Jammer dat jij je hier ook moet melden Muiz, maar je bent uiteraard erg welkom... Sterkte, en kom hier uithuilen en van je af praten wanneer je maar wilt. Ooit praten we allemaal weer vrolijk en positief... Lolieken: Grr dat opgejaagde gevoel is niet fijn! Ik ben er soms ook alweer teveel mee bezig maar het gaat nu beter dan net na de curretage... Elif: Spannend, jullie laatste wondertje moet wonderen brengen, hoor!! Zag dat je HCG iig weg is, dat is een prettig begin!! Hier heb ik afgelopen donderdag nog een zw test gedaan en hier kwam een licht maar duidelijk streepje te staan. Volgende week nog eens proberen denk ik. Overigens is het bloed/bruin weg al enkele dagen. Heb nog wel steeds een raar buikgevoel, dat is nog niet zoals 'vroeger'. Als dat na het weekend nog aanhoudt wil ik toch nog een herhalingsecho, wil wel zeker zijn dat alles weg is. Nog een vraagje: Is je LH hormoon nu ook vals-positief net als een zw test? Denk het wel he? Ik had gister dradige/slijmerige afscheiding dus ik dacht:"Ik doe eens een testje!" en jawel, volgens die test heb ik over 1 of 2 dagen mijn ei. Maar ik denk dat dit gewoon vals positief is en dat slijm? dat weet ik niet Overigens heeft donderdag mijn schoonzusje ook een miskraam gehad Zij zou 8,5 weken zijn maar kreeg met 8 weken bruinverlies en dat ging door tot ze alles kwijt was 3 dagen later... Het is ons niet gegunt... Nou ja, we gaan ons best doen om weer tegelijk te zwangeren straks, schoonmoe zag haar dubbele kinderwagen met kleindkids al helemaal zitten, die kunnen we toch niet teleurstellen?
Mijn lichaam is me echt zwaar voor de gek aan het houden. 8) Vandaag serieuze maandstondachtige pijn en echt zo'n typische steekjes. Ik ben nog maar 3 weken na de curretage dus het lijkt me héél sterk moest ik nu mijn maandstonden krijg. Ik zou wel juichen dat wel. Loki, ik krijg ook meer zin om toch een nacontrole te krijgen. Ik bedoel dus een echo. De ene dag ben ik vol zelfvertrouwen en de andere dag ben ik zo bang dat het niet helemaal goed is ofzo. Mijn lichaam geeft me ook zo'n vreemde signalen. Echt vervelend. Ik zal blij zijn als alles op zijn plooi valt!
loki en lolieken hebben jullie geen nacontrole gepland staan dan?? ik moet 17 maart terug naar de gyn dan krijg ik de uitslag van het onderzoek op het vruchtje en gaan ze kijken of alles schoon is. 17 maart is ongeveer 1 maand na de curettage. loki wat erg dat je schoonzusje ook een miskraam heeft gehad. wat bizar dat het dan ook bij jullie alel 2 niet goed mag gaan. ik hoop idd dat jullie weer snel samen zwanger mogen zijn anders zal het voor de gene die niet zwanger is wel heel moeilijk zijn denk ik. elif wat heftig allemaal zeg. ik hoop echt voor jullie dat deze keer alles goed gaat. muiz heel veel sterkte meis.zo herkenbaar wat er allemaal door je hoofd spookt. lolieken ik hoop voor je dat je echt ongi wordt. ik ga woensdag een testje doen om te kijken om het hcg daalt. mijn temp daalt ook al van 37.0 naar 36,9 naar vandaag 36,8. dus dat gaat de goede kant in. ik vloei maar heel weinig. misschien omdat ik al 3 weken flink gevloeid heb van te voren? maak ik me daar weer zorgen over... emotioneel voel ik me echt in rouw. de emoties schommelen echt van vrolijk naar heel verdrietig.
moeilijk wat nu te voelen he, geen idee wat je lichaam gaat doen.. Na hoe lang ben jij ovulatie testen gaan gebruiken lolieken? Pas toen je zw test helemaal wit was of ook eerder? Ik vraag me echt af of mijn ovu test nu vals is door de hcg of dat mijn eisprong er toch aan zit te komen. Vanavond maar eensa googelen en nog een testje doen. Met mn tempen erbij zou ik het over een dag of 3 zeker weten. Wat een gedoe, ik wilde er NIET mee beizg zijn haha!
