tja er zijn er zoooo veel weet ik.. maar goed. Volgens mij heeft ze en jaar geleden ongeveer de 6e ziekte gehad. Nu is ze al een hele week niet echt lekker. Dan weer een nacht slecht slapen dan weer een hele dag hangerig dan weer een avond koorts en s` ochtends weer over. Bijna iedere dag de afgelopen week al voor bedtijd naar bed willen wat ECHT heel bijzonder is. Al met al zat er al een hele week wat te wringen. Nu sinds vanochtend rode vlekjes in haar gezicht. Onder haar ogen rondom haar mond en neus. Ze lijken niet te jeuken, maar worden wel langzaam groter. Nu bij het op bed leggen ook een paar achter in haar nek en op haar borstkas en net op het randje van haar luier. Verder heeft ze over heel haar lijf een beetje een blos zegmaar .. net wat roder dan anders. Vanmiddag ook duidelijk rode plekjes in haar keel, maar die waren net weer weg... Op zich denk ik; gewoon uitzieken, maar goed je zal net zien deze week echt een mega drukke week op het werk.. alle noodkanalen zijn al aangeboord om op te passen naast de dagen kdv.... als ze ziek is is ze ziek hoor het is niet anders, maar het maakt nogal uit wat het dan is of ze naar het kdv mag... ze was vandaag in ieder geval weer gewoon super vrolijk net 38.2 graden maar dat is voor haar niet heel hoog ze heeft nogal snel hele hoge koorts... Goed lang verhaal... maar iemand een idee waar wij hier mee te maken hebben ? Misschien herkenbaar voor iemand ? Oh en waterpokken en de hand-mond-voet ziekte heeft ze ook al gehad..
Onze dochter zat afgelopen week onder de uitslag / bultjes op haar rug en borst en klaagde over keelpijn.. Wij dachten gewoon droge huid komt wel goed maar toen we bij de HA waren voor iets anders zei ze dat het een typisch beeld van rood vonk was.. Kun je niks aan doen.. Maar weet niet of dat bij jullie dat ook is.. Met de meeste andere bultjes ziektes kan je weinig doen maar als je zekerheid wilt wat het is kan je misschien beter ff langs gaan alleen zeggen ze vaak uitzieken of ze moeten heel erg ziek zijn... Beterschap
ja daar twijfelde ik al een beetje over ja... Als het morgen erger of niet minder is was ik van plan om ieder geval even het tel spreekuur te bellen voor overleg. Hoe lang is jou dochter ziek geweest ? Omdat ze eigenlijk al ziek lijkt geweest te zijn en nu juist lijkt op te knappen. Alhoewel ik haar door de babyfoon nu erg hoor ademen alsof ze helemaal vol zit...
Eigenlijk is ze niet echt ziek geweest maar dat is ze eigenlijk bijna nooit.. Ze klaagde wel over keelpijn en at wat moeilijker en minder maar dacht dat het een fase was.. En die bultjes leek gewoon droge huid met beetje uitslag zocht er niet veel achter, best slecht maar komt vooral doordat ze nauwelijks klachten had..
hmmm zo ziet het er hier ook uit.. ( dacht ik vanochtend eerst ook ) dat een beetje vaseline wel zou helpen... dacht droogte van het weer.. maar goed. Het wordt steeds roder en steeds meer plekjes. Maar je hebt me nu wel aan het twijfelen gebracht. Dacht het is geen roodvonk want las dat ze daar heel ziek van zijn. Maar hier ook een kindje dat maar doorgaat ondanks ziek zijn.. Tijd geleden had ze een dubbele oorontsteking zonder dat ik het door had
Nee hoor hoeft dus niet.. Als de arts niks had gezegd had ik het ook niet geweten dus het zou het best kunnen zijn.. Alleen had onze dochter het niet echt in haar gezicht maar een klein plekje naast haar mond..
Nou tot zo ver " ze is niet echt ziek". Ben al wel 15x naar boven geweest... Ze kan me niet uitleggen wat er is, maar lekker is ze niet. Arm meisje..
hier net ook dochter roodvonk gehad , schijnt niet vaak meer voor te komen , maar lijkt hier nu wel uit te breken .. Het is wel erg besmettelijk , ook vooral omdat je er niet ziek van hoeft te zijn , het is een streptokokkevirus , je wordt of niet ziek , of krijgt krentenbaard of keelonsteking of roodvonk .. Na behandeling van ab , ben je na 48 uur niet meer besmettelijk ! overigens was mijn dochter ook gewoon alleen niet lekker en totaal haar zelf niet en daarmee ben ik naar de ha gegaan omdat het gewoon niet klopte ...naar mijn idee .......Kijk maar eens naar haar tong als die rood is grote kans op roodvonk ..
nou geen roodvonk. Een virale infectie huisarts zei je zou het de 16e ziekte kunnen noemen bijvoorbeeld. Ze heeft daarbij een keelontsteking en een bovenste luchtweginfectie.. arm ding,