Van de roze wolk gevallen... We beginnen weer van voor af aan #1

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Irritant Lolieken die onzekerheid. Daar werd ik ook echt gek van. Dat maakt je zo gestresst. Sterkte met afwachten. Ik hoop dat je snel een knaltest hebt.

2. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Aggy, wat vervelend dat je je zo beroerd voelde gisteren, hoe gaat het nu? Ik heb wel eens last van duizeligheid, maar heb nooit heel erge buikpijn. Een beetje lichte krampen heb ik wel.

3. cherry blossom

cherry blossom Niet meer actief

@ lolieken: idd niks erger dan onzekerheid! maar ik had de vmk met 5 wkn al, dus ik ging na een paar dagen al bloeden.. dus ik wist het toen net en toen ik bloedde ging ik testen en was het lijntje minder dik dus toen wist ik al genoeg. Foute boel. Maar toen was ik voor de 1e keer zwanger. 1 maand later was ik weer zwanger. Toen ging het goed.

@ aggy:ja het is nu idd bijna over! gelukkig! de 1e menstruatie na een curretage kon weeen geven zeiden ze tegen mij, misschien dat jij de 2e menstruatie ook nog zo hevig hebt??

4. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Cherry, ja misschien heb ik dat dan gewoon de 2e keer! Was door een vriendin zelf ook al voorbereid op de 1e keer maar dat viel me toen heel erg mee. Blijf het wel vaag vinden maar ja het zal wel goed komen.

5. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    @aggy, ik herken wel de heftige pijn die bij een menstruatie hoort maar niet perse van na de miskraam. dat heb ik altijd al gehad. mijn eerste menstruatie na de curretage was wel heel heftig qua vloeien. doe maar lekker rustig aan.

@lolieken, wat maak jij het spannend zeg. ik denk aan die test te zien dat je zwanger bent anders krijg je geen positieve uitslag. volgens mij test je pas wat meer positief 14 dagen na je eisprong. want dan ben je pas echt 2 (eigenlijk 4) weken zwanger.op welke dag zit je vandaag?

hoe hebben jullie afscheid genomen van je zwangerschap en jullie kindje? ik heb het nog steeds erg moeilijk. (het gaat wel weer beter dan vorige week) ik heb het gevoel dat ik echt bewust afscheid moet nemen. maar ik weet alleen niet zo goed hoe...

6. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Hoi Jolan,

Ik heb bij mijn tweede miskraam twee hartjes gekocht en die hangen nu elke dag aan een zwart touwtje aan mijn nek. Ik heb daardoor wel een beetje afscheid kunnen nemen. Het werd heel bewust daardoor, een soort acceptatie. Ook al duurt het echte afscheid nemen heel lang.

Ik voelde me heel erg getroost door bepaalde liedjes. Dit is het gedicht wat ik na mijn tweede miskraam vond en heel erg mooi vind:
    Child without a face
    I have no memory
    Of a smile, a tender cry
    Have I fallen in disgrace

When pain came over me
    I was scared to death
    For your life, an early end
    To lose your company

Cause we were waiting for the day
    To receive this precious gift
    A prayer was being answered
    A wish was coming true
    We were longing for the time
    To hold you in our arms
    We couldn't wait any longer
    For the day we would meet you

Time is moving on
    I'm living with a hole
    You are part of my being
    And a dream that is gone

Child without a face
    I have no memory
    No answers to my questions
    As to the reason why

But we are waiting for the day
    We will recieve you in grace
    Will our prayers be answered
    will our wish come true
    We are longing for the time
    to hold you in our arms
    We cannot wait any longer
    for the day we will meet you

7. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Jolan, ik heb het er ook nog steeds moeilijk mee. Moeilijker dan verwacht... De dag dat ik vernomen heb dat het kindje niet meer leefde heb ik voor Lore (mijn dochtertje) een speciale en bijzondere knuffel gekocht. Voor mij staat dat knuffeltje gelijk aan mijn verloren kindje. Heel gek maar als die knuffel meegaat waar we ook gaan heb ik het gevoel dat dat kindje er ook bij is. Gek he...

Verder zou ik graag een ketting kopen (ook met hartjes) en elk hartje staat voor een kindje. Dus mijn dochter en ook voor mijn zonnetje. Tenslotte was het al 9 weken (maakt eigenlijk niets uit want elk verlies is zwaar) en ik zag echt al een gevormd kindje op de echo. Wat het me moeilijker maakte...

Ik mis die zwangerschap, ik mis dat kindje nog elke dag...

Deze zwangerschap want tensotte is die er wel zal ik anders aanzien als het misloopt. Ik wil me absoluut niet beginnen hechten in dit stadium. De testen maken me bijzonder onzeker al heb ik zeker wel hcg in men bloed. Ik hoop dat ik traag hcg aanmaak maar ik vrees er voor. Eigenlijk zou het goed moeten gaan want ik heb altijd voorgenomen om niet tijdens de feestdagen te bevallen. :D Het zou typisch ik zijn om het nu toch te doen. :p Ik zou het nog willen ook nu!!! :(

Ik wacht verder af... ;)

Bedankt voor jullie steun dames.

8. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Hoe dan ook blijft het moeilijk. Je hebt toch een kindje verloren (hoe klein ook) waar je je al zeer aan gehecht had. De pijn blijft al wordt ie wel dragelijker met de tijd. Soms heb je weer van die pieken dat je er even helemaal doorheen zit en op een volgend moment kan je de wereld weer aan. Dit zal altijd zo blijven maar denk wel dat het iets minder heftig zult worden als je na een mk een gezond kindje in je armen zult hebben. Vergeten zul je het nooit!

9. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Hier is het echt wel mis meiden... Kon het niet laten om vanavond te testen maar het blijft een licht vaag streepje. Sinds dinsdag zou het toch duidelijker moeten geweest zijn dus ik ga er van uit dat het écht wel mis is. Zelfs met het traag aanmaken van het hcg hormoon zou het toch donkerder moeten worden...

Ik kijk het nog even aan maar ik hoop snel ongesteld te worden. Want ik heb geen zin om weer weken op men ongi te wachten.

Pff, hier heb ik nu echt geen zin in. :(

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Lolieken:
    :( Hoop dat het toch nog een goede wending neemt maar al 4 dagen op dezelfde manier heel licht positief lijkt me niet precies wat je moet zien :(. Ik teste bij mijn vorige zwangerschap vanaf 11DPO (voor iemand met een normale cyclus is dat 4 dagen voor NOD) en toen was ik een duidelijke lichte streep en die werd echt met de dag dubbel zo dik. Op NOD was dit echt een streep waar je nog niet bijna meer omheen kon.
    Iedere vrouw maakt op een ander tempo en tijdstip HCG aan maar stijgen moet het volgensmij wel, als het er eenmaal is...
    *Knuf*...

Jolan:
    Ik heb van mijn ouders een (me2you)beer gekregen meteen toen ze hoorde dat ik zwanger was. Deze staat op mijn nachtkastje. Voor mij symboliseerd die echt mijn 1ste zwangerschap en allee liefde en verdriet die dat met zich mee bracht. Heb nog veel meer gekregen die weken maar dat ligt allemaal ver in de kast, dat is voor 'als het ooit echt zover is', dat wil ik niet dagelijks zien nu :(.
    Ik denk dat ik goed op weg ben het een plaatsje te geven. Mits een nieuwe zwangerschap niet máánden op zich laat wachten. Ook hoop ik zo hard dat ik er de volgende keer wat meer vertrouwen in heb maar dat zal de tijd leren. Pas dán zal ik deze kleine vlinder echt los kunnen laten en het gemis kunnen accepteren...

Aggy:
    Auw klinkt heftig, hopelijk gaat het nu wat beter? Zag je menstruatie er wel gewoon uit verder?

@Hier:
    Gister gehoord dat mijn schoonzusje weer zwanger is (weet verder nog helemaal niemand deze keer). Dacht dat ik het best een klap zou vinden maar dat viel me alles mee! Ben echt blij voor haar en hoop dat we 'weer' samen mogen zwangeren. Lijkt me fantastisch....

11. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Lolieken: Hug voor jou! Echt super balen voor je! Inderdaad hopelijk nu snel je ongesteldheid.

12. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    WE-GAAN-ER-WEER-VOOR-LIJST:

April:

Aggy: 28 jr. - 1e kindje - Ronde 2 NOD: 08-04-'10
    Peps: 39 jr. - 3e kindje - Ronde 3 NOD: 08-04-'10
    Mieke8: 38 jr. - 2e kindje - Ronde .. NOD:
    ik hoop ± 9 april
    Loki09: 25 jr. - 1e kindje - Ronde 5 NOD: 14-04-'10
    Jolan78: 31 jr. - 2e kindje - Ronde 4 NOD: 14-04-'10
    Lolieken: 27 jr. - 2e kindje - Ronde 4 NOD: 9-04-'10
    Muizz: 26 jr. - 2e kindje - Ronde .. NOD:
    Cherry Blossom: 25 jr. - 2e kindje - Ronde 1 NOD: Onbekend

Mei:
    Liedjepiedje: 23 jr. - 1e kindje - Ronde 3 NOD: 9 mei

Zwanger!!!
    Wuppie01: 28jr. - 2e kindje (maart posi test)
    Wendy2010: 29jr. - 1e kindje (maart posi test)

13. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Pff nou gisteravond kreeg ik weer zo'n heftige buikpijn, ben om 9 uur al op bed gegaan. Begon ook flink te bloeden. Vind wel dat ik anders ongesteld ben dan voorheen. Ik meende altijd dat het donkerrood was maar nu is het zo helder? (sorry beetje onsmakelijk misschien) Hoe is dat bij jullie. Ik heb in oktober een injectie met hormonen gehad (pijnbestrijding rug) daarvan begon ik te bloeden en na een kuur orgametril hiel dit op. Maar sindsdien heb ik het idee dat het dus helderder is. Heb nu nog buikpijn maar met pcm wel dragelijk, hoop dat het snel weer voorbij is en het eind van de maand raak is zodat ik deze ellende niet weer hoef!

