Van de speen af, tips gevraagd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door GDuif, 20 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Doorzetten!
    Onze dochter was echt verslaafd aan dat ding. Overdag kreeg ze dat ding zelden maar 's nachts de hele nacht in. Trok hem er vaak uit maar als ik dan een uurtje laten ging kijken had ze hem alweer.
    De eerste week was drama. Niet naar bed willen, lang doen over inslapen, drama, huilen. De 4e nacht was het ergste. Toen heeft ze van 2 tot 5 's nachts om haar speen gezeurd. Ik was kapot na die week!
    Daarna ging het wel iets beter. Ze was wel vroeger wakker en vaker in de nacht wakker (want ze was gewend haar speen te pakken en zich weer om te draaien) maar zo blij dat we door hadden gezet.
    Na elke nacht zonder speen mocht ze een sticker plakken en na 10 nachten mocht ze een mooi cadeau.

    Haar tandjes stonden na een paar weken al beter. Dochter was hier ook bijna 3 destijds, enkele weken voor haar verjaardag.
     
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Doorzetten. Hier kan zoon van 2,5 echt nog niet zonder. Hij heeft hem enkel in bed en doet nog een middagslaap. Ik vind het wel best even. Als hij er overdag om vraagt krijgt hij hem absoluut niet. De speen blijft in bed
     
  3. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Inderdaad proberen doorzetten. Als ze gewend is haalt ze de slaap waarschijnlijk wel in. Hier ook een dochter van 3 jaar en 3 maanden. Ruim 14 dagen van de speen af. Al vaker poging ondernomen maar het lukte niet. Eind december gooide onze j jongste zoon (bijna 2) opeens zijn speen weg omdat zijn spenenkoord kapot was. Dochter zag dit en wilde ook. Maar dat is niet gelukt omdat de beslissing niet uit haarzelf kwam. Dit heb ik toen ook zo gelaten.

    Half januari ging onze jongste zoon in een peuter bed slapen omdat hij steeds bijna uit ledikant viel. Onze dochter was daar erg jaloers op omdat zij nog in een ledikantje slaapt. Nu heb ik het zo gebracht naar haar dat broertje eerst de fop heeft weg gedaan en toen in een groot mocht. En als zij de fop weg deed dat ze dan ook een groot bed zou krijgen. Ze heeft de fop ook weggedaan en we hebben om haar goede besluit te vieren dezelfde dag nog alvast dekbedovertrek gekocht. Trots dat ze was!! Nu is mijn man bezig het bed te maken. En volgende week zal ze erin gaan slapen.

    Wat me wel opvalt is dat ze nu s morgens vroeg wakker is en dan ook veel praat. Ligt met oudere broer op 1 kamer. En s middags lukt het haar ook niet meer goed om te slapen. Nu is dat middagslaapje ook wel iets dat toch n keer moet stoppen. Dus dat vind ik niet zo erg. Maar ze is gewoon wat onrustiger. Maar ik ga er vanuit dat het vanzelf wel bij trekt.

    Je zou kunnen overwegen om als het echt gelukt is haar een leuke beloning te geven. Voor onze dochter was het dat bed. Maar dat had ze natuurlijk op den duur ook gekregen. Dus een beloning kan ook iets nuttigs zijns. Dus bijvoorbeeld nieuw kledingstuk of iets dergelijks.
     

Deel Deze Pagina