Van de roze wolk gevallen... We beginnen weer van voor af aan #1

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Nou dames, ik ben ongesteld geworden. Had het totaal niet verwacht met al die klachten die ik had. Schrok er ook wel een beetje van. Mn vriend was nog thuis, dus die kon me even een extra knuffel geven, dat scheelde wel...
    Bah!

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wat balen Sahi :( Zeker als je het zo verwacht komt het toch als een echte domper. Ik had dat de 2e ronde na de MA ook, was er ook echt ff heel verdrietig over... Hopelijk mag het snel weer zo zijn..

Aggy: Grr dat is frusty! Hopelijk kun je toch snel komen! Als je eenmaal die stap hebt gezet wil je het ook zsm hebben he!

Hoe gaat het met Luca en Shaida?

3. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Balen sahi, wel fijn dat je mannetje er even was om je te steunen.

Ja loki ik wil het inderdaad nu wel snel klaar hebben. Heb geen idee of ze bij deze praktijk eerder doen na een mk.

Zit met een dilemma met werk. Ze kijken nu of ik na de vakantie nog uren kan krijgen +stage. Heb nu een contract tot 8 juli. Als alles goed gaat dan ben ik al ongeveer 16 weken? zwanger als de vakantie afgelopen is. Vinden jullie dat ik mn hoofd nu al in moet lichten? Voelt zo verkeerd als ik niks zeg. :(

4. luca84

luca84 Niet meer actief

@ sahi: balen!! vlg keer meer geluk hoop ik!

@ aggy: met mij gaat het goed! ik zit met ongeveer hetzelfde dillemma.. ik krijg in aug een nieuwe leerling tot febr. maar als ik in dec verlof krijg kan ik haar niet blijven begeleiden en niemand uit ons team wil graag begeleiden..

5. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag lieve meiden,

Heb de laatste dagen niet gereageerd maar wel meegelezen.
    Hoop dat jullie allemaal een fijn weekend hebben gehad.

@Lolieke en Luca, ik vind het knap dat jullie al dat werk kunnen verrichten en een ukkie om op te passen. Vooral zo'n kleintje is erg leuk maar kan ook ontzettend vermoeiend zijn :).

@Sahi he meid wat balen voor je. Je lichaam kan je soms heel goed voor de gek houden.

@Aggy, het is een heel lastige situatie. Om goede band met je werkgever te behouden zou ik gaan voor eerlijkheid. Echter (weet niet wat voor werk je doet) de kans is wel groot dat je contract niet wordt verlengd. In ieder geval ben je het niet verplicht om het voor de drie maanden voorbij zijn te vertellen.

@ Elif, jeetje meid wat ga je nu hard. Ben zo blij voor jullie :D

@here.. ok nu komt het.. Heb expres de laatste dagen niet gereageerd omdat ik mijzelf niet weer gek wilde maken. NOD (28 dg) was afgelopen zaterdag. geen ongi. Toen heb ik weer gewacht tot gisteren (30/31 dg) en nog steeds geen ongi. Durf er niks zinnigs over te zeggen omdat ik er helemaal geen rekening mee had gehouden eventueel zwanger te zijn. Maar ja uit eerdere ervaringen overtijd betekent bij mij hoogstwaarschijnlijk zwanger.
    Of ik klachten heb: ja en nee. Beetje moe, maar ja het is ook zo ontzettend warm. laatste dagen misselijk geweest. Heb nog witte afscheiding. Soms vraag ik me af of het niet tussen mijn oren zit. maar ja ik heb een zs zonder klachten gehad en eentje met klachten en beide liepen verkeerd af. Helaas zegt dat niks bij mij.

Meiden ik ben nu heeeel bang voor als het weer mis gaat. overigens omdat ik er niet bewust mee bezig was en even weer "normaal" wilde leven heb ik mij niet keurig gehouden aan de voorschriften... Ik heb de afgelopen periode (en zelfs afgelopen weekend) een glaasje rose achter over geslagen. we hebben sinds kort een nespresso apparaat, ben volop alle smaken aan het testen geweest.
    Het spijt me maar was het even zat om continue rekening te houden met een eventuele zwangerschap. Ik wilde weer even genieten. 2e mk was even een flinke tegenslag omdat ik mij zo keurig aan alle voorschriften had gehouden.

