Loki, ik hoop voor je dat als je ongesteld wordt het helemaal doorkomt want dit is echt 2x niks. Dit is nu de tweede dag en toen ik de bruine afscheiding zag was ik al in paniek. Ik denk steeds maar aan het ergste dat is natuurlijk ook niet goed. Zit jij er ook zo op te wachten als ik? Dat doe ik ook echt ik ben niet te beroerd omdat toe te geven. Ik zou duizend maal naar het toilet gaan om te kijken of het "erger" geworden is. Kan je geloven dat ik zou juichen? Ik zou verdorie een feestje bouwen (dat zeg ik nu 8)) maar echt ik heb er veel voor over om gewoon ongesteld te worden zodat we verder kunnen. Ik bel volgende week sowieso naar de gyn ik wil meer weten ik ben helemaal onzeker nu... :x
Lolieken, ik kan het helemaal begrijpen. Je hebt nu inderdaad helemaal niets om naar uit te kijken en het is onduidelijk wat er allemaal met je lichaam gebeurt. Het is zo kut. Ik heb wel eens gelezen dat het langer dan normaal kan duren voor je ongesteldheid weer op gang komt. Mijn gynaecologe zei dat het bij bijna iedereen wel na 6 weken weer op gang is gekomen. Bij sommigen duurt het nog iets langer. Je zit nu op een maand, toch? Misschien moet je nog 2 weken doorbijten . Twee weken aftellen helpt vast wel een beetje. Wat is het toch rot. Ik denk dat we allemaal erg blij wordt als we weer ongesteld zijn geweest. Volgens mij wordt dit hele onderwerp dan vrolijker. Dan gaan we gezellig met elkaar aftellen, en verschijnen de banners weer. Het gaat echt wel gebeuren, hoor! Echt ook voor jou Lolieken! Echt echt!
Dankjewel Dominique voor de hele lieve reactie. Men onzekerheid spat van het scherm he meid. Ik weet dat het lang kan duren. Ik zit nu op vier weken na de curretage. Ben al bijna 3 weken gestopt met bloeden. Dat kan het volgens mij niet zijn. Ik zou echt zweren dat het mijn ongesteldheid is alleen stelt die niks voor. Af en toe licht roze, dan wat bruin, nooit echt rood. Moest het helderrood zijn en niet echt veel zou ik me geen zorgen maken. Je hoort wel vaker dat de menstruatie na je curretage helemaal van slag is. Maar bij bruinverlies huiver ik dus echt! Ik heb véél te véél liggen lezen over complicaties na een curretage. Dat zweer ik hier ter plekken doe ik nooit meer. Dan blijf ik liever onwetend! Ik zou zo naar de huisarts stappen om een middel te vragen dat normaal je menstruatie opwekt... Maar volgens mij gaat die dat niet geven. Ik heb dat ook nog nooit gehad. Maar ik veronderstel dat zoiets wel bestaat... Ik kan nu niks anders doen dan gewoon wachten... Ja ik hoop dat we hier binnenkort allemaal kunnen aftellen naar iets leukers!
lolieken ik leef met je mee hoor.. is idd niet fijn om zo hulpeloos af te moeten wachten. ik heb wel een banner staan die anders doet denken, maar eigenlijk zit ik in het zelfde schuitje... sterkte meis.. en we proberen ons er gewoon aan vast te houden dat ons lichaam eerst bezig is met alles in orde maken voor een nieuwe zwangerschap
Ik hoop het wendy, ik hoop het echt... Voor jou ook veel succes hoor dat het allemaal maar snel inorde is he meid! Ik stond vanmorgen op en écht niks. Totaal niks... Gewoon wit, wit, wit. *ZUCHT*. Gisteren had ik eventjes hoop het werd een beetje meer en sinds gisterenavond niks meer. Behalve de krampjes en de gevoelige buik want dat gaat niet over. Ik wil niet "vies" of "gortig" doen maar ik was zelfs met een stukje toiletpapier bij me naar binnen gegaan en zo wit heb ik het nog nooit gezien zeg maar... Ik wacht en wacht en wacht... Mss moet ik maandag gewoon eens naar de dokter om erover te praten en zeggen dat ik het er echt moeilijk mee heb. Het kan best zijn dat ik morgen al weer een ander idee heb. Maar de onmacht en het niets kunnen doen vind ik echt k*t. Ik ga proberen van men zaterdag te genieten en het uit men hoofd te zetten. Ik hoop dat het me tenminste voor een paar uurtjes lukt want de laatste dagen is het nog niet even uit men hoofd geweest. Ik sta ermee op en ga ermee slapen.