hallo dames... zijn/ waren jullie ook zo moe na de miskraam?? pff ik kan ieder moment van de dag wel slapen ik leef niet maar ik wordt geleefd.. met momenten denk ik er heel veel aan... een week geleden was ik nog zwanger en nu ben ik gewoon helemaal leeg! ik heb geen vervolg afspraak staan.. ik ben maandag het vruchtje verloren, en dinsdag een echo gehad en mijn baarmoeder was helemaal leeg, mijn HCG was volgens de gyn heel erg laag... ik heb zaterdagmiddag (voordat ik een miskraam kreeg) een test gedaan omdat ik graag een knaltest wilde hebben, maar mijn test was toen heel erg vaag, dus ik neem aan dat het nu geheel negatief zal zijn... het bloedverlies is zo goed als gestopt.. heb alleen bij het afvegen nog een spoortje van oud bloed... hoop dat het gauw helemaal stopt en dat ik me weer helemaal de oude voel... ik weet niet als ik ovulatie testen ga gebruiken, heb het voordat ik zwanger raakte niet gedaan... ik wilde voordat ik zwanger raakte heel graag zwanger worden, ookal waren we nog maar net gestopt.. maar nu is het verlangen nog veel groter... er gaan maar weinig momenten van de dag dat ik niet aan de miskraam denk of aan opnieuw zwanger worden en hoe het dan verder gaat... pfff wordt niet goed van mezelf en mijn gedachten... ik probeer het heel nuchter te bekijken maar dat is hee moeilijk.. ik heb de laatste 10 jaar heel veel meegemaakt, eigenlijk niets is gelopen zoals ik het gepland had, en heb vele tegenslagen gehad, nu dus weer.. ben meerdere malen depressief geweest, hoop dat nu dus echt niet te worden, maar ik kan mijn gedachten niet stoppen!!! sorry voor mijn verwarrend verhaal, moet gewoon ff mijn ei kwijt, ik kan dat ook wel bij mijn naasten maar wil me ook groot houden tegenover mijn naasten, ze hebben al zoveel ellende met me meegemaakt, zie ook de pijn die hun om mij hebben... pfff groetjes muizz
Jolan, nee geen nacontrole. Maar mijn curretage is gewoon raar en snel verlopen. Mijn gyn vertrok net na mijn controle dus moest iemand anders de curretage doen en dat was echt geen aangename mens. In het ziekenhuis zelf hebben ze me gewoon laten "liggen" tot ik weer naar huis mocht (heb ik zelf moeten vragen want niemand kwam kijken) en ik heb ook geen uitleg gekregen. Ik heb mezelf voorgenomen dat als ik binnen dit en enkele weken geen maandstonden krijg ik zeker terug ga naar mijn eigen gyn. Voorlopig wacht ik af. Loki, ik wou er ook niet te veel mee bezig zijn. Maar ik merk wel dat ik het de laatste dagen moeilijk uit mijn hoofd krijg. Het verlangen is bijzonder groot! De ovulatietest heb ik gedaan na mijn negatieve test. Ik moet wel eerlijkheidshalve zeggen ik teste dus met 2v5 en daar heb ik nog positief mee getest. Een week later had ik de sensitestjes en daarmee heb ik negatief getest maar 'k weet niet hoe gevoelig ze zijn. De ovulatietest was bij mij dus negatief. Nog steeds. Maar dat verwachtte ik wel. Als je test positief blijft weet je dat het aan het hcg ligt volgens mij. Wordt hij duidelijker of gaat hij terug vervagen is hij volgens mij wel positief geweest hoor! Succes, ik zit in hetzelfde schuitje. Muizz, voor jou is het ook nog zo pril he meid. Ik herken het wel. Ik voel me de laatste dagen ook heel moe. Maar ik denk dat het bij mij komt door het weer enzo. Ik verlang enorm naar de zomer. Na de curretage was ik niet echt moe. Maar kom vooral hier je hartje uitstorten hoor. Ik wou dat ik je kon helpen en ik snap best dat je ermee bezig bent. Ik dacht dat het mij nooit écht zou overkomen maar je ziet maar en het is een slag in je gezicht. Ik voel me nu beter 3 weken na het nieuws maar het blijft in mijn hart een bijzonder pijnlijke plek. Geef het vooral tijd!!
