toch minstens 1,5 week te wachten. had ergens gelezen dat het verstandig is om toch ongeveer een week te wachten, omdat de test dan steeds betrouwbaarder wordt.. weet niet of dat waar is..
Ik wou dat ik dat ook kon... heb je een hoop karakter voor nodig. Maar het is idd verstandiger. Als je dan een streep hebt moet die wel duidelijk zijn in de meeste gevallen toch. Ja het is best balen. Ben de vage testen een beetje beu gezien. Maar ik vrees dat het dus niks is. Wacht idd nog een paar dagen af dan ben ik enkele dagen voorbij men nod en dan zien we wel weer... Hoop wel één ding. Dat is dat ik niet gigantisch lang moet gaan zitten wachten op mijn ongi dan. Want mijn lichaam maakt er een spel van dat altijd zo lang mogelijk uit te stellen.
Lolieken, nee meis wat ontzettend verdrietig. Ik denk dat je er goed aan doet in het vervolg te wachten, ook al is het niet iets wat je misschien wilt horen. Je had die test idd in handen en die streepjes kwamen er natuurlijk niet zomaar. Probeer het even los te laten en misschien over een paar dagen nog eens te testen. Dat de streep lichter is zegt nog niet altijd iets. Sterkte en een knuffel voor jou. Liedjepiedje en Shaida, welkom. Het is fijn je verhaal hier te doen aan meiden die hetzelfde mee hebben gemaakt. Samen zijn we sterk en kunnen we elkaar troosten omdat we elkaar goed begrijpen. Shaida, wat veel zwangeren om jou heen zeg, wat moet dat idd moeilijk voor je zijn. Bij mij zijn er ook wat zwangeren om mij heen. Maar ik merk dat ik steeds weer een beetje sterker wordt. Al denk ik dat een mk bij een eerste zwangerschap moeilijker is dan wanneer je al een gezond kindje hebt. Maar dan spreek ik voor mezelf hoor! Ik wil dan niemand voor het hoofd stoten. Loki, tja mijn tempkaartje is idd een rotzooitje aan het worden. Ik heb mezelf maar voorgenomen braaf af te wachten, iets anders kan ik op dit moment toch niet doen.
Shaida liedjepiedje jammer genoeg ook jij welkom hier. Shaida jou gevoelens komen me heel bekent voor en ik denk dat iedereen daar last van heeft gezonde jarloesie. Ook hier begonnen de mensen opeens te praten toen ik een mk had gehad. Denk dat er niet zo over gepraat wordt omdat je er eigenlijk neit aan wil denken als je pril zwanger ben. Net als gruwel bevallingsverhalen overigens. Lolieken dat zou balen zijn maar mischie wel een teken dat je niet meer zo vroeg moet testten hoe moeilijk ook. Ik wist het de laatste keer daardoor eigenlijk al voor de test. Loki snap dat het een duur grapje is kwa tijd oor leuke eigen dingen moet je juist tijd voor vinden als je een kleintje heb dan blijf je wat meer jezelf en niet alleen mama. denk er dus goed over na.
bedankt voor de warme welkom allemaal.. voel me gelijk thuis hier @Mieke8, denk ook zo erover en wil natuurlijk niemand hiermee kwetsen. Toen ik voor de curretage in zkh lag, was de dame en naast mij redelijk opgewekt, haar man ook. Zaten grapjes te maken etc. Ik ging er vanuit dat zij voor iets heel anders was gekomen. Terwij wij in de OK waren, raakte de mannen aan de praat met elkaar. Bleek dus dat ze voor hetzelfde kwam als mij maar idd al een kindje van 2 hadden. Iedereen gaat er natuurlijk anders mee om. ene kant ben ik nu blij, dat ik wel zwanger kan raken , maar aan de andere kant toch de onzekerheid kan ik wel gezond zwanger raken. @ lolieken, het is ook echt niet makkelijk om te wachten. Misschien is het voor mij het te doen, omdat ik een vrij regelmatige cyclus heb. Ik ben tot nu toe maar 1 keer overtijd geweest, namelijk toen ik zwanger was anders ben ik altijd of precies op tijd of eerder.
