Wat neem ik mee naar het ziekenhuis?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door jobijntje, 18 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jobijntje

jobijntje Actief lid

22 nov 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Omdat mijn kleine ventje een cystenier heeft moet ik bevallen in het ZH. Ik vraag me af wat ik zoal mee moet nemen? