de nacht doorslapen met borstvoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Nathalie6, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochter is nu 2 maanden oud. We hebben nu eindelijk een slaap ritme voor de avond en nacht. 's avonds krijgt ze rond half 9 een voeding en daarna gaat ze naar bed. Voorheen kwam ze dan rond half 12 's of 's nachts om 2 uur/half 3 nog voor een voeding maar nu slaapt ze heerlijk door.

Volgens het cb mag er maximaal 8 uur tussen een voeding 's nachts zitten. Ik vind het zo zonde om haar na 8 uur wakker te maken. Is dat nu echt nog nodig? Is het erg als er 9 of 10 uur tussen zit?

Hoe moet ik trouwens die 8 uur berekenen? Wordt daarmee bedoeld 8 uur na het begin van de laatst gegeven voeding of 8 uur na het einde van de laatste voeding. De voedingen duren meestal een half uur dus dat scheelt toch nog wel. Ik geef overigens borstvoeding.

Groetjes,
    Natalie

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hmmmmm, ik vind 9 of 10 uur ook wel wat lang. niet alleen voor haar, maar ook voor je borstvoedingsproductie. hoe meer tijd er tussen zit, hoe minder je op dat moment aan zult maken.

ik leg het nog even voor bij een collega, mocht zij anders adviseren hoor je dat van me!

heidi margit

3. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Maar als ik voor het slapen gaan nog een keer kolf dan is het voor mij korter dan 9 a 10 uur.
    Ik maak me meer bezorgd om mijn dochter.

- Hoe zit het eigenlijk met de productie, hoe ontstaat nu dat aanbod? Wat ik bedoel is, past je lichaam zich aan aan een dag- en nachtritme of wordt de productie direct minder als bij de voeding ervoor een lange tijd er tussen heeft gezeten?

- Vanaf welke leeftijd kan een baby wel gerust de avond en nacht doorslapen zonder tussendoor gewekt te moeten worden voor borstvoeding?

Groetjes,
    Natalie

Deel Deze Pagina