pff behoorlijk lang verhaal , krijg je ervan als je niet reageert haha

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    shaida: dat geeft niet hoor, je moet hier toch even kunnen spuien!!
    ik kan je gevoel wel begrijpen, dat je het even wilt loslaten. Dat gevoel heb ik nu ook. Afgelopen weekend zo goed opgelet met drank, niet in rokerige ruimtes, in de sauna alleen maar in de koele baden geweest en nu ongesteld... Ik ben echt teleurgesteld, het leuke, spontane 'we zien wel hoe het schip strand' is echt weg. Ik had het gevoel dat het weer snel moest lukken, omdat het toen ook zo snel raak was...
    mn vriend en ik hebben gisterenavond even gekletst. 2 grote verschillen tussen ons; het is niet zijn lijf, dus hij kan het beter loslaten. en hij voelt niet zo'n druk, omdat het voor hem niet per se haast heeft. als ik tussendoor niet die mk had gehad, was het nu misschien niet zo voor mij, maar ik voel nu echt een druk dat mijn lijf iets moet doen, wat het niet doet...

7. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Shaida, heel begrijpelijk dat je er even niet was. Maar meid wat spannend weer. Ga je ook een testje wagen? of wacht je nog even af? Ik heb ook allemaal dingen gedaan die niet goed zijn omdat ik overtuigd was van niet zwanger zijn. Maar tja het houd een keer op met constant bezig zijn met. Je hebt groot gelijk om even te doen waar je zin in hebt. En het is ook heus niet zo erg de eerste weken.
    Wat betreft werk, ja heb ook sterk het gevoel om het te zeggen maar twijfel gewoon heel erg...lastige dingen zijn dit. Zit in het onderwijs trouwens.

Sahi, als je als vrouw eenmaal zoiets hebt meegemaakt wordt de drang alleen maar groter en dat is voor mannen gewoon veel lastiger.

Mag trouwens over 2 weken voor de echo! Oei duurt best nog wel lang!:(

8. luca84

luca84 Niet meer actief

@ shaida: tijd voor een test?? dan weet je het zeker.. een dan kun je net als ons een spannende tijd tegemoet vol onzekerheden.. vreselijk maar beter dan niet zwanger! we gaan er maar gewoon van uit dat nu alles bij ons gewoon goed gaat!!
    laat je weten als je gaat testen? ben heel benieuwd en hoop op het beste voor je! en trouwens goed dat je gewoon genoten hebt van het weekend! heb ik ook gedaan voor het testen.

@ sahi: balen joh doe je zo je best overal rekening mee te houden en dan is het niet raak.. en idd voor mannen ligt het anders. Alhoewel na de laatste miskraam was mijn vriend er echt kapot van dat ie nu wel heel blij was dat het weer gelijk raak was.

even n vraagje: wat zouden jullie doen? ik zou morgen 8 weken zwanger zijn, maar nou gaf de echo laatst aan dat ik ong. een halve week korter zou zijn.. zouden jullie gewoon de banner aanhouden? want misschien is de vlg echo wel weer gewoon op schema toch? of kan dat niet?

9. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Shaida, lieve meid. Ik hoop zo dat het raak is en je gelijk hebt. Ik begrijp je angsten oh zo goed. Ik zit ook weer even strop met mijn gevoelens. Lijk wel op een rollercoaster te zitten.

Weet je uiteraard wil je alles volgens het "boekje" doen maar in mijn ogen zegt het niks. Je hebt (ik keur het niet goed) de meest gekke mensen die alles doen wat niet mag die zwanger worden en dat blijven. Aan de andere kant heb je de mensen die alles doen om zwanger te worden en zwanger te blijven en daar gaat het dan bij mis. Je kan er geen staat op maken. Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben. Geluk dat alles goed zit op de juiste plaats en tijd.

Momenteel zit ik zo goed als aan mijn 9 weken en ik weet met mezelf geen blijf. Ik ben zo ziek (zwangerschapsziek) niet normaal en TOCH DURF ik nog te twijfelen. Heel mijn lichaam schreeuwd dat ik goed zwanger ben en toch ben ik zo bang. Zo, zo, zo bang. De echo laat nu iets langer op zich wachten en ik heb zo'n schrik dat mijn kindje niet zal bewegen. Ik kan het gevoel écht niet omschrijven. Maar jullie meiden zullen me wel begrijpen. :(

Ik weet dat ik niet alleen ben en ik ben dankbaar dat ik jullie hier heb... Die me begrijpen. Maar soms verstikt die angst me en kan ik precies niet ademhalen. Het moet gewoon nu goed blijven gaan!!! Het MOET!!!

Succes voor jullie meiden...

10. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Zou de volgende echo even afwachten en dan je banner aanpassen!

11. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Gaat goed komen meid! Heb vertrouwen! Zeg ik ook tegen mezelf! iehh en ik moet nog 2 weken wachten op bevestiging!:(

12. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Goede middag dames ik spring even bij jullie in de achtbaan.

Ik wil jullie even weer wat vertouwen en hoop geven, voor deze verschrikkelijk spannende weken waarin je overal op let elk pijntje steekje of juis niet maakt je onzeker maar de tijd erna word fantastisch. ja de angst word minder/gaat weg je energie komt terug en als je de eerste schopjes heb gevoeld word je helemaal verliefd op je beeb in je buik.:D

Ja jullie komen er allemaal doorheen lekker komen klagen af en toe en denk om jezelf.

Met mij gaat alles goed en ben al op de helft:$

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Shaida ik hoop het zoooooooo insha'Allah!!!!!!
    Laat wat weten.

Lolieken ik herken het heel goed wat je bedoelt ik heb het nu voor zondag.
    Maar alles komt goed moeten we denken.
    xxxxxxx

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    meiden ik duim voor jullie dat het goed mag blijven gaan!!

wat betreft de mannen, natuurlijk wil hij het ook graag, hij was er ook kapot van toen het misging, op dat moment zelfs meer dan ik heb ik het idee, maar het grote obsessed zijn heeft hij gewoon niet. Maar mannen barsten ook niet van hormoontjes en piekertjes enzo...
    Bij mij begint ook nu het hele gebeuren pas door te dringen, terwijl hij het allang weer heeft afgesloten. Maar we hebben het er ook nog wel veel over, we hadden nu gewoon 18 weken zwanger kunnen zijn, babykamertje aan het maken zijn, dat soort dingen. Maar hij voelt toch minder die haast en drang om weer snel een positieve test te hebben, hij vindt dat het moet komen als het tijd is en niet zo snel mogelijk, maar gewoon wanneer het gebeurd (snappen jullie het nog?)

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Oehh spannend shaida!! Dat dubbele gevoel is zo bekend. Ik had zeker de eerste maand dat we er voor ging zoiets van "Ik weet niet waar ik blijer mee ben, de onzekerheid na een positieve test of de teleurstelling van een negatieve.." Die onzekerheid maakt alle gevoelens zo dubbel.
    Nu het hier toch 4 maanden duurde voor het weer zover was kon ik wel echt even heel blij zijn met een positieve test, misschien juist goed dat er even overheen ging.

Helemaal begrijpelijk Sahi. Ik kreeg ook nog veel meer drang dan ervoor. Instinct denk ik, want het maakt eigenlijk helemaal niet uit wanneer het weer is, als alles maar goed is...

Hier gaat het nog best oke :) Blijft bang voor broekloeren maar verder voel ik me rustig. Ga morgen de vk maar eens bellen en een echo afspraak vastleggen, voor over een goede 3 weken. Onze eng periode komt er langzaam aan. De 6 tot 9 weken zie ik toch wel het meeste tegen op (eerste 2 weken vooral wel of geen bloed en daarna nog de bibbers of de echo dan toch wel goed zal zijn..) Hopelijk komen we het zo goed door als het tot nu toe en kunnen we met een wondertje in mijn buik op vakantie over 5 weken!

16. luca84

luca84 Niet meer actief

@ wuppie: thanks! ik mag nog n hele poos wachten maar ik geloof idd dat ik dan gewoon wat onbezorgder kan zijn en heel erg ga genieten!

@ lolieken: ik herken het helemaal!!

van 15u tot 23u gewerkt en vanaf na het eten ontzettende buikpijn gehad, de hele dienst...... kvoelde me echt beroerd. Ben nu bang dat als de volgende echo niet goed is, dat het door vandaag kwam.. het was geestelijk ook nogal onrustig bij ons op het werk met al die dementerenden.. en morgen moet ik ook nog. En thuis nog vanalles.. daarna 2 dagen vrij.
    Jeetje wat was/ben ik ongerust over die buikpijn van strax.. nu ik lekker in bed lig is het over..

sorry voor mn ego berichie..

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Luca zijn het niet je darmen?
    Heb ik deze week ook ff erge krampen van gehad!

