Van de roze wolk gevallen... We beginnen weer van voor af aan #1

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is erg vervelend. maar je gaat zoeken naar signalen dat het dit keer goed zit. Manlief kon het niet snappen overigens " jij bent aan het klagen dat je geen klachten meer hebt :$"

Dat probleem van sex heb ik ook. Sind ik overtijd ben ook nog maar 1 keer gedaan. Na dat ik was gekomen voelde mijn buik zo raar aan, best angstig...

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    We moeten idd positief blijven. Een heel kritiek punt is (weer) goed gegaan en nu moet het gewoon goed komen!!

Ik heb gister met afvegen nog steeds wat donker rood gehad maar zo weinig dat het niet in het maandverbandje kwam. Vanochtend niets, nu weer een beetje bruin door de inwendige echo (dat zei ze al meteen). Heel veel was het niet bij elkaar maar wel helder rood. We hopen gewoon op een innestelingsbloeding. Dat íe maar goed vast zit nu :)

3. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Shaida. Ja klachten zoeken en testen daar ben ik ook een ster in! Ik vond het seks hebben echt niks. Gelukkig was manlief echt super lief!!! En hij dringt echt nooit aan!
    Loki. Bloedverlies is gewoon heel spannend. Het maakt je zo onzeker! Maar hopelijk is dat zo voorbij!

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier ook geen sex meer gehad en dat gaat de komende weken ook zeker niet gebeuren :p Arme vriendlief ;) Ach, hij is ook niet gelukkig als ik zwaar in de stres zit...

5. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Loki, kan je eventueel niet polsen voor ustrogan (geloof dat het zo heet vergeet het altijd)? Vermits ik het wel herken. Bij mij was het ook rood... en blijkbaar had ik te weinig progestron ofzoiets. Ik snapte het allemaal niet goed maar ik heb of had te weinig van iets. Bij mij kon ze het wel onmiddellijk opmerken op de echo.. Sinds ik die pilletjes heb heb ik echt niks meer verloren. Hopelijk blijft het zo. Maar nu bedenk ik me net mss hebben ze in je bloed gezien dat je niet te weinig hebt... Wou dat ik kon helpen. Bloedverlies is zo eng en je hebt het allemaal al eens meegemaakt! Maar deze keer komt het goed!! Geen van ons krijgt nog een miskraam. Lolieken heeft gesproken. :)

Liedje, ik ben nog zo moe en voel me zo miserabel. Maar dat is gewoon in combinatie met het warme weer. Heb het gevoel dat ik het niet trek. Het is té warm voor me. Morgen krijgen we bezoek en ik durf het niet af te zeggen maar eigenlijk zou ik wel willen. Bewegen is té veel. Sinds twee dagen ben ik 's morgens goed ziek. Ik kan gewoon meespreken van ochtendmisselijkheid, hihi. In de dag trekt het wat weg maar het blijft toch ook hangen. Zoals nu zit ik met een vies gevoel in mijn keel alsof ik elk moment kan gaan... (sorry)

De symptomen zijn er deze zwschap wel constant maar zo op en af seg! Wat wel een geruststelling is want bij mijn vorige zwschap voelde ik me al snel té goed. Nu niet... Hélemaal niet zelf. Tepels doen pijn, misselijk, moe en buikpijn. Maar ipv me zorgen te maken ben ik blij dat mijn buik werkt. Zoals ik al zei vorige keer had ik dat allemaal niet deze keer wil ik het als iets positief zien.

Ik tel af naar augustus... :)

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Er is geen bloed geprikt bij mij Lolieken. Ik moet straks de vk bellen en denk dat ik dan wel eens pols over dit. Had het vandeweek een dokter gevraagd maar die begon hard te lachen "Als het met pillen op te lossen was zouden er geen miskramen meer zijn maar heel veel misvormde kinderen". Bah wat een ouwe zak! Later las ik via internet veel meer over dit spul, alleen wordt het in nederland nog maar weinig gebruikt (meestal alleen na ivf las ik..). Ik vraag er straks eens na!

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Toch kan het heel veel helpen!!
    Als je progestoron te laag is in je bloed , krijg je meestal een mk .
    Dus dat die vent als de donder je bloed laat testen!!

Hier morgen lekker op vakantie, heerlijk:D
    Vanavond wokken dus dat is wel fijn.
    ik kom bijlezen vanuit Turkije:)
    EN dan moeten jullie nog allemaal zwanger zijn heh!
    xxxx

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Fijne vakantie Elif.

