Dat is wel heftig ja... Zouden er veel mensen zijn die kinderloos zijn na aanleiding van miskramen? Ik ken eigenlijk alleen kinderloze stellen door het niet zwanger worden. Jullie?
Hiervoor hebben ze pgd nu met ivf, dan gaan ze kijken of de eicellen of zaadcellen die dit met zich meedragen, Deze worden eruit gehaald en de gezonde cellen worden dan gebruikt.
Goedemorgen, Ik slik multivitamine met foliumzuur (gravitamon). Na de miskramen ben ik een beetje nalatig met mijn eten en drinken. Als ik dan weer pit heb om zwanger te raken dan begin weer gelijk erg te letten op mijn eten en drinken. Maar de foliumzuur slik ik wel trouw dagelijks.. Alleen mijn fruithapje laat ik tegenwoordig wel staan... vergeet het altijd. Moet dat ook maar gaan oppakken. Over het algemeen eet ik pas rond 11.00. weet dat is veelste laat. Tijdens de zwangerschappen eet ik dan om 9.00... kwam zelfs op mijn vrije dagen daarvoor vroeg uit mijn bed. Hoe doen jullie het? Sinds ik zp ken, heb ik verschrikkelijke verhalen gehoord. van de chromosoomafwijking heb ik al eerder gehoord Er is hier iemand op het forum (weet even niet wie) bij wie het ook was geconstateerd, desondanks een gezonde zoontje gekregen. dat is wel positief. Tja ik dacht vroeger dat zwanger worden een grote probleem was. maar lees nu dat het medisch meer mogelijkheden biedt om zwanger te raken dan om miskramen te voorkomen.. @Luca, vind het verschrikelijk voor je kennis.. Het zal een lastige keuze voor ze worden. nare van miskramen is dat je al een voorproef hebt gehad. Of zoals mijn man zegt " je hebt aan de appeltaart mogen ruiken maar er geen hap van mogen nemen" . @Elif, hoe is het nu met je?? Volg je soms op de andere topic , kijken hoe het met je gaat . Blijf je bij de gyn of mag je naar een vk?
We zijn weer een dagje verder. Ik word gek van mezelf ik verwacht helemaal geen miskraam maar ik ben wel super angstig. Alsof mijn gevoel zegt dat het goedkomt maar kan ik daar wel op vertrouwen... Ik vroeg me iets af. Door die "bloeding" vorige week met vooral heel veel vuil bloed denk ik (donker en bruinig) durf ik gewoon bepaalde zaken niet. Sindsdien durf ik niet meer vrijen met mijn vriend. Hij heeft er begrip voor maar ik kan me voorstellen dat he na een tijdje balen is voor hem. Wat doe ik daarmee? Normaal kan je zo geen miskraam triggeren denk ik maar de schrik zit erin... Als tweede zou ik graag terug het fietsen wat oppikken. Niet dat ik mezelf kapot wil rijden maar toch een beetje aan de conditie werken. Normaal is dit ook geen probleem. Maar ook nu weer heb ik schrik dat ik iets zou triggeren... Wat zouden jullie doen??
Lieve Lolieke, Ik snap je helemaal. Tijdens de 2e zs durfde ik ook niet te 'klussen" en ook al las ik overal dat het geen kwaad kon Desondanks ging het mis. Ik zit zelf op yoga , twee keer per week. Krijg te horen dat het geen kwaad kan, er is zelfs zwangerschapsyoga.. Maar ben nu wel bang wat ik de volgende keer ga doen.. terwijl er nu toch en aantal zwangere vrouwen bij mij op yoga zitten. Ik heb helaas geen antwoord voor je. Dat gevoel dat het goedkomt , heel vreemd maar dat gevoel heb ik nu ook de vorige keren had ik eerder het gevoel van "dit overkomt mij niet' . maar dit keer heb ik echt het gevoel dat het goed gaat.. Maybe omdat de angst er goed in zit. Ik ben best bijgelovig in dingen, die ik zelf niet in handen hebt... laatste maanden droomde ik alleen over miskramen (idd dat het ook een 2e keer zou gbeuren) Maar sinds de 2e mk als ik droom, droom ik over een kindje , ons kindje. Of dat ik aan een verpleegster doorgeef hoe ze de naam moet spellen.. hele gekke dingen.. Ik weet niet of ik dit als een teken moet zien. Durf er niet in te geloven.