hai., dat zou er misshien ook mee te maken kunnen hebben... ? ik heb in het verleden wel eens gehad (zo'n 6 jaar geleden) dat ik bang was zwanger te zijn van iemand van wie dat echt niet mocht... toen werdt ik maar niet ongesteld... toen heb ik een test gedaan en die was nega, en een dag later was ik ongesteld... het kan dus zijn omdat je het zo graag wil dat het lichaam denkt ' lekker puh, doe het lekker toch niet. ' in geval van mk is de kans wel groter dat dat juist de oorzaak is maar toch. het zou dus kunnen.. of uh.. heb je nog sex gehad de laatste dagen? dat zou misschien ook kunnen helpen? geniet van je zaterdag en wens je een spoedige ongesteldheid toe.. !
Wendy, sex om het op gang te helpen? Gisteren nog. Ik was eerst gaan controleren en ik had echt héél héél weinig verlies. We dachten dan we doen maar, lekker dicht bij elkaar en wie weet? Maar daarna verloor ik dus niets meer. Ik dacht dat het me zou helpen maar het heeft niets gedaan. 8)
he jammer... dacht dat dat wel zou kunnnen werken.. (misschien in de loop van de dag of morgen..?) een vriendin van school vroeger kreeg haar ongi altijd vroeger als ze haar plas lang op moest houden... weet niet of dat zou kunnen helpen??? maar dat was dan wel als ze het toch ' in aantocht' was... weet niet of het het ook op kan wekken... en als je lichaam nog niet zover is dan zal het waarschijnlijk ook nog niet helpen vrees ik...
Wendy, ik zit maar met verklevingen in mijn hoofd omdat ik zo weinig verlies heb en toch krampen blijf houden. Of ben ik het toch op aan't houden door te stressen? Ik weet niet of dat kan na een curretage? We gaan zo meteen naar een huisje kijken mss helpt dat men gedachten te verzetten...
tja.. ik kan nu zeggen ; probeer je op het huisje te concentreren en als jullie het nemen (of is het een koophuis?), ga gelijk naar de meubelboulevard (als je van plan bent nieuwe meubels te kopen) en hou je daar heel fanatiek mee bezig, maar dat weet je zelf ook wel dat dat het beste zou zijn.. de vraag is alleen of dat lukt... iig heel veel plezier met het huisje kijken!!!! is zeker wel leuk lijkt me om dat te mogen gaan doen!
Lieve meiden, kijk eens even mee naar mijn spinsel Hieronder mijn temp kaartje van nu. Vanochtend was mijn temp 37.0 dus ik ga ervanuit dat mijn eisprong geweest is. Mijn temp is normaal voor de eisprong rond de 36.5/36.8, na de eisprong 37.0/37.1 (en toen ik zwanger was condstand 37.2). Op het moment dat mijn temp nu 37.0 blijft 3 dagen zou ik gister mijn eisprong gehad hebben. So far so good, zie mijn kaartje daarvoor: Bekijk Jouw Foto ! Foto Uploaden | GRATIS | MAKKELIJK | SNEL | JPG PNG GIF BMP (nod woensdag 17 maart) Nou zat ik eens een beetje te analiseren en viel me op dat die ene keer 36.9 (met mijn freaky thermometer) nadat mijn temp zo gezakt was na de curretage, het verpest voor een veel rieeler beeld namelijk: http://foto-uploaden.nl/zie/s20hddm (nod a.s vrijdag 12 maart) Dit zou namelijk perfect kloppen met afgelopen cyclussen (ei op dag 16/18 en 20 gehad), met het vruchtbare slijm (echt veel, heb ik in de eerste 2 rondes niet gehad 3e wel maar minder). Ook daar had ik positieve ovu-testen, maar die weid ik zelf meer aan de HCG die ik toen nog had. Al vraag ik me dan weer af, kan je wel een ei hebben als je nog licht-posi test?? Pppff wat een gedoe!!!! Ga nu nog even antwoorden op de rest!
