Van der Sloot wil voorlopig vrij

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Minyaweth, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag

Nou in Peru schat ik die kans klein want als hij vrij komt daar dan overleeft hij het niet hoor..

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    haha oke ;)

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Welnee want het andere topic over Joran liep inhoudelijk hetzelfde en dat ging prima. Maar hier is het wederzijdse respect ver te zoeken vind ik, als je anderen dom gaat noemen, vraagt of ze een zonnesteek hebben opgelopen etc. gaat het mijns inziens nergens meer over.

4. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ieder mag toch zn eigen mening hebben ..
    beetje zielig dat er dan weer! meteen een slotje op moet .. zoals altijd bij discussietopics ...

en mn mening blijft dat ik sommige reacties dom vind.. dat blijft mijn mening

5. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente

Ja vind ook dat iedereen zijn mening mag hebben. Alleen jammer dat als je niet dezelfde mening draagt als de fanatieke joran haters dat je dan gelijk dom ben of domme opmerkingen hebt, of triest of zielig, of weet ik het wat er allemaal geroepen word.
    Ik ben niet echt een joran hater maar nogmaals ik vind het prima dat anderen dat wel doen. En die ga ik niet dom noemen omdat ze er anders over denken dan ik. En als er mensen zijn die er een boomstam in willen proppen, nou ga je gang zou ik zeggen. Moet je gewoon lekker doen, als dat iemand voldoening geeft. En als je dat niet wil doe je het gewoon niet. Vind niet dat ik mijn mening zo moet opdringen om mensen ervan te overtuigen dat het is zoals ik denk dat het is. Vind dat maar raar.

6. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Als ze iedereen aan boomstammen gaan rijgen die een moord hebben gepleegt dan hebben we straks overvolle bossen met dode mensen aan de bomen.

Van mij mag hij levenslang krijgen in Peru, nooit meer vrijgelaten worden.
    Maar dat vind ik voor iedereen die een moord pleegt of kindjes misbruikt of verkrachters of noem maar op!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Jeetje zeg, wat een topic geworden. Kan het toch niet nalaten er ook wat van te zeggen.

Ik vind ook dat, ondanks alles wat hij heeft gedaan, een eerlijk proces verdient. Als bewezen is dat hij schuldig is hoop ik op een levenslange gevangenisstraf, maar dat is nog niet zo.

Vind een aantal mensen hier behoorlijk kortzichtig hoor, wat hij (waarschijnlijk) heeft gedaan is natuurlijk verschrikkelijk, maar om nou het hele rechtssysteem weg te halen is ook een beetje dom he?

We moeten juist blij zijn dat er een systeem bestaat en dat niet iedereen die wordt verdacht van een misdaad maar aan de hoogste boom geknoopt wordt. Stel dat jij het bent die ergens van wordt verdacht, maar wel onschuldig bent, daar hang dan je dan lekker.

8. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hij verdiend een eerlijk proces ? maar zelf is hij alles! behalve eerlijk! ....
    ik probeer mn mening ook niet op te dringen hoor maar wil hem gewoon geven

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    @lydia: ja, maar dat geldt toch uberhaupt voor eigenlijk iedereen die voor het gerecht moet verschijnen? Dat ze niet eerlijk zijn geweest?

10. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    dat klopt ook wel .. maar hij slaat toch wel de kroon ( of hoe zeg je dat ) hij lult alles bij elkaar , verteld 100 verschillende verhalen , en speelt wat hem betreft gewoon een spelletje.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Ja, maar het lijkt maar alsof hij de enige is die zo extreem is, maar dat is omdat hij veel in de media is. Maar er zijn natuurlijk veel meer mensen die liegen en erom draaien etc. Dan is het juist fijn dat er een rechtssysteem is. Als er 50 moorden zijn gepleegd en je hebt 100 verdachten die allemaal roepen dat ze onschuldig zijn kun je moeilijk ze alle 100 opknopen aan een boom.

12. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    dat klopt ook wel .
    maar bij mensen waar het ZO duidelijk is gaat het mn boekje te ver..

maar ik denk bij alle moordenaars zo hoor ( waar het TE duidelijk is dat ze schuldig zijn ) niet alleen bij die joranmaloot

13. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hij moet zeker niet nu even snel vrijgelaten worden . Maar dat er niet normaal mee om wordt gegaan is een feit.

