Normaal gewicht??

Discussion in 'Gezondheid' started by m0es, Sep 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. m0es

m0es Actief lid

Jun 25, 2012
    243
    0
    0
    Hallo, ik heb een vraagje.. Ik ben vandaag precies 20 weken en gister bij de verloskundige was ik in totaal 6,9kg aangekomen.. Is dit normaal? Ik schrok er namelijk wel erg van..

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,158
    33
    48
    Verschilt per persoon...
    Bij mij werd t gewicht niet eens inde gaten gehouden int zknhuis...

Heb t zelf wel bijgehouden.. Tot week 22 niks aangekomen... Tot week 38 tussen de 7 en 9 kilo (was eerst twee kilo afgevallen maaar vanuit mn oude gewicht 7 kilo en vanuit t nieuwe dus 9 )

3. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Gemiddeld komen vrouwen tijdens de zwangerschap 12 kilo aan. In de laatste helft is dat ongeveer 500gr per week. Vrouwen met overgewicht komen vaak minder aan dan vrouwen met een normaal gewicht voor de zwangerschap.

Ik vind 6,9 kilo heel netjes hoor voor 20 weken. Er zijn vrouwen die bijna niet aankomen de eerste helft, maar ook vrouwen die 15 kilo aankomen. Je kan eventueel opletten dat je niet teveel snoept, als je dat veel doet. Maar afvallen is uit den boze. Geniet ervan dat je nu wat mag aankomen, is alleen maar goed voor de kleien :)

4. m0es

m0es Actief lid

Jun 25, 2012
    243
    0
    0
    Qua eten en snoepen is het echt vreselijk :( Ik hoorde het gister, schrok ervan en had mezelf voorgenomen minder te gaan snoepen.. vervolgens het eerste wat ik doe is 5(!) bolletjes schepijs kopen om te 'vieren' dat de 20 weken echo goed was.. Om maar niet over de rest van die dag te praten.. Ik doe wel 4x in de week sporten dus dat scheelt wel maar toch is er iets van schaamte ofzo wat betreft dat eten.....

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Het verschilt heel erg per persoon. De ene komt amper aan, en de ander veel..

Ben je van jezelf slank? Doorsnee kom je dan ook wat meer aan, omdat je minder reservespekjes hebt..

6. m0es

m0es Actief lid

Jun 25, 2012
    243
    0
    0
    Ja ben van mezelf wel slank.. Voor de zwangerschap 67kg en 1,76m.. En nu dus 6,9kg erbij...

7. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    is normaal meid!
    kwa gewicht is 12/15 kg aankomen normaal

hier was ik bij de jongens gegroeid 12/15 en bij de laatste 7

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dan is het niet zo raar.. Gemiddeld is 12 kg. Maar voor een wat stevige dame kan +5 al genoeg zijn, terwijl een slanke dame 20 kg nodig heeft voor de reservespekjes..

9. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Met 20 weken was ik bij de eerste al 12-15 kilo (27kg bij bevalling) of zo aangekomen. Dus ik vind het heel netjes.

Deze zwangerschap gaat het al beter, pas 1 kilo erbij.

10. nena88

nena88 Bekend lid

Nov 12, 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    iik was rond dat termijn al 20 kilo aangekomen.. niks om van te schrikken joh. nu weeg ik al tijden niet meer. mensen zeggen het niet te kunnen zien dat ik zo veel ben aangekomen maar het is veel water en de baby weegt ook wat he! de baarmoeder en verder heb je die reserves nodig voor de zwangerschap! gezond juist!

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik ben 34 weken en maar 8 kilo rijker.
    Bij de eerste ben ik in totaal 10 aangekomen en onze kleine dame woog 4 kilo precies.
    Gewicht van jezelf zegt niets meid

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Vorige zwangerschap woog ik in het begin 50 kilo bij 1,68

Toen 22 kilo aangekomen

Nu 2e zwangerschap begonnen met 68 kilo en nog niks aangekomen terwijl ik hetzelfde doe/eet als vorige zwangerschap

Was toen gewoon echt dun en mijn lichaam kon de kilo's dus schijnbaar goed gebruiken. Nu wat meer spek en genoeg reserves, wie weet ligt het daar aan :(

Share This Page