Zo, volgende bericht Lolieken: Ik snap goed dat je er helemaal gek van wordt... Ik heb wel vaker gelezen dat een ongi na een curretage of juist heel weinig of juist heel veel kan zijn! Waarom hebben wij die pech dat we bloed zien als we het NIET willen en geen bloed zien als we het wel willen? Veel plezier met het kijken naar het huisje! Lekker weer buiten, geniet er even van meid, dat komt het wellicht ten goede! Ik ben er iets minder mee bezig dan jij denk ik (omdat ik dat niet mag van mezelf anders teste ik ook iedere dag enzo ) maar ik werd wel frusti van het idee dat ik niet wijs werd uit mijn temp wat tot nu toe iedere keer juist super ging... Nu heb ik 2 mogelijke Nod's, hopelijk klopt 1 van de 2.... Domenique: Inderdaad, iedereen weer een beetje een vooruitkijken en een aftellen naar. En straks al die andere banners met ooienvaartjes *droomt nog even verder* Hier viel gister het avondje weg met hoog-zwangere en kersverse ouders alles mee. Ze hebben niet eens gevraagd "En wanneer jullie" dus ik heb mijn mond maar gehouden. Als het er ooit nog van komt mogen ze het weten maar van mij hoeft het niet perse... Zo, ik ga de hond eens uitlaten en dan naar mn pony. Even van het zonnetje genieten!
Loki, over het temperaturen kan ik niet veel zeggen ik heb er geen ervaring mee. Nu ben ik er wel over beginnen lezen en nu lees ik net dat het ook heel nauwkeurig oraal kan gemeten worden maar dat je dan echt stipt te werk moet gaan anders geeft het toch teveel schommelingen. Dus thermometer tegen de tongwortel houden en de mond zeker niet openen. Ik denk dat ik dat eens ga proberen. Maar nu vroeg ik me af kan ik nu zomaar beginnen of heeft dat geen zin?? Want ik heb echt geen idee wanneer ik ongesteld ga worden. Mss ben ik het nu min of meer maar er is niet veel te zien. Ik hoop voor je dat het allemaal normaal mag verlopen zoals je zegt en dat je cyclus niet van slag is. Ik verloor gisteren weer wat bruinverlies, beetje rozig maar toch vooral bruin. Ik heb mijn knop omgedraaid nu liggen "flippen" omdat het bruin ziet daar heeft niemand iets aan. Ik wacht nog heel even af. Al bel ik waarschijnlijk morgen wel eens eventjes naar de dokter. In ieder geval het is alles behalve veel. Bijzonder weinig want nu heb ik weer niets van verlies... *zucht* Wendy, het huisje was zeker de moeite... Drie slaapkamers wel eentje klein... Deftige keuken, living, eetplaats, wasplaats, badkamer, keldertje en een garage! Het belangrijkste van al een tuintje!! Hebben we nu niet. We hebben ons opgegeven als geinteresseerd en morgen weten we meer. Het is om te huren trouwens... Voorlopig nog geen koopplannen. Maar je mag gerust meeduimen.
Klinkt als een leuk huisje Lolieken!! Je kunt prima vast beginnen met tempen morgen, des te eerder leer je je cyclus kennen. Ik denk alleen dat je er deze cyclus niets meer aan vast kunt knopen want wrs is je ei voorbij en weet je niet (neem ik aan?) wat de temp voor je ei is. Hier vanochtend weer ruzie met de thermometer, ggr. Eerst 2x een veel te lage temp en toen 3x 37.0. Dinsdag ga ik een nieuwe halen!!
