heel kort drinken aan de borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door shenoby, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

vandaag is mijn dochtertje 14 dagen oud.
    ik geef voor de eerste keer volledig bv.
    vanaf de eerste dag doet ze het hartstikke goed en hapt heel goed aan.
    alleen de afgelopen 2 dagen is het drama.
    ze drinkt een paar minuutjes valt in slaap en is niet meer wakker te krijgen.
    dan leg ik haar weg,ze begint na een paar minuten te krijsen en het begint weer opnieuw.
    ze neemt geen genoegen met pink of gewoon bij me liggen.
    ze zoekt echt hapt aan drinkt even en laat dan los.

zijn dit de zogenoemde regeldagen? of is het wat anders?

dan nog een vraag over clusteren.
    mijn dochtertje ligt van 22.30 tot 01.30 aan de borst.
    dan leg ik haar in de wieg maar ze slaapt rustiger al ik haar bij mij in bed heb.
    hoe lang duurt dit clusteren eingelijk. want ik wil haar eingelijk niet bij mij in bed hebben.
    heb het bij mijn andere dochter wel gedaan en die heeft veel slaapproblemen gehad en nu ben ik ook veel banger over wat er mis kan gaan.
    op de baby liggen,enz enz

ondanks dat dit mijn tweede kindje is ben ik veel onzekerder,
    dus wie helpt mij even weer op weg?

2. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    ik kan je niet helpen met het clusteren want daar heb ik geen ervaring mee.

Mijn zoontje drinkt/ dronk ook altijd maar kort aan de borst. Was meestal in 5 minuten klaar. Viel dan vaak in slaap en werd wakker zodra ik hem terug in zijn bedje legde. Bij mij werd dit korte drinken veroorzaakt door een sterk toeschietreflex en een behoorlijke melkstroom. Hij kon dit maar moeilijk aan en was na een paar minuten doodop maar niet verzadigd. Nu haal ik de ergste druk er af en laat hem dan drinken. Ook haal ik hem na 2 minuten van de borst af, wacht een minuut (met vinger op tepel) en laat hem dan weer drinken. Dit werkt hier heel goed. Ik weet niet of dit ook het probleem bij jou is maar misschien heb je er iets aan.
    groetjes Suzanne

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

bedankt voor je reactie,
    het kan er inderdaad wel mee te maken hebben.
    want zodra ze begint te drinken spuit het eruit. als ze loslaat sproeit een straaltje melk nog even alles onder.
    ik zal anders het eerste beetje even afkolven.
    ik wist namelijk wel al dat ik heel veel voeding heb.
    maar als ze elke keer die kleine beetje drinkt krijgt ze natuurlijk nooit de wat vettere melk.
    bedankt voor je tip.

meer tips zijn welkom natuurlijk,.

Deel Deze Pagina