Hi, @Loki, ohw jee dat was wel erg spannend. maar gelukkig is alles goed. @Lolieke , gefeliciteerd, ook jij hebt de mijlpaal van 12 wk gehaald!! snap de onzekerheid zeker, erg herkenbaar. @Aggy, geniet lekker van je vakantie. En de rest natuurlijk ook. @sahi, hoe gaat het met jou, meis? @Luca, hoe gaat het nu? bruinverlies kan misschien ook door de echo komen als het inwendig was? @here, so far so good. Ik voel dit keer mijn borsten erg goed. maar de rest van de symtomen komen met vlagen en gaan met vlagen. Merk wel op dat als ik honger heb dat ik dan juist erg misselijk ben. had laatste dagen wel last van steekpijnen. Vond dat wel eng. Ben nu bang voor de echo woensdag, wat als het weer slecht nieuws is Inmiddels heb ik mijn zwangerschap wel bekend gemaakt bij mijn yogaleraar ( wil wel meedoen maar toch echt rustig aan) en mijn leidinggevende kreeg een vermoeden. Ja en nu ben ik dus juist extra bang voor slecht nieuws. Hoop het zoo het moet dit keer gewoon goed komen! wij gaan eind aug pas met vakantie.. Hebben ook pas deze week geboekt lekker een all in holiday met zon zee strand, lekker luie vakantie Volgens huidige berekening ben ik dan mijn 12 wk gepasseerd. Misschien een rare vraag maar hebben jullie al bepaalde dingen gekocht/geregeld? Ik wacht de echo af van woensdag. Als dat goed is ga ik wat betere passende kleren kopen gaan orienteren op opvang en kraamzorg. Dat moet je schijnbaar toch heel snel geregeld hebben. ohw heb er zoveel zin in om mijzelf/ons erop voor te bereiden op de komst van ons kindje
@ lolieken: balen van je bijholteontsteking, maar gelukkig niks wat de baby kan schaden. Beterschap! wanneer had je echo? @ shaida: ja ik denk dat het daar door kwam, door die inwendige echo.. nouja daar ga ik maar vanuit dan. Die symptomen die jij hebt, heb ik ook. Bij hongergevoel misselijk maar geen zin om te eten enz.. Hier gaat alles goed, alleen slaap ik de laatste tijd slecht met als gevolg dat ik nog moeier ben, en chagrijnig op mn ouders, mn vriend.. etc..vreselijk, ik hoop echt dat na de 12 weken die vermoeidheid echt minder wordt. Ga zo mijn zoontje ophalen die is deze week 2x wezen logeren, ivm bruiloft en werken. Ben blij als ik hem zo weer zie.. Iedereen weet het nu bij ons. Wordt ik ineens weer bang voor de echo vlg week maandag.. dan ben ik 12,5 week. Of hij toch ineens niet meer goed is... De gyn zei dat de kans bijna 0 was dat het nog mis ging. Daar moet ik me aan vast houden. Fijn weekend allemaal (ik heb 2 late diensten van 15u tot 23u bah!)
Met mij gaat het wel goed, nog maar een paar daagjes tot NOD. Misschien test ik maandag alvast, omdat ik maandagmiddag op kamp vertrek. En dan weet ik of ik wel of niet op ongi moet rekenen (geen wc dichtbij, ik wordt thuis altijd wakker ervan en moet dan naar de wc rennen en heb alleen 2 mannelijke medeleiding bij me die nog weinig verstand hebben van vrouwen...) Ik let niet te veel op symptoompjes en dat gaat me in overleg met het vriendje goed af. Dus ik weet nu ook echt niet wat ik moet verwachten en dat is wel lekker. T is dat een vriendin er gister naar vroeg, zo goed was ik aan het loslaten
Hallo meiden, Hoe is het met iedereen hier?? Probeer niet te veel over symptomen te claimen ( ja weet makkelijk gezegd) maar het zegt idd helaas niks. Hier veranderde het ook erg. We zijn weer thuis. Heerlijk het weertje hier , maar hoorde dat het hier ook erg heet was geweest. Deze week gaan we de vloer halen voor de babykamer en aan de slag!