Hallo meiden, Naar aanleiding van een berichtje van Loki in het onderwerp wat ik geplaatst had over mijn miskraam wil ik hier ook mee komen kletsen, voorzover ik dat red in de weinige tijd die ik al heb Heb globaal even wat berichtjes gelezen vanaf de eerste pagina, maar het is te veel om alles echt te gaan lezen. Dus vergeef mij dat ik zomaar inspring hier. Ik zal mijzelf even voorstellen; Ik ben Mieke en wordt volgende week 38 jaar. Nooit een kinderwens gehad totdat ik hoorde dat mijn schoonzusje zwanger was en niet lang daarna mijn zus ook. Toen begon het toch wel te kriebelen, en gezien ik toen 35 was moest ik toch eens goed overwegen wat ik nu eigenlijk wilde, wel of geen kinderen. Samen met mijn vriend over gehad en besloten om te stoppen met de prikpil en zien wat er zou gebeuren. Na lang wachten had ik eindelijk mijn cyclus terug, wat meestal lang duurt na het gebruik van de prikpil. En toen heeft het nog zo'n 10 maanden geduurt toen we positief testten. Ik heb een voorbeeldige zwangerschap gehad, alleen een erg zware bevalling. Boaz (Apollo) heet onze zoon en onlangs hebben wij op 11 februari zijn eerste verjaardag gevierd. Wat een heerlijk mannetje en wat een verrijking van je leven... Een aantal weken na de bevalling is de mirena spiraal geplaatst. In dec.'09 heb ik deze weer laten verwijderen aangezien ik toch niet lang wilde wachten met weer zwanger worden gezien mijn leeftijd. En aangezien het bij Boaz pas na zolang proberen lukte, wilde we het maar weer gewoon gaan proberen. Geheel onverwacht was het gelijk in de eerste ronde raak. We waren ontzettend overdonderd, ook omdat de timing niet echt goed was en daardoor hadden we gedacht dat het niks zou zijn die ronde. Niks was minder waar en we waren heel blij, maar ook benauwde het me een beetje. Vind de zorg voor Boaz soms best zwaar, icm mijn werk (werk vanuit huis) en hoe ga ik dat met 2 kids doen. Maar goed, dat zou allemaal wel los lopen en goed komen. De eerste weken was ik ontzettend moe moe moe, maar verder voelde ik helemaal niets. Op een gegeven moment begon ik mij dus toch wel zorgen te maken en de vermoeidheid was ook in eens weg. En aangezien ik pas met 10 weken mijn eerste echo had heb ik toch maar even bij 9 weken de vk gebeld om mijn bezorgdheid met haar te bespreken. Enigszins gerustgesteld, maar toch ook weer niet zat er niets anders op dan nog een week te wachten tot de echo. 1 maart was het dan zover, eindelijk die echo. Tijdens de echo bleek al snel dat ze geen hartactie kon vinden en het vruchtje was maar 1,5 cm groot wat betekend dat het gestopt was met groeien rond de 8 weken. Ik zou bij de echo al 10 wk geweest zijn. Mijn voorgevoel was dus goed geweest.. Wat een verdriet, al de plannen die je al gemaakt had vallen weg op zo'n moment. En toen hoorde ik een paar dagen voor mijn echo ook nog eens dat mijn schoonzusje ook zwanger is (2 weken korter). Wat vond ik dat bijzonder, saampjes zwangeren. Bij haar gaat alles gelukkig wel goed. Ben natuurlijk heel blij voor haar, maar het zal wel steken haar buik te zien groeien, aangezien je dan gaat vergelijken dat jij ook zover zou zijn geweest. We zouden ook wachten met vertellen tot na de echo. Wat hadden we een leuk nieuws te melden... maar helaas dat leuke nieuws werd ontzettend verdrietig nieuws. Wat heb ik gehuild. Dinsdag krijg ik de curretage. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik absoluut niet in onzekerheid wil zitten wanneer mijn lichaam dit zelf gaat verwerken, de pijn, krampen, weeën en bloedverlies en de tijd die het nodig heeft om het af te stoten. Geen idee wat mij dan te wachten staat en de emoties die er dan weer bij komt kijken. Ik hoop dat ik het dmv de curretage kan afsluiten en we weer een nieuwe start kunnen maken. Helaas geen 2010 beebje voor ons Je weet dat het kan gebeuren, maar dat stop je diep weg. Ik had er gewoon geen rekening mee gehouden dat dit ons zou overkomen. Ik baal, ben verdrietig, boos en teleurgesteld. Niet zozeer in mijn eigen lichaam, maar dat het niet zo heeft mogen zijn. We waren er zo gelukkig mee en het was zo welkom. Ik heb voor de zwangerschap van Boaz 10 maanden getempt en dat ga ik nu direct na de curretage weer oppakken om inzicht te krijgen in mijn cyclus, aangezien deze niet altijd regelmatig was/is. Eigenlijk hoop ik, net als iedereen, weer snel zwanger te mogen zijn. De gyn raadde trouwens aan om 1 cyclus te wachten, maar het is toch niet erg om meteen weer zwanger te raken na de curretage?