Positief denken en vooral positief denken dat vanzelf gaat is naar het schijnt het beste "medicijn" daar zijn zelfs al onderzoeken naar gedaan en mensen die de dingen positief zijn hebben minder kans dat het slecht afloopt. Het zou bewezen zijn maar ja ergens blijf je toch ook schrik hebben hoor al overheerst het positieve gevoel wel bij mij. Ik weet niet wat me overkomt. Ik doe de dingen nu ook zoals ik ze zelf wil. Ik krijg bv stress van winkelen nu heb ik er voor gezorgd dat mijn boodschappen klaar staan... Gedaan stress. Heel stomme dingen maar ik pas nu heel veel aan mezelf aan terwijl ik de vorige keer het draaide en keerde en me bij vanalles ongemakkelijk voelde. Zo zal het ook met de echo en de rest vergaan... Heb ik er zin in dan ga ik er voor ik wacht tot ik me klaar voor. Natuurlijk ga ik wel voor de 12 weken. Het kan dus zijn dat ik er volgende week al één heb maar het kan ook zijn dat ik gewoon wacht. Het klinkt mss egoistisch maar ik wil niet meer zo gestrest zijn als vorige keer. Ik heb ook bloeddrukproblemen het is te zeggen die reageerd héél erg op stress... Dus daarvoor alleen al moet ik me rustig houden en het lukt wonderwel met af en toe een uitschieter! Dus blijf maar lekker positief denken meid!!
kon me niet inhouden en heb al een test gedaan, negatief.. kan er nog n kansje zijn? iets n licht streepje had ik moeten zien toch?? was n kruidvat 2v5 test
Niet perse hoor luca... Het is uiteraard spijtig dat je nog niks ziet maar er zijn echt heel wat dames die pas na hun nod positief testen. Kijk naar mij mijn vorige zwangerschap (de MA) teste ik maar liefst 5 dagen voor nod positief. Nu pas op 2 dagen een bijzonder onduidelijk licht streepje! Het kan echt alle kanten op. Ik duim nog steeds met je mee!!
Positief blijven is de spirit! Moet zeggen dat ik momenteel zelf ook wel aardig postief ben. Maar begin mezelf ook al gek te maken met wat ik allemaal al voel op dit moment terwijl (mocht het raak zijn) de innesteling nog niet eens heeft plaatsgevonden waarschijnlijk. Heb zo'n beurs gevoel in mn onderbuik met af en toe flinke steken. Manlief vind het allemaal positief klinken maar tja het zegt nog niks natuurlijk. Lastig hoor dat zwanger willen worden!
Lolieken. Irritant he dat onzekere gevoel. Ik was vooral bij de tweede zwangerschap zo bang. Ik heb niet een keer meer gesport. Nu heb ik het wel weer opgepakt. Met vrijen was ik ook heel bang. Inderdaad het zwanger blijven is moeilijker voor mij. Shaida. Ik hoop dat je dromen uitkomen! Dat zou echt fantastisch zijn! Wat heerlijk dat je zo positief bent! Luca. Spannend. Volgens mij heb je echt nog wel kans. De laatste zwangerschap testte ik ook pas erg laat. Aggy. Spannend ik hoop dat het raak is dit keer. Irritant he telkens dat wachten... ik word daar echt gek van! Met mij gaat het wel goed. Ben erg druk de laatste weken. Ik organiseer de schoolreis en daar komt toch wel veel bij kijken, al vind ik het heel erg leuk! Wel heel veel last van rugklachten. Ik krijg morgen voor het eerst Fysiotherapie dus ben benieuwd. Wij hebben de afgelopen week weer een beetje geprobeerd zwanger te worden Ik denk dat ik afgelopen week in mijn vruchtbare periode zat. We hebben het niet extra vaak gedaan. Gewoon wanneer we zin hadden. Ik wil niet meer dat opgefokte gevoel. EN manlief kan daar helemaal niet tegen. Mn man ziet best wel op tegen het zwanger zijn. Hij is bang dat we weer hetzelfde senario mee gaan maken met alle stress van dien. Dus hoop, bid en duim dat het snel een keer raak en goed mag gaan!
