Van de zuigfles af, hoe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ssgerundt, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    (sorry nog effe oftopic)
    @Kimm: hihihi en onze kindjes zijn ook nog even oud :)

Was verder niet voor iemand speciaal bedoeld maar merk gewoon vaak dat in plaats van dat er advies gegeven wordt mensen elkaar (onbedoeld?) afkraken, gewoon even de vraag hier in het vervolg op te letten.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat een dames onder elkaar.. Altijd gezellig ;)

C gaat over een maand naar de volgende groep op het KDV, en daar geven ze geen flessen meer. Ze krijgen allemaal een tuitbeker (of gewone beker).
    C kreeg alles nog in de fles, omdat hij de tuit weigerde, en een beker wegsmijt (incluus inhoud). Maar hij kan wel uit de tuit drinken. Dus sinds dinsdag krijgt hij de fles gewoon niet meer. En nu drinkt hij dus wel uit de tuit. Soms een paar slokjes, maar ook regelmatig helemaal op. In ieder geval genoeg. Ik heb het minimum op zo'n 600cc vocht gehouden, en dat gaat prima. Een beetje een harde manier, maar de 2e dag dronk hij 's ochtends al de hele tuit leeg. Gewoon een beetje koppigheid..

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik val helemaal niemand af. Ik geef gewoon objectieve feiten.

Ninien, er zijn ook mensen die gerookt hebben tijdens hun zwangerschap en een gezond kindje hebben gekregen. Blijf je daarom roken?
    Is maar een stom voorbeeld hoor, maar 1 geval wijst niet meteen uit dat het niet uitmaakt...

En duh, natuurlijk moeten veel meer kinderen naar logopedie. Logopedie is ook niet alleen voor infantiele tongetjes, zou een beetje simpel beroep worden ;)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    guppie, heb je daar toevallig meer informatie over? Ik vraag me af hoeveel verschil er dan zit tussen de fles (paar keer per dag een kwartiertje) en de fopspeen (soms de hele dag door)..

5. Dat wist ik ook wel, maar ik wilde verdere discussie voorkomen.

En een ieder moet het maar voor zijn eigen weten, maar het ging mij meer om de manier waarop het gezegd werd.

En Ts vraagt om raad, niet om iets opgedrongen te krijgen.

6. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Als iemand iets opdringt dan ben jij het wel ;)

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Guppie: maar je kunt natuurlijk best 1 of 2 keer een flesje per dag geven en voor de rest al het drinken uit een gewone beker. Dat was bij ons in ieder geval de praktijk. Alle drinken uit een gewone of rietjesbeker behalve moedermelk, dat ging in een flesje.

Dat maakt het al weer heel anders.

8. Leg eens uit dan!

Ik heb gezegd dat iedereen moet dan wat tie zelf wil, hoe dring ik dan iemand iets op?

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind het een heel verschil of je de situatie van je eigen kinderen gaat opsommen of dat je met feiten komt...
    Ik dring helemaal niets op, ik vertel alleen waarom de beker verstandiger is. Dat het niet is wat je wil horen is wat anders...

Deepfreeze, fopspeen is niet verkeerd voor de tongspieren hoor!
    Bij het drinken uit een zuigelingenfles worden de voorste tongspieren gebruikt, waardoor de tong aan de voorkant heel dik wordt. Met een beker (en rietjesbeker schijnt) gebruik je meer verschillende spieren, waardoor je hele tong gespierd wordt.
    Die dikke tong (infantiel slikken noemen ze dat) is slecht voor de spraakontwikkeling. Als het niet overgaat is er soms wel 2 jaar logopedie nodig...
    Ben geen logopedist hoor, maar heb een keer een meisje in de klas gehad die dat had.

Ik weet niet of 1 keer drinken uit de fles schadelijk is. Ik merk dat het mijn dochter veel rust geeft, waardoor ze goed kan slapen. Ik heb dus wel moeite met afbouwen...

10. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Lees je eigen berichtjes terug

11. die hoef ik niet terug te lezen, want ik heb nergens tegen niemand gezegd dat iemand het zus of zo moet doen!

alleen dat iedereen het moet doen zoals tie zelf wil!

en nu ga ik mijn meid een lekker flessie geven ;)

12. en Gup ik vind het wel heel intressant om te lezen, waarom een beker beter is, ben booit te oud of te wijs om wat te leren!

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Tegen wie zeg je dit? Ik weet even niet of ik me aangesproken moet voelen of niet... ;)

14. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wat een gezeik hier! Sorry voor de reactie maardit is niet normaal.

Laat je baby gewoon baby zijn, ze geven het vanzelf aan, net als ze een fles niet meer willen. Ik wil onze meid ook wel uit een beker laten drinken maar ze wil het nog niet. Ze ziet ons ook wel uit een beker drinken maarz e heeft niet zoiets van: dat wil ik ook. Moet ik haar dan dwingen ? Dacht het niet. Hoop natuurlijk niet dat ze tot haar 12e met een flesje loopt :). Wel blijf ik haar af en toe een beker aanbieden.

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dames, dit is de vraag van ts. Graag weer terug on-topic en respectvol reageren.
    Ts, wil haar kind graag van de fles af, wie heeft tips?

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    tegen ninien.

Mijn tip werd overigens ook meteen de grond ingeboord, dus zou niet eens meer durven hahaha!

17. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    inderdaad! volgens mij met verkeerde been uit bed gestapt de laatste dagen?

18. jaja het is goed .

ik neem de schuld wel op me....

nu weer ontopic.

19. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Je moet doen wat jezelf fijn vindt.

Lynn is 2 jaar en 4 maanden en ze krijgt 's morgens nog een flesje.
    200ml halfvolle melk en 5 schepjes bambix.

Zij vindt het heerlijk om zo wakker te worden 's morgens.

Er zijn ook dagen dat ze een boterham wil. Ook prima.

Laat haar dit zelf aangeven.

En ze kletst me de oren van mijn hoofd.
    Alleen moeite met de R, maar dat hebben ook kindjes die geen fles meer drinken.

Zou me geen zorgen maken als ik jou was. Doe gewoon wat jezelf fijn vindt en kijk naar de kleine.

Succes.

20. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Oeh, ik zou zo één twee drie geen tips hebben. Mijn zoontje begon op een gegeven moment slecht te drinken (niets voor hem! hij dronk altijd alles leeg). Eerst niet aan de fles gedacht. Daarna eens een tuitbeker geprobeerd. Drama. Op een gegeven moment weer een hele fles die hij liet staan en die goot ik over in een gewone beker. Hij wilde gewoon net als mama uit een beker drinken! Dat was twee maanden terug. Blijkbaar was het een fase, want nu wil hij de fles gewoon weer. Wel geef ik hem sindsdien zijn roosvicee 's middags uit een gewone beker. Ik denk dat ieder kindje anders is. Ik ben trouwens geen tegenhanger van het cb, het zal allemaal wel niet op lucht gebaseerd zijn.

Deel Deze Pagina