18. luca84

luca84 Niet meer actief

oh dat weet ik niet maar ik hoop het! thnx!

en kwam net dit stukje tegen:

De groei van de baarmoeder zelf kan ook buikpijn veroorzaken. Deze zeurderige pijn lijkt meer op het gevoel dat je hebt vlak voor je menstruatie of tijdens de eerste dagen ervan. Dit type buikpijn voelen vrouwen met name tijdens de eerste weken van de zwangerschap
    Een andere oorzaak voor buikpijn is dat je stoelgang verandert. Je darmen houden dan teveel vocht vast, wat tot buikpijn kan leiden. Het zwangerschapshormoon zorgt ervoor dat de darmen het wat rustiger aan gaan doen en daardoor kan verstopping ontstaan wat tot buikpijn leidt. Door veel vezelrijk voedsel te eten en voldoende water te drinken, worden je darmen gestimuleerd om hard te blijven werken en niet te verstoppen. Als de buikpijn erg hevig is of lang aanhoudt is het altijd verstandig om naar een dokter te gaan.

Misschien dat dat het was!

19. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen lieve meiden,

ff kijken of ik het allemaal wel goed heb onthouden haha

@ Wuppie, wat geweldig dat je alweer op de helft bent :). En weet je al wat het gaat worden?

@ Lolieke, ach arme schat, dikke knuffel. Het is verschrikkelijk dat we zo onzeker moeten leven. Maar het is allemaal de moeite waard ;)

@ Sahi, bij ons was het exact zo. ongeveer half jaar geleden dacht wij ook, we laten de natuur z'n gang gaan en we zien wel wanneer de tijd er is. Tot die tijd genieten we heerlijk van ons leventje. Eerste ronde gelijk zwanger, ik zat gelijk op een roze wolkje. en tja na 10 wk ging het mis. Daarna ben ik nooit meer de oude geworden. De drang om weer zwanger te zijn was/is zo groot geworden. Denk dat het ook door de onzekerheid komt, komt het wel ooit goed dan? Mijn man zit er ook zo in als die van jou. Hij heeft eigenlijk nog de instelling van voor de 1ste zs. Het zal bij de vrouwen anders zijn want zij ondergaan letterlijk alles.

@ Luca, er kunnen verschillende redenen zijn voor buikpijn, heb ik begrepen. Dus dat zegt niks en je hebt een mooie echo om op terug te kijken.

@here. Jullie kennen me inmiddels dat ik geen snelle tester ben. Ik ga pas over een weekje ofzo testen denk ik. Heb hem iig wel in huis.
    Begin nu toch echt bang te worden voor de what if - scenario? Gistermiddag heb ik linksonder buik beetje pijn gehad. Ik kan het niet omschrijven. Is geen krampen of steekpijnen maar lichte soort van pijn. Heb dat de 1ste 2 keren niet gehad. Het heeft wel middag, avond geduurd.
    Ook de pijn die ik voelde als trekkingen, waarvan ik dacht dat mijn baarmoeder groeide. voel ik dit keer ook niet...
    ohw ik word hier helemaal GEK van.. en vind het hardstikke oneerlijk. Waarom mogen wij niet vanaf dag 1 genieten van het feit dat we mama worden :x
    Ik zeg wel ga geen rekening mee houden en niet teveel mee bezig zijn, Maar wie houd ik voor de gek, alleen mijzelf. Het is weer heerlijk om te gaan dromen wat je allemaal gaat doen, wat je moet voorbereiden.

ohw boy wat een ego bericht van mijzelf. sorry meiden :)

20. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Stort je hartje maar uit daar zijn we hier voor. Ik kan je niet helpen en geen uitsluitsel geven maar hoop met je mee dat je goed zwanger bent!! Ik vind het ook niet eerlijk dat we niet kunnen genieten zoals andere die het niet meemaakte. Maar wat doe je eraan.

Ik zit nu op een heel lastig moment in de zwangerschap. Ik ben héél bang. Nét vandaag voel ik minder symptomen al zijn ze er nog wel maar ik moet er door. Ik zei overlaatst nog tegen mijn vriend aub geen tweede keer op die manier, aub nooit meer... Wat komt dat komt maar ik moet positief denken.

Ik moet ook nog even wachten op de echo. Mijn eigen keuze maar doordat ik de eerstkomende te vroeg vond (ik kan het niet uitleggen) wordt het al augusutus dan ben ik al ongeveer 12 weken!! ...

Weet je hoe ik soms rondloop? Ja die echo rond twaalf weken is goed als het toch misloopt dan zal ik het voor de 12 weken wel zelf merken. Vorige keer is het zo snel gegaan dat ik schrik heb voor alles wat komen gaat.

Nee Lolieken positief denken. Begin ik al tegen mezelf te praten. :D

Deel Deze Pagina