Andere meiden een dikke knuf ;)

9. luca84

luca84 Niet meer actief

@ loki: ik zou ook naar dat spul vragen! en wat n vreemde dokter... lekker bot ofnie dan? maar spannend voor jou! fijn dat je n goede echo gehad hebt

@ elif: fijne vakantie!

hier ook veel onzekerheid.. baal n beetje eigenlijk zou ik deze week weer n echo mogen maar die achter de bali zei dat het vrij vol zat en dus wordt het pas de 19e. Laatst was ik zo blij na die echo dat ik er niet tegen in ben gegaan.. maar nu twijfel ik telkens of het wel goed zit..ik probeer positief te blijven maar toch lukt het vaak niet. Baal ook ontzettend dat mn vriend zoveel moet werken.. ben gewoon bekaf en dan thuis alles nog doen.
    Hebben jullie dat ook dat je van de 1e zwangerschap zoo kon genieten en lekker rustig kon doen terwijl nu (als je al een kind hebt) gewoon niet aan de rust toekomt? ik wou af en toe zo graag dat ik heerlijk lekker lang uit kon slapen! morgen vrijgezellendag... pff kan wel half 4 worden.. kga strax gelijk met mn zoontje naar bed.

Fijne avond allemaal!

10. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Luca, ik heb ook de indruk dat ik bijna niet aan rust toekom. Ik ben huismoeder is ik ben altijd bij mij dochter en soms is het even teveel. :(

Zoals nu ook. Ik kom afgepeigerd thuis. Normaal mag ze niet alleen in de keuken. Nu had ik het heel even niet in de gaten komt ze met een afwastablet in de living aan en ze bijt er dan nog in. :( Ik hoop nu maar dat het niks is, ze niks ingeslokken heeft en ik heb haar mondje heel goed uitgespoeld met de nodige tranen en stress zowel bij haar als bij mij. Voel me dan plots een slechte moeder maar ik ben zo moe. Elke minuut van de dag elke seconde moet ik dat kleine meisje in't oog houden. :( Ook al is ze mijn oogappel op dit moment zou ik het niet erg vinden om ze een dagje "door te geven"... maar iedereen woont ver weg die ik goed ken en dus is dat ook geen optie.

Voor de eerste keer voelde ik hoe ik er door zit. Ik schreeuwde huilde zat vol met woede en ik voelde me zo machteloos. Ik moest heel de dag op stap en het was gewoon te warm (36 graden) en kreeg ik nog erge steken op de koop toe. Als ik nu maar niks omzeep geholpen heb door al die stress. :(

Ik ben op leeg en ik hoop dat het deze keer goed gaat. Ik wil dit niet meer meemaken die eerste maanden, die diepe angst ik kan het niet meer denk ik als het nu moest mislopen. Daarop hoop ik zo dat het nu gewoon goed is. Ik hoop geen vrouwen tegen de borst te stoten maar het zwanger zijn op zich (vooral nu) is moeilijk. Ik kan het gewoon niet uitleggen. Ik denk dat het is omdat ik leeg ben. Zo VOEL ik mij ook. Ik heb zoveel angst voor wat komen gaat. Aub laat ik het vandaag niet omzeep geholpen hebben.

Ik kom niet meer buiten nu. Nee de gyn heeft gezegd zoveel mogelijk te rusten en het bezoek mag morgen om hun kop staan ik GA NIET NIET NIET NIET!! Ik blijf zitten, liggen meer doe ik niet tot week 12.

Sorry voor mijn uitval maar ik ben moe en leeg en ik wil bij iemand terecht kunnen en ik heb het gevoel dat alleen jullie me wat kunnen begrijpen. :(

Sorry, sorry, sorry...

Loki, de pillen hebben me écht geholpen. Als er iets mis is aan het vruchtje helpen ze niet dat ligt voor de hand maar miskramen komen niet alleen voor de vruchtjes zelf maar ook een groot deel komt omdat het niet goed ingenesteld is en het daarna dus loslaat... Die ustrogan helpt het beter in te nestelen en te hechten en als jou gyn dat onzin vind dat kan hij beter een ander beroep zoeken. :$

Je doet er trouwens géén kwaad mee als je vrouwen dat geeft. Mijn gyn zag het gelukkig op de echo maar sommige geven het ook preventief. Ik hoop dat ze jullie zullen helpen. Omdat jou verhaal toch een beetje op het mijne trekt of andersom want jij hebt het al eens meegemaakt...

Succes meid!!

11. luca84

luca84 Niet meer actief

ooh ik herken het zo!!! altijd moe en dan toch weer 6:15 alweer wakker gemaakt worden, en dan wegbrengen, werken, koken, douchen, naar bed brengen, en dan het huishouden en de boodschappen nog......... pff kvind het zwaar hoor zwanger zijn en moeder zijn tegelijk het eerste trimester. En als mn vriend maar meer thuis was, maar nee die moet ook iedere avond weg. kzou zooo blij zijn dat ik die 12 weken voorbij was, want van die stress en onzekerheid wordt ik ook heel erg moe merk ik.
    1 aug. dan zit ik (als alles goed gaat) in de veiligere periode..

lfs

12. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Loki, wat spannend zeg. Maar ook mooi dat je een goede echo hebt gehad! Toch maar weer afwachten nu op de uitslag van je bloed. Hoop dat dat ook goed is.

