Mijn zoontje (bijna 2 jaar) kan zelf de trap op maar nog niet zelf eraf. Dan draag ik hem eigenlijk altijd. Maar misschien moet ik toch ook eens gaan leren hoe hij zelf eraf komt (uiteraard met mijn hulp in het begin). Hoe hebben jullie dit aangepakt? Of deed je kindje het gewoon zelf op den duur? En hoe oud was hij/zij toen? Groetjes Otje
youame doet dit sinds kort ze wou eerst gewoon de trap af op haar kont maar dat vond ik gevaarlijk dus had gezegt dat ze zich moest omdraaien met de gezicht naar de trap en dan op der knietjes elke tree af blijf wel vaak bij haar als ze het doet hoor want ze vindt het ook wel eens spannend om toch met der gezicht naar mij toe van de trap te gaan dan moet ze zich weer omdraaien
Ik weet niet meer hoe oud mijn kinderen waren toen ze zelf van de trap afgingen maar ik weet nog wel dat we ze in het begin of achteruit op de knieën of vooruit schuiven op de billen lieten gaan. Nu zijn ze 5 en 6 en hollen ze de trap op en af. Ik vind het nog steeds doodeng, maar ja, dat ligt aan mij ! ( ben zelf héél vaak van de trap gevallen, van boven en dan niets hebben en dan van drie treden vallen en je pols breken....) Succes met oefenen ! Groetjes Mo
Ik heb geprobeerd om Hugo achterstevoren te laten gaan, maar dat vond hij heel moeilijk. Wat bij ons goed werkte, was 1 hand aan de leuning en met 1 hand papa of mama's hand vasthouden. Nu houdt hij alleen nog met 1 hand te leuning vast. Hij kan het zelf, maar ik blijf er altijd nog wel bij.
Hier ook met een hand aan de leuning. Al vanaf dat mijn zoontje net kon lopen heb ik hem dat geleerd en inmiddels (bijna 2) kan hij helemaal zelf naar beneden. Ik blijf er wel altijd voor lopen voor de veiligheid.
Hoi Otje Koen gewoon meenemen naar beneden en dan halve wegen neer zetten met zijn gezicht naar de trap toe en dan op zijn knietjes laten gaan zitten en dan zijn beentjes eerst ff sturen van wat de bedoeling is, wij zeiden er bij "knietje voetje knietje voetje" als je Teun nu de trap af hoor gaan zegt hij het nog steeds erop trouwens ook later hebben wij hem boven op de overloop laten omkeren en dan zo eraf. Opa had dit al geoefend op de glijbaan dat hij bovenop moest omdraaien zodat hij achterstevoren naar beneden gleed. suc6 liefs Janette ps. Teun wil nu nog het liefst getild worden hoor....
Ik heb het ook achteruit geleerd. Ik deed het eigenlijk zodra ze konden lopen, mochten het niet alleen maar stel dat ik het traphekje een keer zou vergeten dan weten ze in ieder geval hoe ze eraf moeten. Maar ja zie altijd leeuwen en beren.
iris loopt al een poos de trap zel op en af doet ze of zittend naar voren of lopens naar achter zeg maar ze kan alleen niet bij de leuning komen hihi
Hier doet Justin dit zelf sinds hij kan lopen. Vanaf 15 maanden ong. Trap af, achter mama aan en met zijn gezichtje naar de trap toe. Dan zei ik altijd 'eerst je beentjes' en nu gaat t heel goed.
Ik zorg altijd dat ik voor haar naar beneden loop en achter haar naar boven Naar beneden doet ze net zoals ik, dus ook een hand aan de leuning en de andere hand geeft ze aan mij. Had ze heel snel door en ze vindt het heel interessant.