Elif, we doen ons best! Fijn dat je weer heelhuids terug bent! Hoe was de echo daar? Veel plezier met klussen! Sahi, spannend! Ben benieuwd wat de uitslag zal zijn!
aggy mijn man durfde niet voor de echo, was bang dat ik iets zou oplopen ofzo. Dus morgen de echo xxx
Vanmorgen de intake bij de vk! Zegt ze; Zullen we zo nog even kijken? Tuurlijk! graag zelfs! Ik maar half naar die vragen geluisterd natuurlijk want werd al helemaal zenuwachtig! In plaats van dat ze nou eerst even keek! hihi.... Maar goed om een lang verhaal kort te maken; onze uk spartelde druk in het rond en het hartje klopte nog in volle hevigheid (ook de navelstreng) dus ben vorlopig weer even gerustgesteld! Hoe was het bij jou Elif?
Aggy. Wat heerlijk voor je! Geniet er lekker van! En niet schrijven dat het hartje nog klopt! Want het hartje blijft kloppen! Gaaf he om te zien dat rond spartelen! Ik werd/word daar zo verliefd op! Echt ik smelt als ik dat zie! Elif. Hoelaat mag je? Spannend weer! Maar het komt vast goed! Gaaf dat jullie al aan het kamertje gaan beginnen. Wij wachten nog even hoor! Maar ik kijk al wel rond voor ideeen! Sahi. Ik weet niet of je dit nog leest. Maar hoe was de test? Of heb je het niet meer gedaan? Spannend voor je deze week! Ook veel plezier als je weg bent! Shaida. Spannend je echo woensdag. Kom je de dagen een beetje door? Wij hebben alleen nog maar kleine dingen gekocht. Een paar assecoires voor in de kinderkamer en twee rompertjes. Ook heb ik vandaag mn tweede positierok gekocht. Luca. Ik merk dat ik weer wat meer energie krijg. En ook mn borsten zijn veel minder gevoelig. Wel zijn mn tepelhoven echt megagroot! Zo raar! En mijn gyn zei ook dat de kans dat het nu nog misgaat gelijk staat aan elke zwangerschap. Dus dat kan ook een vroeggeboorte zijn of tijdens de bevalling. Dus je/ik moet gewoon vertrouwen. En inderdaad dat is makkelijker gezegt dan gedaan! Lolieken. Hoe is het met je bijholteontsteking? En hoe is het verder met je? Ben je al wat minder moe? Loki. Hoe is het met je? Lekker dat je ook bijna op vakantie gaat. Leuk naar Oostenrijk! Ben je daar eerder geweest? Wij gaan zaterdag naar Zeeland voor bijna twee weken! Heb er wel zin in. We lenen de camper van mn ouders! Nu nog even een week thuis zitten. Ik ben namelijk gezegend met 6 weken zomervakantie! Heerlijk om in het onderwijs te werken! En dan niet alleen om de vakanties hoor! Ik mag 12 augustus weer voor een echo. Ik merk dat ik er echt vertrouwen in krijg dat het nu dit keer goed komt! Het moet gewoon na zoveel goede echo's. Heeft iemand ook een angelsound? Ik heb m gsiteren via internet besteld. Dus ik ben heel benieuwd of ik al wat kan horen! En ik las dat je niet te vaak mag luisteren. Is dat voor je eigen rust of is het slecht voor de gezondheid van je kindje? Ik hoor het graag van jullie!
Elif. Wat tof! Gefeliciteerd! En weten jullie echt al zeker dat het een jongen wordt? Was het al zo zichtbaar? Leuk!! Nu gaan genieten he!
Liedjepiedje in een ander topic brachten nog 2 anderen me aan het twijfelen maar het steekt zo uit dat kan toch niet anders toch? Luca heb er nog 2 bijgezet zie je de balletjes ook hahaha
Elif. Ik snap nooit iets van die echo's. Mij kan je wat dat betreft alles wijsmaken. Maar op de eerste foto in je album kun je het wel goed zien ja! Wat leuk! Had je een voorgevoel of niet?