Lolieken, vind het echt rot voor je meid, hoop dat er snel duidelijkheid komt.
    Loki, mooi voor je schoonzusje en het zou idd tof zijn om samen zwanger te zijn.

14. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent

April:
    ik hoop ± 9 april

Mei:
    Aggy: 28 jr. - 1e kindje - Ronde 3 NOD: 09-05-'10

Zwanger!!!

Heb mezelf maar even naar mei verplaatst

15. cherry blossom

hejj meiden,

Hier telkens een weëig gevoel in mn buik.. ze zeiden dat ik bij een volgende ongesteldheid lichte weëen kon krijgen.. maar ik ben niet ongesteld.. heb wel telkens het gevoel dat te moeten worden omdat ik buikpijn heb. Maar ik verlies nog heel licht oud bloed van de curretage.. nog steeds..... dus lijkt me sterk dat ik ongesteld ga worden, denk dat dat nog wel even moet duren. Verder heel misselijk geweest strax.. als ik maar niet ziek wordt.. ik zou haast denken dat ik zwanger ben, maar dat kan natuurlijk niet. Heb strax een test gedaan om te kijken of het hcg van de miskraam nu eindelijk uit mn lichaam is, maar helaas kwam er na n poos een heel vaag streepje te staan.. ik ga nu niet meer testen. De volgende test hoop ik dat het streepje donkerder is en dat het dan om een nieuwe zwangerschap gaat..

pff herkennen jullie dit?

16. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Whooo spannend Cherry. Wanneer ben je gecurreteerd of was je miskraam? tzou wel gaaf zijn als het om een nieuwe zwangerschap gaat.
    Wel heb ik zelf na mijn eerste curretage nog wel 6 weken lang geschommeld met hcg in mn bloed. Ik heb toen zelfs een echo gehad. Helaas ben ik toen alsnog na 7 weken ongesteld geworden. Ik was niet misselijk ofzo.

17. cherry blossom

ohnejj begrijp me niet verkeerd! weet zeker dat ik niet zwanger ben! dat kan niet, we hebben het 2x gedaan en voor het zingen de kerk uit gegaan. Maar het lijkt zo doordat ik zo misselijk ben.En dat streepje is nog steeds oud hcg van de miskraam.. Maar heb ook heel de tijd van die buikpijn, lijken net hele lichte weëen.. dat zou ik kunnen krijgen als ik ongesteld zou worden.. pff ik snap mn lichaam soms echt niet!!
    afgelopen vrijdag was het 2 weken geleden van de curretage.

Heb strax n vlinderbedeltje besteld.. ben benieuwd wanneer hij binnenkomt. De juwelier had hem niet meer op voorraad.

lfs,

18. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL

April:

ik hoop ± 9 april
    Shaida: 28 jr. -1ste kindje- Ronde 4 NOD: 18 april

Mei:
    Aggy: 28 jr. - 1e kindje - Ronde 3 NOD: 09-05-'10

Zwanger!!!

Ik sta er ook bij:)

19. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ik duim voor alle dames hier dat het snel op zijn plooi valt!

Ik zou op dit moment ook heel graag ongi worden. Dan kunnen we toch weer verder he. Heb niet meer getest omdat het streepje echt niet duidelijker wordt. Ik wil er dus geen testen meer aan verspillen. Mss dat ik er nog ééntje waag aan het einde van de week. Maar zonder hoop gewoon om te kijken of al het hcg uit mijn lichaam is. Ik heb al lange cyclussen gehad maar de laatste tijd zat ik rond de 36 dagen dus laat ons hopen. Dan is het nog wel even wachten maar met 36 dagen kan ik nog leven. Langer hoop ik écht wel niet.

Voor sommige dames begint het wel spannend te worden hier... :) SUCCES!!!

20. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

vanaf vandaag zijn mijn ongi klachten begonnen, buikpijn etc. Dus denk dat mijn ongi er snel aankomt. :( ondanks dat ik meen ei en innesteling gevoeld te hebben.

Het vreemde is dat ik zojuist naar de koffie automaat ben gelopen. Ik stond daar en kreeg het gevoel alsof ik moest kokhalzen en heb nu een vlaag van misselijkheid :( je lichaam houd je ook zo voor de gek.

In mijn fantasie was ik alweer zover weg haha . Had alles uitgerekend wanneer testen, wanneer ik mijn echo wil hebben, hoe aan iedereen te vertellen etc etc. Komende maanden is het bij ons een drukke maand omdat we allebei jarig zijn en ook zoveel jaar getrouwd zijn.
    hebben jullie dat ook? Ondanks dat je nog niet zwanger bent, dat je weer van alles zit te plannen. ik weet moet het mijzelf niet aan doen, maar word er gewoon zo happy van :D

Deel Deze Pagina