Van de roze wolk gevallen... We beginnen weer van voor af aan #1

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Oeps!

Noukje, WELKOM natuurlijk :)
    Inderdaad, ik ken ook wel leukere topics om me aan te melden, maar ik vind het toch fijn je hier ook te zien :)

We komen kerst door, we helpen elkaar erdoorheen!

*Klopje op mijn eigen schouder*
    Ik dacht dat het na vandaag weer wat berg afwaards zou gaan met mijn positivisme maar het voelt vandaag weer veel beter dan gister :D. Ik zou zo blij zijn als het emotionele me dit keer wat bespaard kon blijven (ben stiekem nog heel bang voor een late-klap omdat ik het de eerste keer zó moeilijk had en me nu té goed voel, wat is gevoel toch een vreemd iets...). Nouja we zien wel, iedere goede dag is er 1, toch? :)

2. lautjep

lautjep Niet meer actief

bij mij op mijn werk weten ze het omdat ik 2 weken thuis heb gezeten. Ze wisten het niet toen ik zwanger was. Als ik weer zwanger ben dan vertel ik het pas als ik rond de 12 weken zit eerder doe ik gewoon of mijn neus bloed.
    Ik kan niet wachten tot ik weer op het bankje zit klinkt raar maar ik zou wel verder willen.

Ik ga vrijdag denk ik weer ovu testen halen en dan begin ik dag 14 met testen. Dan heb ik testen tot dag 21 en daarna kan ik altijd nieuw halen. Dat duurt helaas nog ruim een week ( 1 week en 2 dagen)
    Het is raar maar ik hoop toch een beetje op een ronde van een dag of 40.
    Normaal zit ik tussen de 21 en 49 dagen. DIe clomid was super die ene maand je weet gewoon dat het dag 14 is en dag 28.
    Nog 1 maand en dan gaan wij weer beginnen of zodra ik weer ga bloeden maar nu eerst moet het bloeden nog stoppen.
    De film begint weer ik ga maar weer kijken.
    Tot morgen weer ik probeer wel elke dag even hier te kijken. laat de droom leven toch??

3. dank jullie dames
    heb niet terug gelezen sorry
    morgen ga ik t ziekenhuis bellen voor een chromosoom onderzoek..

knufff

4. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Marieke, je hebt na 2 (en dus zeker na 3!) miskramen ook recht op een stollingsonderzoek (mag je 2 à 3 maanden niet zwanger voor zijn geweest) en een schildklieronderzoek.

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Als je toch de onderzoeken in gaat dan zou ik net zoals Noukje al zegt ook meteen wat meer laten checken!

6. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Loki: Mijn NOD is maandag denk ik (ik schommel tussen de 29 en 32 dgn). Ik ga maar uit van het langste. Wel "gezellig" samen op het bankje. Kan me voorstellen dat het vreemd voelt. Vanaf volgende ronde wel weer voor het "eggie"???

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Zo vandaag de controle onderzoek gehad bij de gyn.
    Baarmoeder zag er mooi en rustig uit en ik zat na mijn ei (dat wist ik zelf al maar ze had aangegeven dat ik niet zwanger 'mocht' worden dus ik deed maar net of mijn neus bloeide :p).
    Wel zag ze dat mijn baarmoeder een beetje hartvormig is ipv peervormig. In hoevere dit is en of er iets aan gedaan moet/kan worden valt vanaf een gewone echo niet te zien dus ik krijg over 2 weken een hysteroscopie (wilde ik zelf ook al om vragen). Opzich is dit geen belemmering om zwanger te worden/blijven, wel heb je hierdoor een verhoogd risico op vroegbevallingen en stuitligging/keizersnee. Oftewel, ook na de 12 weken niet onbezorgd genieten maar goed, eerst het ene en dan zien we wel verder ;).

Ook krijgen we het chromosomen onderzoek (donderdag bloed prikken, eind november pas de uitslag), nog wat simpele onderzoeken als vitaminengebrek enz en een homocysteine onderzoek (zogenaamde Methioninebelangstest). Over 8 weken mag ik bloedstolling en schildklier laten prikken mits ik niet zwanger ben (mag je 12 weken niet zwanger geweest zijn). Ik ben blij dat er nu iets aan gedaan wordt!

Op eigen innitiatief ga ik vrijdag voor de eerste keer naar de accupuncturist (die ook arts is), dit schijnt goed te zijn voor oa de doorstroming van de baarmoeder. En over 3 weken staat de intake bij het Geertgen (prive fertiliteitskliniek). Ik hoop hier een optie te krijgen voor medicijnen zoals aspirine, heparine of utrogestan. We zullen zien!

