Dag meiden, weer een berichtje van moi. Heb een weekje niks van me laten horen, maar heb jullie wel gevolgd. Spannend voor jullie en tja ik kan de spanning en stress heel goed voorstellen. Maar we kunnen nu eenmaal niet meer doen dan rustig afwachten. Aggy , wat verschrikkelijk voor je vriendin. Kennissen van ons hebben dat begin vorig jaar meegemaakt. Het was echt een schok voor iedereen. Ze gingen vrolijk de 20 wk echo in, want ze wilde weten wat het ging worden. En vervolgens kreeg we s avond bericht dat het niet goed was Liedjepiedje, spannend! is het je eerste echo? Lolieke, ach meis, denk aan alle goede dingen en het wordt lekker weer. Dus maybe shoppen voor nieuwe outfits? helpt bij mij altijd hihi @here. niks bijzonders, NOD begint te naderen en ondanks dat ik weet dat de kans wederom erg nihil is, ga je jezelf toch gek maken hihi heb af en toe last van kokhalzen en gister zelfs overgeven. Maar vandaag weer een zeurend ongi gevoel in mijn buik dus.. ohw boy het is weer zover haha. maar ja ergens is ook de angst om wel weer zwanger te zijn, want wat als het misgaat?? hmm lastig he? Ben wel vrolijk aan het kijken voor geboortekaartjes en de kinderkamer tja we moeten een doel voor het oog hebben toch? Vind het overigens wel heerlijk om kraamverhalen van anderen te horen. Heb nu inmiddels vele die bevallen zijn. knuffel allemaal
@ liedjepietje: en????? @ shaida: heel veel succes met je nod!!!! hoop ook voor jouw dit keer n roze wolk! Pff heb net echt zo'n beetje het hele huis gedaan! gewoon door de stress voor morgen.. heel stom maar ik dacht: stel dat de echo morgen weer niet goed is, dan heb ik helemaal geen zin meer in poetsen en het moest zooo nodig weer ns gebeuren! heb gewoon n paar emmers vol met heel donker water! heb alles afgestoft, gezogen, gedweild, alle ramen van binnen en buiten gewassen, alle was gedraaid en opgehangen, de bedden verschoond, de badkamer en wc gedaan en dan ook tussendoor nog eten etc.. Pfff ben bekaf nu! moet eigenlijk nog naar de bakker en koken maar dat vraag ik aan mn vriend denk ik als hij thuis is...
luca, vast heel veel sterkte en succes voor morgen! Zal wel goed komen hoor meissie! Liedjepiedje, ben ook benieuwd! Andere meiden die zich onzeker voelen, dikke knuf. Wij mogen weer aan de klus.
Hey meiden, Nou ik ben geweest. Nog niet veel duidelijkheid. Het vruchtje is gegroeid. Het nog niet 6,3 weken als ik dacht maar 5,3 weken. Dit komt waarschijnlijk doordag ik lange cyclussen had de laatste tijd. Terwijl ik wel weer vroeg testte. Nou ja ik weet het niet. De gyn was niet heel positief maar ook niet negatief.Ik weet niet of hij dat deed om mij niet te veel te veel hoop te geven of omdat hij denkt dat het mis gaat. Hij zei ook: 'Ik kan je gewoon nog geen hoop geven omdat het niet duidelijk is. Maar het is gegroeid dus dat is een goed teken.' Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik ga volgende week vrijdag weer dus ik mag mn tijd weer ff uitzitten. Mieke. Succes vanavond Luca. Succes morgen. Sterkte met deze laatste uurtjes. Shaida. Hopelijk voor jou ook snel weer een nieuwe kans! Sterkte deze dagen tot je NOD. Liefs Liedje
@ liedjepietje: wat spannend zeg!! wel moeilijk.. als je niet weet waar je aan toe bent. Khoop echt dat je vlg week n duidelijke goeie echo hebt.. wachten duurt lang.. misschien n stomme vraag.. maar mijn baarmoedermond is open.. als ik voel dan voelt het alsof ie open staat. Als je zwanger bent moet hij toch dicht zijn? dat wou ik dus voelen maar hij voelt eerder open als dicht.. en kan inwendige echo's geen miskraam veroorzaken? dan gaat ie toch in de baarmoedermond? bij 't embryootje? heb deze vragen ook hier aan de vk gesteld hopelijk krijg ik gauw n reactie..
