Kijk je weken naar je intake uit en wat gebeurt er een meningsverschil over borstvoeding. Ik had al iedere keer mot met d'r tijdens Daan zijn zwangerschap waardoor ik niet meer bij haar terecht wilde en gelukkig ook kon net zoals het intake nu had ik duidelijk gevraagd niet bij haar METze invallen voor een ziekecollega. Het gesprek ging in het begin erg goed en was zowaar gezellig totdat het thema voeding kwam. Ik zei heel eerlijk ik begin er niet meer aan bij Daan ging ik er 100% voor nu niet meer Daan is 100% allergie brok en 4 maanden met een huilbaby gelopen mij niet meer gezien met borstvoeding. Ging ze weer eens hele bijbelsitaten opnoemen waar ik dus helemaal niks mee kan en wil. en hoe goed het nu wel niet is bla bla bla. Ik weet ook wel dat het de kans verkleint maar deze baby omt gelijk op allergeen voeding en ik wil nu een leuke gezellige baby en een leuke kraamtijd. Nou dat snapte ze allemaal niet want gods wil enz. Ik ben boos opgestapt en loop er al de hele tijd over te janken. Ik voel me al een jaar schuldig dat ik Daan mijn allergie heb gegeven en dat gaat zei dat nog eens effe goed aandikken. Leuk erg leuk zo'n intake pff moest het effe kwijt sorry voor het langer verhaal.
waar bemoeit ze zich mee?!? tuurlijk ze hebben de taak om voor te lichten maar om daar nou de bijbel bij te halen pfffff! zou ook weggelopen zijn! Probeer het je niet aan te trekken! Kan je niet naar een andere vk toe? En die allergie komt toch niet door jou!?!?
Bah wat een vervelende ervaring zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je graag een ander intakegesprek had gehad. Aan de ene kant denk ik dat een vk er voor is om je advies te geven over wat het beste is voor je kindje, maar ze kan je nooit iets opleggen natuurlijk. Het blijft jouw keuze of je borstvoeding wilt geven of niet, ongeacht haar mening daarover. Jij zult je redenen hebben om geen borstvoeding te geven... dat is jouw keuze... Nou goed, probeer het los te laten... en hoop dat de volgende afspraken beter gaan...
Nou ja waar bemoeit dat mens zich mee, lekker bekrompen zeg en ik zou dus zeker tegen haar zeggen dat het haar helemaal niks aan gaat wat jij je kindje geeft, jij bent de moeder en jij beslist! Meid zit er niet over in jij wilt het beste voor je kindje en of dat nu de fles is of de borst doe waar jij je goed bij voelt. Bah wat zijn er toch een bekrompen mensen in de wereld, ga jij je vooral niet rot voelen!
Borstvoeding kúnnen geven is een geweldige ervaring en wie weet, wil je dat tegen die tijd ook wel graag. Het is alleen niet aan je verloskundige om haar mening aan jou op te leggen d.m.v. de Bijbel; 'n goeie die mij vertelt waar dit stukje over borstvoeding nou precies letterlijk staat Meid, zoek lekker een andere verloskundige of zeg bij je volgende bezoek kordaat en trefzeker dat je haar mening hebt gehoord, maar graag je eigen keuzes maakt. Simpel zat. Sterkte!
Het is een praktijk met 7 verloskundige. Maandag bel ik voor een nieuwe afspraak en een duidelijke vermelding niet meer bij haar op contole wil. Bevallen moet ik toch bij een gyn dus daar hoef ik me niet druk over te maken. Ik ben altijd een grote voorstander van borstvoeding geweest maar helaas werkt dat niet bij Daan helaas die veel erfelijke factoren kwa allergie van mij en me vriend heeft meegekregen. Er is al een machtiging klaar zodat ons 2e kindje een rustig en gezond lichaamje mag houden met voeding die hem/haar dat moet leveren. want wat is er er nu meer waar een blijde mama en een blij kind dan een kind wat 24 uur misschien krom licht van de darm en buikkrampen en een ongelukkige moeder die dan misschien wel voor de 2e keer van een leuke kraamtijd word weerhouden. Dan kies ik voor safe en voor de fles. al zou ik het denk ik heel erg missen als de kleine niet aan de borst komt want het waren zulke intiemen en heerlijke momenten voorals 's nachts en 's avonds laat als heel de wereld in diepe rust licht en jij met je kindje aan de borst.
