Bij mijn eerste kindje ben ik op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen (ik was van de trap gevallen en had mijn stuit gebroken, konden niet goed zeggen of deze nu niet een beetje voor de uitgang was aangegroeid, vandaar). Nu ben ik onder controle bij de gyn, maar betekend dat automatisch dat je weer op medische indicatie in het ziekenhuis bevalt? Die stuit is natuurlijk niet verschoven, maar weet iemand hoe dat gaat? Ik heb me namelijk vanmorgen aangemeld voor de kraamzorg en daar vroegen ze het namelijk, daarom dat ik het me nu afvraag. Ik heb wel gewoon ja gezegd, maar ik weet ht dus eigenlijk niet......
Ik denk het wel, aangezien jij nu onder behandeling bent bij de gynaecoloog (in het ziekenhuis). Als je geen medische indicatie hebt, ben je volgens mij gewoon onder behandeling bij een verloskundige. Anders je gynaecoloog even vragen.
Volgens mij is dat niet altijd zo hoor. Voor onze zwangerschap hebben mijn man en ik vruchtbaarheids onderzoeken gehad in het ziekenhuis. Deze zwangerschap is toch gewoon spontaan gekomen, maar omdat ik het prettig vond om bij mijn gyn te blijven gezien de onderzoeken e.d. + het is een man bij wie ik me prettig voel, kan ik daar gewoon blijven, maar ik zou ook gewoon over kunnen naar een verloskundige. De gyn heeft me daar vrij in gelaten. Ik heb dus geen medische indicatie om bij mijn gyn te lopen. Mijn schoonzusje had precies het zelfde, die wilde graag bij de gyn lopen met alle onderzoeken, maar had ook geen medische indicatie daar voor. Overigens het ligt er maar net aan hoe het ziekenhuis de bevalling declareerd. Declareren ze met een medische indicatie of gewoon een normale poliklinische bevalling (zonder)
Van mijn gyn moet ik dus wel onder controle blijven bij haar ivm te hoge hormoonwaardes, dus ik heb ook geen keus gehad voor een vk. Ik zal het de volgende keer idd eens vragen, wilde ik de laatste keer ook al doen, maar helaas vergeten, vandaar dat ik het hier even vroeg. In elk geval bedankt dames!
Ik denk dat je dan met medische indicatie in het zh moet bevallen. Ik loop ook onder controle bij de gyn, voor mn bloeddruk, en mij is al verteld dat ik geen keuze meer heb, en ik in zh moet bevallen. Ik denk dat het bij jou ook wel zo zal gaan, als je geen keuze voor vk hebt, is het dus noodzakelijk bij de gyn te blijven, en heb je volgens mij geen keuze voor thuis of zh. Groetjes