Liedjepiedje, oeh dus nog even in onzekerheid. Maar als je nu 5+3 bent dan heb je ook nog geen hartactie gezien zeker? Houd moed en vertrouw dit keer op je lichaam. Het is nog zo pril dat de gyn je gewoon nog niet gerust kan stellen, dat kan pas bij hartactie en ik denk na de 8 weken. Kop op meid. Luca, ik weet niet precies hoe het zit met de bmm, maar een inwendige echo veroorzaakt geen schade hoor! Gesloten zou hij wel moeten zijn, maar niet zo potdicht dat er geen echoapparaatje naar binnen kan Shaida, veel sterkte met wachten tot je NOD, ik duim voor je.
Luca. Wachten duurt zeker lang. Kan je dat voelen dan dat je baarmoeder openstaat? Nog nooit geprobeerd. Hij moet geloof ik wel dicht zijn... Maar ik weet niet of je dat zelf zou kunnen voelen. Een inwendige echo kan volgens mij geen miskraam veroorzaken, anders zouden ze dat toch nooit doen, zeker niet bij vrouwen die meerdere miskramen hebben gehad lijkt mij. De vk's hier schrijven op zich altijd wel snel terug. Zij zijn de profs dus weten vast meer. Succes met geduld hebben hopelijk heb jij meer duidelijkheid dan ik. Mieke. Er was inderdaad nog geen hartactie. Maar dat zou ook wel vroeg zijn met 5,3 weken.
kzal me wel weer druk om niks maken.. maar laatst voelde hij veel dichter nu voel ik n brede spleet.. khad nie moeten voelen.. ga ik nu ook niet meer doen!!
Liedjepiedje, o wat weer een onzekerheid en valt denk ik ook wel wat tegen dat je minder ver bent? Nu ben ik dus verder! Nou ja scheelt ook maar een paar daagies! Maar weer afwachten dus! Maar de moed niet opgeven! Was gewoon nog te vroeg! Mieke, wat fijn dat je weer aan de klus kan! Duidelijke testen hoor! Shaida, fijn dat we weer even wat van je horen! Wie weet ook ook positief nieuws voor jou! Maar je bent wel lekker positief bezig zo te lezen en das goed natuurlijk. Kunnen wij wat van leren! Luca, heb eigenlijk ook nog nooit gevoeld hoe mn baarmoeder voelt. Maar lijkt me dat je geen miskraam kunt krijgen van een inwendige echo, dat zou niet best zijn! Hier net even een flinke huilbui, werd me even te veel. Was de hele dag alweer aan het sjezen voor werk etc. en het was flink zweten in de auto aangezien mn airco het waarschijnlijk begeven heeft!:x Dus ben moe en was even helemaal de weg kwijt. Morgen ook nog 2 toetsen op school! Dus stress stress stress en dan nog de zwangerschap! Ach ja hormonen!
Ai wat onzeker Liedjepiedje.. Als je nou wist dat het gewoon oke was dan gaf het niets dat het minder ver is maar, grrrr, nu weet je nog niets en gaat deze week nóg langer duren.... Wanneer had je positief getest?
@ aggy: dat had ik dus 2 weken geleden.. veel drukte en stress door het vele werken.. nu een week vrij om bij te komen maar volgende week kan ik het weer in halen.. 48 uur in 8 dagen.. waren er 56 maar gelukkig n dagje er af gekregen. Dan ga je je gelijk weer druk maken om je zwangerschap.. zou het kwaad kunnen? veel werken en geestelijk druk zijn? soms vraag ik het me wel eens af.
Ik weet het niet Luca. Stress zou nooit heel goed zijn, is het voor jezelf ook niet natuurlijk. Maar een beetje drukte...ach hoort er ook bij en je hoort ook veel van mensen die druk zijn of veel stress hebben waarbij het ook goed gaat! Dus tja...lastig te zeggen. Na deze week wordt het voor mij rustiger en daar zie ik erg naar uit!
Loki. Ik had op 9 juni een positieve test. Aggy. Ik denk dat die huilbui met je hormonen te maken heeft. Ik had het van de week ook. We hadden net gesext en opeens stonden er tranen in mijn ogen. Terwijl we heel voorzichtig waren, maakte het me gewoon opeens weer zo bang. Heerlijk om dan even bij manlief uit te huilen.... Ik heb mn banner aangepast. Hij staat nu op 5.3 weken. Ik vind het niet heel erg dat ik een week minder ben maar dan moet ik nog langer wachten... zucht!