Achter elk verhaal schuilt er wel wat, en nee, dat is niet om iets of iemands daden goed te praten. Want ALS Joran de moord heeft gepleegd moet hij zeker worden gestraft. Maar ooit is het bij hem ook fout gegaan en waar was de hulp toen voor hem? En nu, nu hij een ' monster' zou zijngeworden mag hij worden gemarteld en wenst bijna iedereen hem de hel toe. En als hij straks na 4-15-30 weet ik het hoeveel jaar vrij komt na zijn verblijf in die horror gevangenis zonder hulp en alleen maar ieders grootste nachtmeries dan is het alleen maar erger en als hij dan weer een moord pleegt kan er weer geroepen dat 'het monster' weer heeft toegeslagen, ja dank je de koekoek!

Ik moet nu ik dit tik terug denken aan een reportage die ik gezien heb. Dat ging over een man die op beestachtige wijze zijn ouders had vermoord. Echt weet ik het hoeveel keer gestoken en alles en in stukken gehakt.
    Op dat moment had ik direct mijn veroodeling klaar (wat een idioot, hang hem op etc) Tot ik daarna het verhaal erachter hoorde;
    Hij is zo lang mishandeld en verkracht door zijn vader. Sigaretten peuken uitdrukken op zijn huid was heel normaal.En gekleineerd door zijn moeder en alles etc etc.
    Tot op een punt waar er bij hem een knop is omgelsagen en hij zijn ouders vermoord heeft...

Keur ik dit goed? Absoluut niet nee.
    Kan ik me er iets bij voorstellen? Ja zeker wel.

Dus ik denk gewoon dan het allemaal niet zo zwart wit is. Deze jongen is idd ontspoord en het komt waarschijnlijk niet meer goed met hem maar om hem nou als een beest te willen behandelen? Is dat zo wijs?

14. BWMN

BWMN Nieuw lid

10 jul 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    aan de ene kant denk ik dat joran er nix mee te maken heeft
    aan de andere kant wie moet het anders hebben gedaan
    alles wijst naar hem

ja het klinkt dom, net als met natalie op aruba
    er is geen lichaam en wat met die deepak en die andere dan?
    misschien wou zij wel niet meer trug naar huis en moest joran gewoon een alibi zijn voor haar
    en bij Stephanie ok er is een lichaam gevonden maar wie zegt dat joran het heeft gedaan
    hij is nog van de kamer af geweest in de tijd dat ze vermoord is
    er zullen genoeg mensen op de wereld zijn die hem '' dood ''
    zouden willen hebben of in dit geval opgepakt dus
    misschien een wraak actie of zoiets het kan allemaal

ik praat niks goed over wat hij heeft gedaan in mijn ogen is hij wel schuldig maar je kan het ook vnuit een ander opzicht bekijken tog?

15. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    lydia gaat weer goed he :D ;) ,

iedereen heeft idd een eigen mening, gelukkig maar!

Voor de rest heeft ie t aan zichzelf te danken dat ie in de cel zit daar, hij pleegt toch daar een moord(tenminste dat heeft ie zelf bekend).

Als hij de moord niet gepleegd zou hebben, waarm heeft ie dan in godsnaam zoveel geld gegeven aan de taxixhauffeurs om m over de grens te krijgen? Maar goed dat is aan de cops om uit te zoeken.

Voor zolang t nog niet uitgezocht is mag ie van mijn part echt wel in de cel blijven hoor, vluchtrisico is veel te groot!

16. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Waar ik niet van hou is dat mensen rare dingen opschrijven!
    Het is een discussie over of hij wel of niet vrij moet komen voor zijn proces!

En dat antwoord is NEE!!!

Als de uitspraak er is, dan pas kunnen we oordelen wat hij zou moeten krijgen als straf!

Voorlopig is hij nog niet veroordeeld (ja door de mensen hier, maar niet door een rechter).

17. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Helemaal mee eens!

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nah heb met verbazing dit zitten lezen. ok niemand is schuldig tot het bewezen is maar kom op mensen. dit is zo duidelijk als wat allemaal he....... en dat geleuter wat sommige hier zeggen: dit is te babaars. sodemieter toch op. als het mijn kind was wat ie had vermoord zou ik er alles aan doen om hem te wreken. en of dat met een pistool levensslang of een tak in zij hol is... maar lijden zal tie. ik kan heel slecht tegen dat slappe gelul. ze zouden hier in nederland ook es een stuk strenger moeten worden. is het misschien ook es sneller afgelopen met de criminaliteit hier. iemand die ik ken is van de week met een pistool bedeigd en wat denk je??? de dader liep na 2 uur verhoord te zijn weer vrij rond. en waarom??? hij had haar toch niet vermoord/ geschoten???

nee tis normaal om iemand een pistool tegen zijn kop te houden

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Zullen we het gezellig houden dames?

20. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

iedereen verdiend een eerlijk proces. Met 30 jaar in de gevangenis (zeker in peru) los je niks op. 30 jaar tbs wel. want er is duidelijk wat mis met deze jongen.

Deel Deze Pagina