Welkom Mieke. Fijn dat je je meld Vind het soms een beetje opdringerig overkomen als ik dat post in iemand zijn topic maar aangezien ik expres het woordje miskraam niet in de topictitel wilde is het niet voor iedereen even duidelijk misschien . Tenslotte maken we toch allemaal hetzelfde mee/door nu dus is wat vergelijk, steun en soms lekker ego van je afpraten vast prettig! Sterkte dinsdag. Al stelt de curretage niet veel voor, emotioneel vond ik het slopend . Hier raadde de Gyn ook 1 maand rust aan. Zij noemde dit ivm met een ligt verhoogde kans op nog een miskraam. Mijn VK en huisartsen zeiden dat sommige Gyns dat beweren en andere weer niet. Hun raadde het overigens ook deels aan, zodat je weer een normale cyclus hebt dus weet hoe lang je zwanger bent en voor een psychisch aspect. Al is het voor mij psychisch beter om door te gaan dan een ronde te wachten . Hier hebben we na veel dubben, rondvragen en praten besloten deze maand te doen wat we wilden en wanneer we wilden en niet te kijken naar 'klusdagen'. De 2 keer dat we innig geweest zijn vallen dan ook ruim buiten de eisprongtijd (voor zover ik die heb kunnen traceren met tempen, ben nog in twijfel of het klopt) dus als ik zwanger ben klopt het echt dat je na een MK vruchtbaarder bent! (ik verwacht dus gewoon een ongi! )
Ik hoop dat iedereen heel snel weer zwanger mag zijn. Ben zelf erg benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn na de ingreep. Morgenochtend en dinsdagochtend ga ik even mijn temp meten, dan weet ik hoe deze is voor de ingreep en voor straks daarna. WE-GAAN-ER-WEER-VOOR-LIJST: Loki09: 25jr. - 1e kindje - MA 7w6d (curretage 11w 11-02-10) - ronde 4 (1e na MA) NOD: onbekend jolan78: 31jr. - 2e kindje - MA (curettage 10w3d 24-02-10) -ronde 4 (1ste na ma) NOD: onbekend Lolieken: 27jr. - 2e kindje - MA 10w (curretage 5-02-10) - ronde 2 NOD: 16-03 Elif82: 27jr. - 1e kindje - MK 6w1d - ronde 1 (aangezien mmm nodig is, 14-3 tp laatste cryo) NOD: 26-03 Wuppie01: 28jr. - 2e kindje - MK 8w - ronde 5 NOD: 07-03 hopelijk. Wendy2010: 29jr. - 1ekindje - MK 6w5d - ronde 6 (1e na MK) NOD: 10-03?? muizz: 26jr. - 2e kindje - MK 5w6d - ronde 2 NOD: ??mrt??? Mieke8: 38jr. - 2e kindje - MA 10w (curretage 11w1d 09-03-10) - ronde 1 (na MA) NOD: onbekend