ik ga zometeen knakworstjes in bladerdeeg maken maar ik vraag me af in hoeveel stukjes ik het deeg moet snijden? heb van die kant en klare bladerdeeg van 10 plakjes in de vorm van een vierkantje... en ik heb miniknakworstjes... en hoe krijg je een mooi uitzient hapje? iemand ideeen?
in ieder geval diagonaal oprollen (zou ik zeggen) Weet alleen niet of het in vieren delen van een plakje tegroot blijft voor het knakworstje
Gewoon even uitproberen, worstje op het plakje deeg leggen en kijken wat uitkomt. In vieren zou het mooist zijn want dan kun je schuine flapjes maken. Dichtduwen met een vork, en evt. bovenop wat eigeel smeren en bestrooien met sesamzaadjes.
Bigs in a Blanket -Snijd de plakjes bladerdeeg doormidden. -Leg een knakworstje op de plakjes bladerdeeg. -Rol het plakje bladerdeeg om het knakworstje. Eetze!
dat dacht ik ook om het in vieren te snijden.... sesamzaadjes heb ik helaas niet in huis.... mijn dochter heeft morgenochtend een kerstbuffet op de psz dus moet het zometeen al klaarmaken.... in ieder geval bedankt! ik ga maar eens even wat uitproberen dan....
Ik snijd het plakje bladerdeeg in drieën en het worstje ook en dan de worstjes er in leggen, dubbelvouwen en dan met een vork de zijkanten dichtmaken (net als bij een appelflap) zo krijg je mooie kleine pakketjes.
2x diagonaal door midden snijden zodat je 4 driehoeken hebt. En dan de knakworstjes inpakken zoals een soort van envelopje. Succes!
ik vond ze niet te vreten vorig jaar met oud en nieuw :') gelukkig vonden 40 andere mensen ze heerlijk.
Ik gebruik hiervoor croissant deeg. Beetje mosterd erin smeren, niet teveel, en invouwen maar. Heerlijk! Pigs in a blanket! Jummie!
Pigs hihi! Varkentjes in een dekentje... Kregen wij op mijn werk (bij Amerikanen) ik vond het wel lekker!
Heerlijk is dat he?! Ik neem altijd de mini croissantjes van Danerolles om de cocktailworstjes in te rollen.... jammie jammie
lijkt me best lekker om een keer te maken maar doe je de knakworstjes er rauw in of eerst koken en hoelang in de oven op welke temperatuur en eet je ze dan koud of warm
volgens mij zijn knakworstjes nooit rauw want je kunt ze toch ook koud eten? Ik maak het ook regelmatig maar kook ze nooit en dan zo hoppa in de oven. YUMMIE!
Maar het pakketje moet toch ook de oven in? DAn wordt het worstje toch ook automatisch gewoon warm? Of vergis ik me nu..
Ja natuurlijk, rauw bladerdeeg is nogal vies 8) Maar knakworstjes zijn al door en door gaar, die hoef je niet te koken, maar opwarmen is wel lekkerder. Maar als je ze in deeg doet gebeurt dat natuurlijk gewoon in de oven.
Ja idd.. Dacht ik al.. Tuurlijk is rauw bladerdeeg goor.. (was nog niet helemaal wakker) Maar heb er wel weer een lekker ideetje bij..