hoe doe je dat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door susy26, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susy26

susy26 Niet meer actief

Hoi meiden,

ik zat me zo af te vragen .. in Augustus verwachten we ons 2e zoontje. Nu ga ik nog gemakkelijk boodschappen doen enz.. als ik iets in huis moet doen, zet ik L even in de box, dat vind tie prima. Maar nu zit ik te denken, als straks de 2e in de box ligt dan gaat dat niet, en boodschappen, L mee, kleine mee in de maxicosie:(
    pfff

En het huishouden, en als je boven dingen moet doen..

Ik had ook al tegen me vriend gezegd, dan moet jij maar boodschappen doen, of in het weekend... zal uiteindelijk wel goed komen haha, maar was benieuwd hoe jullie dat doen die ong dezelfde leeftijd van kids hebben?

liefs Susy

2. Storm

Storm Niet meer actief

Valt allemaal reuze mee hoor! Als je boven schoon moet maken neem je de kids gewoon mee naar boven. Speelgoed erbij. Alleen wel oppassen voor de emmer met sop want die is hier favoriet bij beide jongens.

De boodschappen doet mijn man vaak. In het weekend. Kleine boodschapjes lukt prima hoor, maar weekboodschappen met een maxicosi in de kar gaat niet echt lukken. Kun je natuurlijk een draagdoek gebruiken, maar ik vind het wel makkelijk dat mijn man dat doet.

Het redt zich wel. Je wordt steeds creatiever en vooral ook makkelijker. Succes.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn dochter is iets ouder. Tot voor kort zette ik haar ook vaak even in de box als ik boven bezig ging, maar de laatste paar weken zit ze er eigenlijk niet meer in.
    Ze wil nu af en toe even alleen beneden blijven als ik even boven ben en ze blijft in m'n verlof naar de gastouder gaan, dus dan kan ik mooi even rustig door het huis heen.
    Sommige dingen doe ik als m'n man thuis is en ik denk dat straks 1 van ons even grote boodschappen doet per week en ik met 2 kids nog even het hoognodige. Baby dan in draagdoek, D. in kar.
    D. gaat straks ook naar de psz, als ik dan vrij ben, heb ik ook even m'n handen iets meer vrij.
    Ik denk dat het vanzelf wel loopt maar zal wel even wennen zijn.
    Lijkt mij wel handig om s middags het eten alvast voor te bereiden, toen D. baby was was het einde van de middag en s avonds het pittigst.
    Ben alleen gewend om nu s avonds beneden schoon te maken en tussendoor een keer de rest. Maar vermoed dat ik straks de eerste maanden s avonds wel weer met een baby op schoot/aan de borst zit. Dus zal overdag als de kids slapen of rustig zijn, ook even wat moeten doen.

4. susy26

susy26 Niet meer actief

@ storm, oke, ik denk ook wat het wel meevalt, maar tips is altijd makkelijk haha...en idd wat kleine dingen zal wel lukken..

ik zie dat je 1 dag met scheelt, ook toevallig hihi

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    went snel!

ik had een duowagen en draagdoek en kon zo de hele dag op sjouw (had geen eigen auto)
    Ik deed van alles en na het wennen ging dat best makkelijk.
    Mijn vriendin kiest ervoor om lekker veel thuis te blijven, lekker relaxed. Ook prima toch:)

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    tijdens mijn verlof ga ik boodschappen doen met de baby alleen. zoon zit dan op het kdv. als ik weer ga werken, dan is mijn idee om zaterdagochtend boodschappen te doen zonder kinderen.

7. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik ging weleens 's avonds boodschappen doen, als mijn man thuis was. Ik deed ook veel met de wandelwagen. De oudste liep er dan naast.

8. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

Als ik boven schoonmaak neem ik de kleine altijd mee na boven... En boodschappen beeb in maxi en de anderen in winkelwagentje met de maxi erbij in...

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tussen zoon en dochter zit 21 maanden en inmiddelz zijn ze bijna 2 en ruim 3,5 .. het huis is nog steeds piekfijn in orde, iedereen is gevoed, schoon en gezellig. Oftewel.. het komt allemaal goed. Gewoon een beetje plannen EN... loslaten.. niet panieken en het gewoon ook DOEN! (niet te veel nadenken)

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ja dat zal aan het begin best even lastig zijn, maar komt vast wel goed !
    De eerste mnd na mijn bevalling kon ik amper iets ( lichamelijk ) heb toen regelmatig boodschappen laten bezorgen, wel decadent, maar toch wel heel handig !
    Dat je zoontje tot voor kort nog in de box wilde joh ! Wat goed.. dat wil Sanne echt al bijna een jaar niet meer en die is net iets ouder..
    Er zijn toch van die kinderwagens met sta-plankje kleine erin oudste erop staan ?
    En de eerste mnd kan je toch poetsen/ stofzuigen als de kleine slaapt. De oudste laat je gewoon in de buurt spelen

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

oo dat komt goed meid, mijn kindjes schelen 1,5 jaar. toen de jongste geboren werd gingen ik gewoon met beiden boodschapjes halen. opruimen ed deed ik meestal als de kleine lag te slapen.

de box hebben we niet lang gebruikt, mijn zoontje had er een hekel aan en de jongste die lag er af en toe in maar zodra zij erin lag wilde mijn zoontje al te graag erbij zitten en haar aan zitten staren. ik was dan wel in de buurt hoor.

maar meid dat komt helemaal goed.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Sja, is even je draai vinden...

Een paar mogelijkheden:
    Baby in de draagdoek
    Oudste laten lopen
    Zo'n bord kopen, die je achteraan de kinderwagen kunt hangen waar de oudste op kan staan

In huis... Sja, je oudste moet ook leren dat jij soms met dingen bezig bent. Onze box is al heel lang de kamer uit (oudste is 2,5).

Succes!

Deel Deze Pagina