Knuffel:
    Ja volgende ronde gaan we er weer 'echt' voor. Al verwacht ik dat het wel weer een maandje of 3/4 duurt hoor. Ach, ik heb nu een wat minder haastig gevoel dan de vorige keer, dat vind ik wel prettig :)

8. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ knuffel: spannend weer. Hopelijk een mooie positieve test begin volgende week.

@ Loki: ik had al op je gereageerd in het andere topic. Ik ben benieuwd wat je van de accupunctuur vindt. En of het werkt natuurlijk!

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Al kwaaltjes Knuffel? Ik begin stiekem steeds banger te worden dat ik zwanger ben. Ik het stom als ik zeg dat ik hoop van niet? :) Nouja, als het wel is dan is iig het chromosomenonderzoek vast in gang en ga ik het geertgen bellen of ik echt niet iets eerder kan komen. Zo niet zou ik 6 weken zijn en hoop ik maar dat het nog optijd zou zijn om met bv heparine te starten.
    Maar liever heb ik eigenlijk dat ik gewoon ongesteld wordt maandag of dinsdag :). Misschien dat we de volgende ronde dan ook overslaan, dan kunnen we ook eerst nog de bloedstolling en schildklier laten testen.. Ik haat wachten, maar soms moet je je verstand boven je gevoel laten heersen...

Vanmiddag accupunctuur, ben benieuwd.

Nou, eerst maar even mijn paardje verzorgen. Later!

10. lautjep

lautjep Niet meer actief

loki het klinkt zeker raar maar ik kan het mij ook heel goed voorstellen. Ik weet ook niet of ik blij zou zijn als ik deze maand overtijd ben.
    Helemaal voor jullie omdat jullie de onderzoeken in gaan en dat je daar niet zwanger voor mag zijn of worden.
    ik ben bezig met een typ gebeuren voor blind typen het is best lastig en niet alle letters staan op de plek waar ik ze wil hebben maar het gaat al aardig alleen niet zo snel.

Ik heb net even zitten rekenen ik zit op dag 11 vanaf wel moment zal ik gaan ovu testen ik wil zo graag weten of er een ei komt of niet.
    vandaag nog een zwangerschapstest gedaan moest woensdag al van de gym maar kom mij er nog niet toe zetten het streepe is nog net te zien de dag van de ok was hij nog super super donker.
    groeit er wel een ei als je testen nog een streepje hebben?

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Lautje:
    Hoe lang waren jou rondes gemiddels? Ik begon eerst altijd op dag 10 (uitgaande van een normale 28 daagse cyclus met een eisprong op dag 14) maar dat schoot bij mij niet op want mij ei is nooit vroeger dan dag 16 geweest. Meestal begin ik op dag 12 of 13 met testen, stel hij komt toch op dag 15/16 al, maar meestal zou dag 18 op tijd genoeg geweest zijn ;) Liever een dag te vroeg dan een dag te laat, dat is zeker!

Of je een eisprong hebt als je nog HCG hebt weet ik niet zeker. Ik teste ook met bijna 3 weken na curretage nog licht positief de eerste keer. Ik heb toen wel getemperatuurd maar heb geen eisprong kunnen vinden (terwijl die altijd erg duidelijk is bij mij) Ovulatie testen maar her en der 1, dus daar valt weinig van af te leiden. Deze keer heb ik geen HCG testen gedaan maar wel weer getemperatuurd en nu vond ik mijn ei wel. Ook heb ik dit keer ovulatietesten gedaan en die waren ook duidelijk. Kortom: Ik denk dat je met een beetje hcg wel een eisprong kunt hebben, maar gewoon een maand geen ei doordat je lichaam van slag is zou ik ook niet van in de rats zijn.

12. lautjep

lautjep Niet meer actief

mijn rondes hadden geen gemiddelde ze waren tussen de 21 en 49 dagen. Ik ben zwanger geworden met clomid en toen was het op de kop af dag 14. gyn gaf het als advies mee om het te gaan doen omdat je dan weet of alles weer op gang is als je dan na 23 dagen nog geen ei hebt gehad dan is de kans groot dat er iets is achter geleven. Ik denk dat ik dag 14 ga beginnen met testen. Ik doe die digitale van cb die zijn super en heel erg duidlijk.

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ja die schijnen heel duidelijk te zijn maar ook wel errug duur toch? Hoop voor je dat je ei dan vroeg komt :D

Deel Deze Pagina