Er wordt inderdaad wel erg op gehamerd... Jammer dat jouw vk hier wel heel erg in doordraaft hoor en met hele bijbelcitaten... Zou lekker een andere vk bellen als ik jou was hoor ! Eentje die jouw keuze (die je ook niet zomaar maakt) wel respecteert! Succes ermee
Wil alleen zeggen dat Daan al bestaat en er dus geen 2de daan komt...elke baby, zwangerschap, vrouw en kraamtijd is anders. En wil dat aanvullen met de wetenschap...zeker op jou leeftijd...de kans op borstkanker aanzienlijk afneemt na het geven van borst voeding... Maar het blijft jou keus.
Het is je eigen keuze. Maar ben je zelf ook christelijk, omdat ze daar zo op hamert? Anders zou ik een verloskundige zoeken die gewoon beter bij je past, ook qua levensovertuiging.
dat is idd niet leuk as je bij zo iemand op controle moet gaan je hebt dan toch graag iemand waar het bij klikt. ieder heeft zijn eigenmening erover en je mag zeker niet iemand erin pushen. ik ben echt een bv mama maar dat is ook niet bij iedereen weggelegd soms kan het niet anders en soms wil iemand het gewoon niet het blijft je eigen keuze.
Tsjonje, ik kan ook zo kwaad om worden hoor, het is JOUW keuze en wat jij wil! Ik ga ook na de bevalling flesvoeding geven met hypoallergie, want beebie heeft 80% kans op allergie, volgens VK, en ik durf ook niet borstvoeding geven want bij Myrna werd ze blauw en blijkbaar suiker te laag en ik vond nogal eng, dus daarna is voorbij met borstvoeding. Dus heb ik besloten dat ik gewoon alleen flesvoeding wil geven. Gewoon doen wat jij wil! En probeer dan andere VK te krijgen.
Tjeee wat irritant zeg, zo'n vk. Je hebt helemaal gelijk en zij heeft zich er niet mee te bemoeien. Ze mag haar mening zeggen, maar dan is het toch ook gewoon klaar!
Jeetje wat een muts zeg! Ze mag best haar mening geven over BV maar om jou daar zo over aan te vallen Als jij het om een of andere reden niet wil, heb zij zich daar bij neer te leggen, zo simpel is dat! Nu heb ik bij de eerste ook BV gegeven, maar verbaasde mij dat ik wel vitamine K bij moest geven Terwijl met flesvoeding alles erin zit. Met de tweede ga ik het ook proberen, al was het de eerste x niet geslaagd. Maar als ik net als jou een paar maanden met een huilbaby zou hebben rondgelopen, zou ik het waarschijnlijk ook niet doen. Iedereen wil toch een tevreden baby, die genoeg binnenkrijg? Of dat nou met BV of FV is..
Jeetje, vind ik niet professioneel, je kan iemand niet jouw overtuigingen opdwingen, en ook al ben ik zelf een sterke gelovige ik zou het nóóit in mijn hoofd halen om iets op zo'n manier door iemand strot proberen te duwen Ik zou me ergens anders laten begeleiden en een klacht indienen.
jeetje wat een raar mens, okay ze mag je voorlichting over bv geven, maar om dan te zeggen dat het gods wil is :S, dan was het zeker ook gods wil dat het bij de eerste niet ging? Het is jou kindje en jij beslist wat voor voeding je kindje krijgt, en niemand anders... Dat noemen we nou de borstvoedingsmaffia :S Lekker je eigen ingeving doen.
pfffff lekkere doos....kijk voorlichting is altijd handig ...maar het is aan jou of je er nu wel of niet voor kiest..hoe zit dat dan met de vrouwen die gewoon geen BV kunnen geven...ook die kindjes worden groot en zijn ook gezond toch? BIJBEL OF GEEN BIJBEL !
nou fijne vk dan. ik weet niet of het haar praktijk is, of dat ze er in dienst is. maar ik zou serieus overwegen een klacht in te dienen. het namelijk niet de bedoeling dat jij de hele dag erdoor overstuur bent.
pfff het is maar goed dat ik niet zo een VK heb, ik ben namelijk niet zo tactvol en zou waarschijnlijk gevraagd hebben wat haar taken zijn binnen de praktijk: Haar werk en jou voorlichten? of haar geloofsovertuiging door jouw strot douwen? Ik zou serieus overwegen een klacht in te dienen. Dat ze je voorlicht oke, normaal... Maar citaten uit de bijbel? Dat behoort ze in de kerk te doen