Heey meiden Ik hoop dat het raak is voor de 3 afwachters. Negatieve test hoeft nog niets te zeggen, *duim duim duim*. Zit je nu op 12DPO? De dagen zullen wel kruipen nu Lolieken. Hoewel je wel afleiding hebt van je kleine meid, dat scheeld. Ik durfde de eerste zwangerschap al weinig (helemaal na het bloedverlies was ik doorgeslagen angstig) maar dat zal de volgende keer nóg erger worden. Ik ben bang dat ik echt weer 8 weken als een soort prefectionistische zombi door het leven ga. Denk dat mijn vriend daar ook wel een beetje tegen op ziet, hij heeft lange na niet meer de vriendin die hij kende tot eind 2009.... Hopelijk kan hij er mee leven tot deze vreselijke periode achter ons is. Ik zit er aan te denken om acupunctuur te laten doen. Dit is voor stres, vruchtbaarheid en schijnt soms ook te helpen om miskramen te voorkomen. Baad het niet dan schaad het niet zou je zeggen.. Iemand hier ervaring mee toevallig? Vriendlief heeft nu ook pillen met foliumzuur, wordt ook aangeraden door de gyn.. Alles wat kán helpen, pak ik aan....
Dank je wel lieverd Ik kreeg vandaag de brief van jette dat ze me naar genk (onze oude fertiliteitsarts sturen) maar daar ga ik dus echt niet heen hoor Ik moet dus idd een gyn zoeken. Waarschijnlijk naar tongeren .
Pff, ik ga later uitgebreider antwoorden maar vanavond veel last van steekjes. Hopelijk is het snel over!! Ik ben daarnet wel even uitgevlogen. Had ik nooit mogen doen rustig blijven is de remedie maar ik kon me niet meer inhouden. Hormonen i guess...
Ik luisterde dit lied op de hyves van mn zus. Ik vind het heel toepasselijk voor ons contact wat we hier hebben. Ik schrijf misschien niet veel. Maar de herkenning die ik hier vind doet me ontzettend goed! We staan schouder aan schouder Ik kijk even opzij de blik in jouw ogen zegt alles voor mij De wereld ligt open kansen genoeg wie bang is voor fouten doet 't nooit goed Zon of regen wind mee of tegen Als we schouder aan schouder staan zal 't vanzelf gaan Blind van vertrouwen aan een half woord genoeg Schouder aan schouder alsof iemand je draagt het mooiste ligt voor ons het mooiste ligt voor ons als we schouder aan schouder staan als we schouder aan schouder staan Schouder aan schouder met hetzelfde doel Uit hetzelfde hout met hetzelfde gevoel Wat er gebeurt alles kunnen we aan Zolang we maar schouder aan schouder staan
AAh dat is lief Liedjepiedje . Het is inderdaad een hele toepasselijke tekst. Ik ga vanaf nu nog vaker aan ons denken, want dit nummer wordt flink vaak gedraaid
Goedemorgen, Mijn dag begint goed . We hebben een (achter)neefje erbij. Mama en baby maken het goed. Al die zwangeren om ons heen zijn nu een voor een aan het bevallen haha Hoezo babyboom? reageer straks op de rest van de berichten..
@ liedjepietje: mooie tekst ja! lief! van welk nr is dat? @ shaida; gefeliciteerd! heb je het er moeilijk mee? de babyboom? of was het horen van hun zwangerschap moeilijker? ik vond dat na de mk wel.. Heb vanmorgen een test gedaan, en als ik heeeeeeeeeel goed kijk zie ik n heel licht streepje! maar ik weet niet meer of ik voor of na de 5 minuten keek..mn vriend zag het ook. Ben wel blij, maar durf niet echt blij te zijn, ik weet dat er nog zoveel kans is dat er iets misgaat.. en het streepje is zooo licht... dat ik het niet zeker weet.
Tja het is heel afwisselend. Ene keer ben ik heel blij en andere keer voel ik weer die steek. Vandaag ben ik gewoon happy hihi ook omdat wij een lange tijd alleen maar meisjes kregen, nu weer een jongentje. En wij hebben onze jongensnaam en meisjesnaam al jaren staan. Bij mijn 1st zs hoorde we in alle hoeken in een keer onze jongensnaam.. terwijl het best een unieke naam was.. iedere keer zijn we bang.. het zal toch niet? Laatst kwamen we weer de naam tegen en toen zei manlief heel wijs" eerst maar een gezond kindje" werd er zo verdrietig om. Het is niet een typische opmerking van hem.. jongensnaam was zijn idee.. hij vond het gelijk een mooie naam. tja van ons tweeen is hij de meest optimistische. Altijd als ik ergens mee zit, dan weet hij raad. Als ik problemen heb dan lost ie het altijd op. Aleen dit is iets waar hij ook niks aan kan veranderen.. Het horen van zwangeren vond ik zelf moeilijker. Maar mijn "due date' nadert en dat vind ik wel pijnlijk.