Jolan: Nee ook ik heb in theorie geen nacontrole. Vond dit ook een beetje vreemd... Afgelopen donderdag hebben ze, 2 weken na de ingreep, gebelt en gevraagd hoe het ging en verteld dat er niets gevonden was aan het vruchtje. That's it. Muiz: Al je gevoelens klinken helemaal bekend. Stop ze niet weg maar gooi ze eruit. Probeer ook vooral de mensen om je heen niet te 'sparen' nu je ze zo hard nodig hebt. De tijd dat jij je ook weer op en top voelt komt nog wel! Ik was na de curretage niet moe, wilde meteen mijn bed uit na de narcose maar dat mocht niet van vriendlief . Ik ben donderdags gecurreteerd en maandags weer gaan werken. Ik vind het héérlijk die afleiding, had ik echt nodig. Heb me ook wat nieuwe doelen enzo opgelegd en daar probeer ik veel mee bezig te gaan. Voor de curretage voelde ik me al 5 weken kl*te door bloedverlies en onzekerheid dus ben ik weken niet mezelf geweest. Na de curretage besloot ik dat dit nú op moest houden, en dat ging vrij goed. Maar idd de gedachtenspinsels zijn hier ook hoor. De hele dag door denk ik afwisselend aan hoe zou het nu zijn als..., de miskraam, hoe lang gaat het duren voor we weer zwanger mogen zijn en vooral mag het dan blijven en hoe ga ik me in godsnaam die 14 weken doorkrijgen??? Wat een gedoe he . Lolieken:" Volgensmij is het inderdaad nog HCG wat ik zie op de LH test, gister avond was hij precies zo donker als eergisteravond (enige wat kán is dat de piek er tussen gezeten heeft maar dat geloof ik niet). Ik hou de komende dagen mijn temp even in de gate maar ga niet iedere dag testjes doen... Ik snap enkel dat echte rekbare slijm niet, dat had ik enkel de maand toen ik aantelde een klein beetje, verder nooit gehad. Ach, mijn lichaam zal ook wel van slag zijn... We wachten rustig af!
Hier is het echt té gek. Mijn ovulatietestjes worden donkerder maar ik heb nog geen positieve test. Omdat iemand hier op het forum aanstuurde om toch eens een zwangerschapstestje te doen deed ik dat maar eens voor de gein. Had ik het maar niet gedaan. Ik heb een bijzonder licht streepje maar het is effectief rozig. Ik snap er niets van. Met exact dezelfde test (merk) heb ik spierwit getest en dan mocht ik de test houden hoe ik wilde die bleef helemaal wit. Dit keer als ik men arm strek zie ik echt een 2de streepje. Hoe kan dat nou? Ik kan helemaal nog niet zwanger zijn. De vorige test die negatief was een week geleden was met ochtendurine de deze maar met avondurine. Kan je plots terug een opstoot krijgen van hcg hormoon? Hij is niet overduidelijk maar het is er wel. Ik snap er niets van. :x Zwanger zijn kan niet. Dus nu vraag ik me weer af of de sensitesten te vertrouwen zijn... In ieder geval de ovulatietestjes worden langzaam donkerder. Dus ik zou denken dat ik op een eisprong afsteven. Of in theorie zou het zo moeten zijn... *zucht* Ik ben er niet teveel mee bezig hoor. 8)
Ggrr die killing onzekerheid!! Over dat HCG moet je mij helaas nog niets vragen.. Ik hoop dat ik er snel vanaf ben maar heb zo'n vermoeden dat mijn ongi nog wel even op zich laat wachten voorlopig We hebben gister wel gevreeen, en dat terwijl ik er nog niet uit was of ik wel verder wilde nu of pas volgende ronde . Ach ja, met HCG in mn lijf zal er weinig gebeuren... Weet iemand trouwens of je temp laag blijft tot je volgende ongi als er geen eisprong plaats vind? Ik ben nu netjes iedere morgen aan het tempen of ik kan zien wanneer ik een eisprong heb dus ongesteld moet worden maar als er geen ei komt, gaat misschien ook heel mn temp niet omhoog?! Mmhhh....
Loki, normaal krijg je na een curretage wel een ei hoor. Er zijn wel gevallen dat je er geen krijgt maar in de merendeel van de gevallen dus wel. 14 dagen later wordt je dan ongi (normaal) ... Daarom dat ik toch maar op zoek ga naar een ei, hihi. Ja die onzekerheid is balen. Vanmorgen weer een test gedaan maar met ochtendurine. Natuurlijk kan het nu aan de ochtendurine liggen dat het wat donkerder was. Ik krijg hem nog steeds niet goed op foto. Maar het lukt al. Maar nu kan het ook aan de ochtendurine liggen natuurlijk. Nu heb ik gelijk zin een ander merk van test in huis te halen. Maar ik opteerde speciaal voor de dipsticks omdat ze goedkoper waren dus jah. Ik zou wel balen als sensitest sowieso een lijntje geeft en dan nog wel rozig daarmee zou ik dus niet kunnen lachen. Anderzijds denk ik ook aan nog restjes hcg. Dat is het meest logische denk ik dan maar meer dan een week later dan? Want vorige week negatief. Zwanger zijn dat kan bijna niet. 10 dagen terug hebben we gevreeen dan kan je nu toch nog niet positief testen. Leuk die onzekerheid, niet dus...