@ liedjepietje: ws ben je dan denk ik gewoon ook maar 5,3 weken anders had ie denk ik alles net ietsje duidelijker kunnen zien.. en als jouw cyclus nog wel een verschilde? als je nou altijd een cyclus van 28 dagen hebt dan zou ik me eerder ongerust maken, ik hoop echt dat je vlg week meer gerustheid krijgt dat alles oke is. Heb je trouwens nog n hartje kunnen zien? of was dat nog te vroeg? Hier op van de zenuwen! had jij dat gister ook liedjepietje? echt keb er gewoon buikpijn van! ik moet er zin in hebben maar ik zie er eerlijk gezegd n beetje tegenop. Zo bang voor slecht nieuws.. maar goed, nog n paar uurtjes! En omdat mn baarmoeder nogal laag zit (door de wandverzakking die ik heb overgehouden aan mn vorige bevalling) heb ik besloten om bij 12weken de bekkenbodemfysio in te schakelen. Hier de vk zei ook dat dat aan te raden is. Ben anders bang dat ik meer verzakkingen of ergere krijg na een 2e bevalling..
Oww ik was ook zooo zenuwachtig. Ik telde de uren af. Hoelaat moet je? Bij mij was inderdaad nog geen hartje te zien. Dat was echt te vroeg. Sterkte!
Liedjepiedje: Ik weet niet hoe duidelijk die test was maar stel je hebt op 11/12 dpo positief getest dan kan het prima dat je nu 5,5 week zwanger bent, toch? Nog even doorbijten, zal een lange week worden Sterkte straks Luca. Er zin in hebben? Nee, dat heb ik nog niet in 1 echo gehad. Ik heb echt een echo-fobie inmiddels. 2 keer geweest na bloedverlies dus gedacht dat het al fout was (dan een gezond kindje zien is wel het emotioneelste wat je mee kunt maken overigens..) om vervolgens niets vermoedend de 3e echo te zien waar je kleine al niet meer op leeft. Echo's leuk? Nee Dit keer ben ik de afspraak ook uit aan het stellen merk ik. De vk zei: "Bel me meteen als je weet dat je weer zwanger bent dan plannen we een vroege echo" maar ik wil nog niet bellen, misschien wil ik wel helemaal geen vroege echo. Pfff
ik kan me dat wel voorstellen. Ze hadden bij mijn controle echo daarom het beeld eerst weg gedraaid (had ik gevraagd), dat ik niet meteen zo'n gapend gat zie als het inderdaad weer niet goed was. Dan zou de gyn eerst zelf kijken en mij het voorzichtig kunnen vertellen. Scheelde wel een hoop hoor! Al is er natuurlijk altijd slecht nieuws mogelijk en blijft dat natuurlijk niet leuk.
Veel succes luca... ik kan zelf niet meer genieten van echos al moet ik eerlijk toegeven dat het wél een genot was het beebje te zien met hartactie. Ik dacht echt nooit nog een kloppend hartje te kunnen zien/meemaken. Maar nu ben ik al terug bang. Ik kijk zelfs niet uit naar de volgende echo. Toen ik moest wachten voor mijn echo kreeg ik echt héél veel buikpijn. Ik dacht zelfs dat het daar ter plekke mis ging maar volgens de gyn was het puur van de zenuwen. Ik merk dat nu ook als ik echt voor iets zenuwen heb dan krijg ik last in mijn buik... Gek he. Liedjepiedje, ik duim voor je mee meid maar het komt vast allemaal goed! Dat moet gewoon. Geen slecht nieuws meer in dit topic. Ik duim zo hard ik kan!! Veel succes iedereen... Ik zit plots ook met zoveel angsten. Ik heb ze even van me kunnen afzetten maar kan je geloven dat ik soms wil vergeten dat ik zwanger ben tot een week of 12??? Mijn lichaam doet het me niet vergeten eigenlijk gelukkig maar! Maar ik heb zoveel angst voor de volgende echo. In mijn ogen als die goed zit loopt heel de zwschap goed. Dat is voor mij echt dé mijlpaal... Wat is het toch allemaal eng! Nog een weekje en ik ben 9 weken...
Loki, heb ook nog geen afspraak gemaakt. Stel het ook uit. Moet anders alles weer af gaan zeggen denk ik dan...erg he? Maar denk dat ik maandag maar een belletje waag, misschien dat ik wat eerder mag komen. Dan hoef ik niet meer zo lang te wachten. pfff...