Mijn voorgevoel zei meisje. Maar een aantal van het forum hebben me een beetje aan het twijfelen gebracht
Elif, gefeliciteerd!! Ik snap niks van echo's dus ik weet ook niet meteen op wat ik moet letten, hihi. Wel mooie echo's hoor! Je niet onzeker laten maken hoor. Hier gaat het wel. Ik lijk wel zes weken zwanger ipv van 12 ik ben zoooo zieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek. Elke ochtend raak ik niet op het toilet. Verder voel ik me dan heel de dag echt slecht. Mijn darmen laten me ook in de steek... Krampjes enzv. Nu zou ik me best even beter willen voele hoor. Sorry voor mijn geklaag echt waar ben super blij met dit wondertje maar ik zou me gewoon nog eens prettig willen voelen. Hoofdpijn komt en gaat kan tot tien dagen duren voor het helemaal genezen is. Of helemaal niet en dan loop ik zo nog zes maanden rond wat ze kunnen me niks aders geven... Buiten raad om te stomen enzv. Tot hier toe doet het niet veel. Ach, het komt wel inorde zeker.. Dikke, dikke knuffel voor iedereen echt blij dat het voor iedereen zo goed gaat!
Mooie echo Elif! Kan dr ook nooit zoveel van maken maar denk wel dat je gelijk hebt! Lolieken, kop op, duurt vast niet lang meer die misselijkheid!
Daarnet weer opnieuw... het moet me gewoon van het hart. Mss klink ik nu héél ondankbaar maar het moet er eens uit!!! Als ik één ding haat is het overgeven ik vind dat gewoon eng! Heel mijn zwangerschap min of meer kunnen inhouden en nu steekt het plots volle kracht de kop op. Ik dacht echt dat het er nu niet meer van zou komen... Jongens toch wat wil ik jammeren, boehoeeee GELUKKIG kan ik nog met mezelf lachen ben echt een ZEUR op dit moment. Komt alleen maar uit hoe slecht ik me voel. Deja vu met men eerste zwangerschap en dat duurde tot 16 weken AUB niet he.... Ik heb zin om te gaan shoppen ook dat nog! Goed wetende dat ik in de winkel ook gewoon overgeef. Gisteren bijna meegemaakt was echt op het randje. Echt vies... Dus uit de winkels blijf ik maar even uit als ik dan even aan mijn medemens denk. Bedankt dat ik hier even mijn hartje mag luchten! Hopelijk begrijpen jullie het een beetje...
Lolieken. Het lijkt me echt heftig als je al zo onzeker bent en dat dus stress levert en daarbij je lichamelijk zoo beroerd voelt! Heftig hoor! Ik heb echt bijna geen klachtjes meer. Alleen als iets echt heeeel erg stinkt moet ik direct kokhalzen. Dat heb ik anders nooit. Ik heb net de vk gebeld. Ik wil nog heel graag een echo voordat ik op vakantie ga. Dus heb gevraagd of ik er nog eentje extra mag. Nu mag ik vanmiddag al omdat er iemand heeft afgebeld! Ben er zo blij mee!
Hallo meiden, @Elif, wat een mooie foto's ik snap ook niks van echo foto's, zie vaak genoeg niet eens het kindje haha maar wat leuk een jongetje. Hmm dat was ook mijn voorgevoel bij jou wist niet dat ze al zo snel het geslacht konden zien. dacht pas na 20 wk. @Lolieke, jammer dat je zooo beroerd voel. Ik ga liever 10keer na de tandarts dan 1 keer overgeven. Heb tot nu toe echt drie keer moeten overgeven. laatste keer waren we uit eten. Moesten naar huis racen geen toetje niks haha maar om heel eerlijk te zijn mijn symptomen komen met vlagen. Dat maakt mij weer onzeker. @liedjepiedje, wat fijn dat je weer een echo krijgt. Je gyn/vk is wel makkelijk @here. symptomen met vlagen. weekend wel continue gevoel van misselijkheid gehad en erg veel van zure maaggevoel. overigens merk ik nu op dat mijn linker borst groter is dan de rechter en naar verhouding doet de linkse ook meer pijn dan rechts. Is dit normaal? Morgen om kwart voor drie hebben we de echo. Vind het erg spannend en ben nerveus. merk dat manlief het dit keer ook erg spannend vind. Bij de vorige keren zijn wij niet zover gekomen. Tot nu toe hebbe we alleen maar spoedecho's gehad ivm bloedverlies/miskraam. En ja dan zat je naar een lege scherm te turen... we hebben voor ons zelf wel beide scenario's doorgenomen en welke stappen dan gaat volgen. Als het slecht is, afwachten/curretage etc. En hopelijk is het helemaal goed en kunnen we verder met voorbereidingen..