Elif gefeliciteerd met de ongi dat het maar snel dag 18 mag zijn. Lolieken spannend kom maar op met positief nieuws muizz jammer genoeg welkom hier geen vermoeidheid maar heb me ook gelijk op een dieet en sporten gestort. Neem je tijd om het te verwerken en hier begrijpen we je dus kom maar op . Loki onee je schoon zusje ook al knuffel. Jolan geef het even tijd ik merk hier voor de meiden waar het nu een paar weken geleden is dat de knop omgaat naar het weer zwanger worden. Het zijn ook vooral de hormonen en die nemen af. Knuffel. Hier gaat alles goed ben druk aan het sporten liep gister alweer een half uur echt fijn voelt dat. Nog een week dan zit ik op mijn langste cylus technisch zou het kunnen maar ik denk van niet..........of toch agggghhh krijgen we dat weer het wachtbankje.
Ik blijf in onzekerheid leven. Hopelijk is dat morgen voorbij. Ik blijf positieve testjes boven halen. *zucht* en ook mijn ovulatietestjes worden donkerder. Ik snap er dus niets van...
hallo dames... zit psychisch behoorlijk met mezelf in de knoop! ben de afgelopen jaren al verschillende keren depressief geweest.. ik heb tegenslag na tegenslag te verwerken..de ene tegenslag is nu nog niet verwerkt en de andere is er alweer....pffff
Lolieken: Mmh dan temperatuur ik gewoon nog even door! Zal wel een flinke cyclus worden dit keer... Ik heb met sensitest alleen maar zeer goede ervaringen tot nu toe. Misschien zat er nog een beetje HCG, en geeft dat met een nieuwe zwangerschap van 10 dagen voldoen om positief uit te slaan?? Wuppie: Fijn he een beetje een ander doel? Ik heb daar ook veel steun aan (voor mij paardrijden ). Muiz: Misschien heeft het zin om eens met een psycholoog te gaan praten? Tuurlijk is het nu vers, maar zo iemand kan je leren met zulk soort situaties om te gaan waar je zelf geen invloed op hebt. Ik ga dat wrs ook doen, ik wil mezelf niet ongelukkig voelen, niet na iets wat 1000den meiden per jaar meemaken. Ik wil gelukkig zijn, ookal is dat het komende jaar of 2 jaar (liever niet...) nog zonder kleintje. Valt niet mee hoor, om jezelf even anders in te stellen. Het doet gewoon vreselijk pijn..... *knuf*
Loki, zwijg me van een cyclus wat is dat? Ik heb de gekste dingen eerst en eigenlijk wil ik gewoon graag dat mijn maandstonden doorkomen zodat ik weet dat ik terug een normaal werkend lichaam heb. Nee integendeel. Ik test plotst positief en mijn ovutesten lijken ook positief te worden. AAAARGH. Eerlijk gezegd zit ik momenteel op een emotionele rollercoaster. Ik voel me niet zo goed omdat het allemaal zo onduidelijk is. Niet dat ik niet zwanger wil zijn. Maar ik vraag me af of het uberhaupt wel kan... Ik zei het in de andere topic ik ook al. De dag dat ik negatief teste heb ik ook een ovutest gedaan en die reageerde niet. Die had een licht streepje. Nu ik wel een streep heb reageerd de ovutest wel best heel donker. Dus je zou toch denken dat hij dan vorige week ook zou gereageerd hebben?? Muizz, heel veel sterkte meis... Dikke knuffels voor jou!!