Elif, fijne vakantie! Geniet ervan!

Ik ben nog geen moeder en vind het al zwaar! pff respect voor jullie! Hier mede door de warmte ook vreselijk lamlendig! Mijn man is ook heel druk met zn werk en dan komt ie ook nog thuis met het bericht dat ie morgen ook nog even moet werken! Wilde zo graag weer even samen naar het strand ofzo! Bah...sorry maar baal er erg van.

13. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    o meiden, wou dat ik jullie kon helpen of de moeheid kon wegnemen!! Het is ook niet niks met dit weer, ik ben er al kapot van en ik ben niet eens zwanger.
    Weet dat er hier iemand zit mee te leven en jullie in gedachten een knuffel geeft!

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Er is geen bloed getrokken hier. Vk kent het medicijn wel maar dit wordt alleen via de gyn afgegeven en na 1 miskraam loop je nog niet bij de gyn (hier iig). Als ik dat deze zwangerschap nog zou willen dan moet ik eerst naar een gyn, dan bloed prikken en dan nog aan de pillen terwijl het vorige keer over 7 dagen mis ging, dat kan dus nooit meer.
    1 miskraam krijgen schijnt heel normaal te zijn dus daar hou ik het even op. Mocht het toch weer fout lopen dan wilde ik (zoiezo al) naar kliniek het geertgen om al mijn waardes te laten onderzoeken. Maar hopelijk was het gewoon domme pech, dit innestelingsbloed en komt er een ukkie over ruim 7 maanden...

Heb jij ook die pillen Luca? En jou bloed is toch ook niet getest?

15. luca84

luca84 Niet meer actief

nee maar ik ben ook nooit geen bloed verloren. En mijn bloed is ook nooit afgenomen..

16. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Hebben jullie soms het gevoel dat mensen die nooit een miskraam hebben meegemaakt (gelukkig hoor) zich totaal niet kunnen inbeelden hoe het is?

Voor hen blijft dat gewoon een incomplete zwschap en als de miskraam voor de 3 maanden gebeurde ach dan is het gewoon de natuur en het vruchtje en blahblah. Maar ze zien het niet als iets écht.

Voor mij is het gewoon anders. Voor mij was dat ons kindje dat volop aan het groeien was. Ok het had mss nog geen gevoelens maar wél een hartje en armpjes en beentjes... Mensen lijken dat te vergeten hoe vroeg het ook was. :(

Als ik iets DURF zeggen over angst dan krijg ik ofwel geen reactie ofwel dat ik het moet loslaten enzv.

Ik zou het mensen soms echt heel even willen laten voelen. Wat ik voel mss dat ze dan zo geen uitspraken meer doen. Gewoon héél even. Ik heb twee miskramen achter elkaar gehad (de tweede voelde idd als minder erg maar TOCH)... Dan is het toch normaal dat ik nu soms geen blijf met mezelf weet. Weet je dames ik weet écht niet of ik het NOG eens zou kunnen. Ik wil gewoon dat deze keer de goeie keer is. Ik probeer ook zoveel mogelijk positief te denken.

Maar vele zijn mijn miskramen al vergeten en als ik er over durf beginnen is het echt zovan "waar kom jij nog mee af..."

Moest me eens van men hart. Ik zelf heb gezegd dat ik dat kleine mensje nooit zal vergeten en dat doe ik dan ook niet. :x

17. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Je hebt gelijk hoor Lolieken, sommige mensen weten idd niet hoe het is om een miskraam te ervaren en gedragen zich heel anders mbt een zwangerschap dan wij. Aan de ene kant kun je het ze ook niet kwalijk nemen, ze weten niet anders. Maar mogen best eens wat meer beseffen soms dat ze heel heel heel dankbaar mogen zijn en van geluk spreken dat ze het niet hebben meegemaakt. Soms zeg ik wel eens, iedereen zou het wel eens mee mogen maken om te beseffen dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Ook in mijn omgeving zijn er mensen zo ploep zwanger en gaat het natuurlijk allemaal goed! Blij voor ze maar ze weten de andere kant van het verhaal niet en dat is wel eens lastig. Ik merk namelijk dat ze zich ook best afvragen wanneer wij nou eens zwanger zijn/worden. En dat doet dan best pijn. Ik zal dan bij een opmerking straks van "hèhè eindelijk" ook niet aardig blijven geloof ik!:)

18. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Hier weer pure stress. Weer bloedverlies en we gaan naar de gyn. Wel een uur rijden want we zijn op vakantie maar okay! ik wil gewoon weten dat het goed zit!
    Zucht...

19. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    O meid wat naar!:( Heel veel succes en laat even weten hoe het was! Dikke dikke knuffel!

20. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    ai meid... :( Ik duim voor je mee lieverd... Pff, komt goed, komt goed! MOET GOEDKOMEN!!

Deel Deze Pagina