Loopstoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamary, 19 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    ik overweeg om een loopstoeltje voor mijn baby te kopen. wie heeft er al een, en is het aan te raden? maakt de baby er goed gebruik van, of is het weggegooid geld?

leert de baby er makkelijker/sneller door lopen.. of kan hij het op eigen houtje ook wel? :)

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Tja, de meningen over een loopstoeltje zijn erg verdeelt....

Feit is en blijft dat ze in principe worden afgeraden, omdat het ervoor kan zorgen dat het de stand van de voetjes beinvloed. Kindjes kunnen door het gebruik teveel op hun tenen gaan lopen of op de buitenkant van de voet...Zolang kindjes zelf nog niet op hun beentjes kunnen staan, kan het ook te belastend zijn voor de been/rugspieren..Ze gaan toch spieren gebruiken die nog niet genoeg ontwikkeld zijn om intensief te gebruiken..

Verder vinden bijna alle kleintjes van ouders die er wel voor kiezen om er 1 te gebruiken het stoeltje erg leuk...

Maar jij als ouder moet inderdaad de voordelen tegen de nadelen gaan afwegen..

Persoonlijk kies ik ervoor om het stoeltje niet te gebruiken. Misha bepaald haar eigen ritme van zitten, kruipen, staan en lopen. Zolang ze er nog niet aan toe is om dat zelf te kunnen, geef ik haar doorvoor geen hulpmiddelen, maar nogmaals, is dus eigen keuze!

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben het helemaal met Loetje eens.

4. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Hier is al vaker een topic over geweest...

Wij hebben wel een loopstoel en gebruiken hem erg veel. Ruben bind het geweldig :D

Iedereen heeft er zijn eigen mening over,
    Maar weet zeker dat dit weer zo'n topic word waarin het er wel heftig aan toe kan gaan :D

5. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Wij hebben ook een loopstoel, een chicco ufo.
    Sem vind het ook heel erg leuk om er in te zitten, maar hij gaat er niet elke dag in en als Sem er in zit is het maar ook voor even.
    Ivm met de heupjes....

6. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
  7. Female

Female Niet meer actief

Wij hebben er ook één. Kynan heeft dan de tijd van zijn leven en zit er niet te vaak in en maar eventjes.
    Als je alle boekjes moet geloven mag je toch niks meer, wij doen het toch gewoon allemaal op ons eigen gevoel / manier hoor...

8. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Wij hebben er ook een...gekregen van de schoonouders :( tja wat doe je er aan? Ik vind het best leuk maar ze mag er van mij nog niet in want ten eerste zit ze nog niet goed en hangt er maar een beetje scheef in en ook ik ben van mening dat het niet echt goed is om in zo'n ding te leren lopen.

Maargoed, over een maandje of zo zal ze er een keer in zitten maar echt niet lang of zo! heb er ook zeker mijn twijfels over!

Groetjes, M

9. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    wij heben er ook 1..

onze zoon kon nog niet kruipen en was wel toe aan veranderingen . meer uitdagingen enzz. toen hij eenmaal in zin loopstoel zat ging het heel snel. hij vond eht prachtig. en ja de meingen zijn verdelld. maar goed. er mogen wel meer dingen niet. en als je je kind er maar gen half uur in lat zitten. hier meestal 10 min ofzo.. ideaal echt een uitkomst.
    nu ligt hij in de schuur. en word niet meer gebruikt hij kan nu sinds maand of 7 goed kruipen en kan hij zich beter vermaken ;)

10. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Nou ik heb ook een loopstoel gekregen van een vriendin van mij en hij bevalt prima, demi heeft de tijd van haar leven.
    Ze was echt toe aan een beetje verandering .

ik moet er wel even bij zeggen dat haar benen al heel sterk zijn en dat ze zichzelf aan mijn handen optrekt totdat ze staat.
    ze kan ook redelijk goed alleen zitten op de bank. Als ze hier in de loopstoel gaat is dat voor 10 min. of als ze 'smorgens en 'smiddags niet is geweest, 'savonds een kwartiertje.
    Doe haar ook niet dagelijks erin, want het is inderdaad niet zo heel goed voor de heupjes en de stand van dr voeten.

Ik denk niet dat het erg is als ze af en toe eventjes erin gaan.Ik heb het hier op het cb ook gezegd dat ze erin ging en ze hadden er geen problemen mee als ze dus af en toe heel even erin ging, het moest alleen niet zo zijn dat ze uren in dat ding aan het racen zou zijn.

11. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Wij hebben er ook een voor ons dochtertje en ze vindt het geweldig...
    Het wordt afgeraden! maar ik heb ons dochtertje niet vaak in de loopstoel.
    Minstens op een dag verspreid een uurtje of een half uurtje...
    Maar mijn dochtertje vindt het super!

12. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Wij hebben er ook 1 .. Ze vond het geweldig! Maar toen Giovanna zelf ging staan hebben we hem in de schuur gezet zodat ze het zelf verder kon leren.

Nu hebben we hem weer trug aangezien ze 8 weken in het zkh heeft gelegen en niets meer kan van wat ze wel kon. Weer heeft ze er heel veel plezier aan!

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook 1. Joris vond het geweldig... Nu al niet meer, echt hooguit 2 minuten en hij heeft er genoeg van. De uitdaging is er nu al vanaf. Hij is nu druk bezig met overal aan optrekken dus de loopstoel is nu al niet meer interessant genoeg. Maar hij heeft er heel veel plezier mee gehad! Zodra hij al erin werd gezet verscheen er een lach van oor tot oor!

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik sluit me ook aan bij Loetje, vanwege de gestelde nadelen en het eigen ritme van Siem, kies ik er dus ook niet voor.

Maar ik vind dat iedereen zelf moet beslissen. Als je echter nog niets wist over de nadelen, mag dit topic best gebruikt worden om daarover te informeren. Als iedereen elkaar maar de vrije keuze laat.

15. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik heb er een gekocht bij mijn eerste......wist toen niets van al die nadelen ed....we hebben hem wel laat gekocht en hij heeft er niet lang gebruik van gemaakt want hij kon vrij op tijd lopen.

Nu heb ik hem staan en van de week besloten om het te koop te zetten.....heb er veel over gelezen en er zitten veel nadelen aan zoals dat het slecht is voor de stand van de voeten en slecht is voor de heupen. Ook las ik dat ongeveer 40% er wel eens een ongelukje mee heeft door over iets heen te rijden en daardoor te kantelen of iets dergelijks
    In ieder geval genoeg gelezen om te besluiten hem dit keer niet te gaan gebruiken

Maar ieder voor zich natuurlijk........en als je er een gebruikt zou ik de tijd in de stoel echt beperken tot 10 minuten

16. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    Wij hebben er ook eentje maar als ik zeg dat hij in 1 week 10 minuten erin zet is het veel!

Hij kan vrij goed staan van zichzelf maar forceer het niet bij hem ! zo af en toe mag hij erin! Maar uiteraard met mate!

17. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik heb hem voor jelina ook gehad, maar idd hooguit 2x 10min per dag. Ik denk dat je zelf wel weet wanneer het te wordt.

Groetjes Vera

18. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    noa vind het helemaal geweldig ze geniet gewoon als ze erin zit, het is echt heel leuk! ik doe haar nooit langer als 10 min. en ook niet elke dag.

19. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Ik heb em ook voor mijn dochter, maar gebruik ehm ook maar weinig.. eigenlijk zit ze er alleen ff in rond etens tijd als ik aan het koken ben. En ze vind het geweldig maar meer het rammen op de knopjes enzo...

Deel Deze Pagina