ohw meiden ik ben paar daagjes ff niet geweest, man jarig enz en zaterdag gewerkt. De ongi is idd 26e gekomen, zondag de 28e had ik een bloedafname en ik mag door met de cryo tp! Nu de 7e een echo en een bloedafname en dan krijgen we hopelijk de tp rond de 13e a 14e maart, als ie goed ontdooit brrrr. Loki je hebt zeker weer een ei en een cyclus hoop dat de ongi er snel is. De mijne was nu 30 dagen ipv 28, maar dat kwam omdat het hcg nu pas op 0 stond 3 dagen van te voren. Meiden ik lees strakjes meer bij moet dadelijk vertrekken naar het werk xxx
Wat fijn dat het toch door kan gaan Elif! Super spannend!! Ben erg benieuwd wat je test vandaag deed Lolieken, ik ga meteen even naar je andere topic of je daar al geweest bent Hier kreeg ik vanochtend een temp van 37.0 dus ik sprong bijna een gat in de lucht. Nog een keer getempt 36,7 nog 2 keer, weer 36.7. Grrrr :x Oftewel, we wachten verder af
Elif wat goed dat je zo snel weer door mag ik duim op een goede ontdooing. Vind je ook heel sterk en positief overkomen toppie. Lolieken tja nog even afwachten schreef het al in het andere topic ik zou een bloedtest aanvragen zodat je volgende week in ieder geval weet waar je aan toe ben. Loki goed dat je zoveel steun aan je paardje heb en goed dat je nog andere hulp wil zoeken om even alles op de rit te zetten had ik ook moeten doen bij de eerste mk had het een stuk makkelijker gemaakt. Muizz ook voor jou zoek hulp praat erover met iemand. Iedereen gaat er anders mee om, ik ga er nu ook zo anders in dan met de eerste mk (voor mijn dochter) ik was toen echt zo ongelukkig en er alleen maar mee bezig,dat wil ik niet meer. Nu geniet ik van mijn dochter en sport ik om mijn hoofd leeg te maken. Ik zit nu op dag 32 na mk mijn langste en voor mij idee werkende cylus duurt 37 dagen ben benieuwd wanneer het hier komt. mijn angst stel dat ik deze maand wel zwanger ben dan ben ik 11 weken als mijn dochter jarig is ik hoef niet te vertellen dat die eerste maanden niet leuk worden,maar ik wil wel volop genieten van haar verjaardag en geen angst hebben.
@elif wat fijn dat je weet dat jullie weer verder kunnen. ik hoop zo dat dan alles goed gaat en jullie over 9 maanden een kleintje in jullie armen mogen houden. @lolieken, wat spannend. ik kan me voorstellen dat je dat er eigenlijk nog niet bij kunt hebben. misschien toch een bloedtestje doen om de spanning iets te temperen. ook zou ik 1 soort test kiezen en daar mee verder testen. ik zie ook duidelijke streepjes op je testen. ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. @loki. wat balen dat je temp laag blijft. doe je ook ovulatie testen of niet? welke cyclus dag zou je nu zitten? @wuppie, wat lastig zeg. aan de ene kant wil je wel hopen dat je zwanger bent maar niet net in die rot afwacht periode zitten als je dochter jarig is. ik denk wel dat je op die dag je gedachten zo ie zo kunt verzetten voor je meisje dus probeer je daar niet te druk over te maken. ook voor jou hoop ik dat je snel duidelijkheid hebt. @muiz. wat vervelend dat je het een op het ander krijgt en eigenlijk geen tijd krijgt om alles te verwerken. ik weet uit ervaring dat een psych of maatschappelijk werker je daar erg mee kan helpen. het belangrijkste wat ik daar heb geleerd is te voelen wat ik voel. dat ik verdrietig mag zijn. maar ook te kijken naar de dingen die ik heb en te genieten van die dingen. bijvoorbeeld de geur van buiten, de bomen, de zon. al die kleine dingen hielpen mij om er langzaam uit te komen. en ook nu helpen die dingen mij. probeer iemand te vinden met wie je kunt praten en je jezelf kunt zijn en je niet groot hoeft te houden. heel veel sterkte en een dikke knuffel. hier gaat het best wel redelijk moet ik zeggen. ik heb erg de behoeften om leuke dingen te doen. ga dan ook vanmiddag met mijn zoontje mijn broer en zijn dochtertje naar het park om de eendjes te voeren. gister voor de eerste dag weer gewerkt en dat ging erg goed. ik was wel erg moe aan het einde van de dag maar ik denk dat nog van de narcose is. hebben jullie daar ook lang last van gehouden? we hebben besloten om niet af te wachten en er deze maand gewoon weer voor te gaan en we zien wel. mijn temp was gister eindelijk omlaag van 37.0 naar 36.6. dus dat is al een goed teken lijkt me. morgen ga ik een test doen om te kijken hoever de hormonen uit mijn lijf zijn. ik ben wel heel benieuwd hoelang mijn cyclus deze maand is want die is altijd maar heel kort. 23-25 of 27 dagen. ik vloei nu nog heel licht vooral bruinverlies. hoelang hebben jullie nog gevloeid na de curettage?