Shaida, ik neem aan dat het vruchtje onderzocht wordt? Dat hebben ze bij mij wel gedaan. Dinsdag heb ik een gesprek met de gyn gehad. En het was dus echt een mk, niks genetisch oid. Dus dat is op zich goed nieuws. En wij weten idd al dat we 'gezond' zwanger kunnen raken. Ondanks dat het onze 2e zwangerschap was en we al een gezonde zoon hebben, heb ik er ook heel veel verdriet van gehad hoor. Net wat je al schreef. De plannen die je maakt voor de komende maanden en na de bevalling, vallen dan in eens weg. Dat voelt dan zo leeg aan. Je kijkt er toch naar uit. Hoe is je man er onder?
Mieke8, heb begin van het jaar al de mk gehad, alweer een tijdje geleden. Vruchtje is op natuurlijke wijze "geboren" curretage was noodzakelijk ivm veel bloedverlies. Het ws mijn 1ste mk. Klinkt raar maar volgens de vk en gyn ben ik dus gewoon "normaal" het is de normaalse zaak om een mk gehad te hebben. de miskraamweefsel en dergelijke was wel onderzocht, maar daar was niks uitgekomen. Kreeg niet echt het gevoel, dat ze een grondig onderzoek hadden verricht. pas bij mk 3 gaan we de MMM. Bij een volgend zwangerschap wil ik wel voor de termijnecho al een echo hebben rond 8 wk het liefst. is volgens de vk niet nodig, maar ga wel op aandringen. mijn mk kwam opgang bij week 10, maar uit de echo bleek dat het vruchtje al rond 6/7 wk was gestopt met groeien. daar heb ik nog steeds moeite mee. de laatste weken begon ik volop te genieten van de zwangerschap naaste fam. verteld, bloedonderzoek, intake gehad terwijl het toen al niet meer was. De dromen en verwachtingen blijf je houden he? voor ons was 2010 al helemaal gepland. lijkt mij btw wel moeilijk om dan ook nog eens een kleintje om je heen te hebben lopen die ook je aandacht nodig heeft.
mijn man. hij heeft zich heel sterk gehouden om mij op te vangen. Het viel me op, dat mannen amper worden otnzien in zo'n situatie. Alle aandacht gaat uit naar de vrouw, terwijl hij het ook zwaar heeft. 2 weken na de mk verloor hij een dierbare persoon onverwachts. ons wereld stortte helemaal in. over de mk krijg het gevoel dat hij er nu wat nuchter in zit. Hij heeft wel verdriet maar heeft het ook geaccepteerd. Het was voor hem van belang om te begrijpen, wat er nu precies was gebeurd. Hij heeft er vrede mee zoals het is gegaan omdat het kindje waarschijnlijk niet gezond was. Hij kijkt er ook anders tegenaan. Hij heeft de volste vertrouwen dat die logeerkamer ooit zeker gevuld wordt met een vaste logee niet deze zwangerschap maar maybe de volgende. En ik heb zoiets van ja.. ik kan misschien wel weer zwanger raken maar dit kindje zal het niet meer zijn. Hij ziet een zwangerschap en ik zie een kindje. Bij mij veranderde natuurlijk alles lichamelijk, hormonen etc. Voor de rest vind hij dat we de natuur weer rustig haar gang moeten laten gaan. En ik vind het niet erg om het een handje te helpen Zo gaan we er allebei op ons eigen manier er mee om.
Hallo, Er is veel bijgeschreven! even kijken wat ik onthouden heb. @ liedjepietje en shaida: welkom!! fijn dat we er samen over praten kunnen. Ik had 23 maart de 12wkn echo en toen zagen we een kindje zonder hartslag en zonder beweging.. we zagen gelijk dat het mis was.. het is met 10 wkn gestopt met leven. Ik ben 26 maart gecurreteerd. Dat is morgen 2 weken geleden en ben nu gestopt met bloeden. Wil vanavond een test doen, hoop dat hij eindelijk negatief is. Zodat we weer lekker kunnen klussen. wat iemand al zei, het is positieve jaloezie.. en daar heb ik ook last van.. kwil het liefst zo gauw mogelijk zwanger zijn.. Ben nu 3x in de eerste ronde zwanger geweest waarvan 2x een mk. Heb een zoontje van bijna 2. Kvind het heerlijk om hier af en toe mn hart te kunnen luchten en shaida: ik heb dat ook, ons kindje zat 2 weken dood in mn buik en ik voelde me ontzettend zwanger! wat je lichaam je voor de gek kan houden he??? en liedjepietje: ik zit ook op een ander forum, maar vind het moeilijk te zien dat iedereen zwanger is en de 12 wkn grens voorbij gaat terwijl ik hier depri zit te wezen.. als ik maar afleiding heb gaat het goed, maar toch baal ik zo! en ik gun het iedereen maar ik vind het op dat forum toch wel moeilijk.. @ Lolieken: ja het schijnt dat heel veel mensen een mk krijgen zonder dat ze het doorhebben.. voor hun ongie gaat het al mis.. Ik hoop op een wonder voor je! had je wel dezelfde test gebruikt? succes! We hebben het nu 2x gedaan, met voor het zingen de kerk uitgaan. Ik kan echt niet wachten tot mijn volgende ongesteldheid! ben nu pas klaar met vloeien!! Dus als de test negatief is gaan we er gewoon lekker voor. Vanavond wou ik de test doen. Morgen is de curretage 2 weken geleden. Enige nadeel is dat ik dan niet weet wanneer mn eisprong is (misschien is ie al wel geweest) en wanneer ik kan testen. Hoe deden jullie dat?Nouja ik doe gewoon over 2 a 3 weken een test om te kijken. Nou moet ik nog ontzettend veel was wegwerken en schoonmaken thuis... bah! en wat jammer dat het mooie weer weg is.. Wat ik zat te denken.. mocht het deze maand raak zijn, zijn we in januari uitgeteld..! gelukkig na de feestdagen! maar helaas in hartje winter.. maar als we langer wachten zit er weer zoveel leeftijd tussen die 2.. Was het maar geen mk geworden.. okt was zo mooi geweest.. (alsof dat het ergste is.. ik weet het, maar ik baal gewoon zo gigantisch nog) ik zou anders morgen 14 weken zijn...
hallo shaida en liedjepietje! Welkom!Wat een verhalen allemaal zeg! We hebben allemaal iets vreselijk naars meegemaakt! Iets wat je niet weer mee hoop te maken. Ik kreeg eind januari een miskraam met 8 weken, leeg vruchtzakje! 8 weken zwanger geweest en dan ineens stort je wereld in. Ik merk dat ik er nu wel beter mee om kan gaan maar nu poging 2 mislukt is baal ik weer ontzettend en maal ik weer over het feit dat ik anders nu al ongeveer 17 weken zwanger was geweest. Mijn ongesteldheid komt ook niet echt heel erg op gang. Blijf buikpijn houden en wat bruine afscheiding. Begin zelf bijna te twijfelen of ik niet hetzelfde heb als Lolieken! Lolieken; balen zeg! Had zo gehoopt dat het streepje donkerder zou worden. Het zag er zo naar uit! Cherry; ik heb geen test gedaan na de curretage, heb afgewacht en was 4 weken later ongesteld dus weer op schema. Maar dat is natuurlijk bij iedereen verschillend.
Weet dat het niet hoort, maar ik heb dit ook. Ik zou 5 augustus uitgeteld zijn. Alles leek gewoon zo perfect te zijn. 5 augustus 2010 klinkt zo mooi. Een zomerkindje vond het helemaal geweldig. Zag mijzelf al met een dikke buik op ons terras zitten, genieten van het mooie weer haha weet natuurlijk niet hoe het zou verlopen. Dat is nu dus gewoon weg. we zouden 28jr en 31 jr zijn. Vond dat een hele mooie leeftijd. en zo zijn er veel meer dingen, waarvan ik nu denk " jammer het zou zo mooi zijn geweest" Maar idd seizoen, maand het maakt nu helemaal niks meer uit zolang ik maar een gezond zwangerschap heb Overigens was ik gister aan het uittellen, als ik deze ronde zwanger ben (wat ik natuurlijk heeeel erg hoop) dan ben ik dus op 5 augustus 20 wk als het idd zo gaat lopen, tja wat kan het leven toch ironisch zijn.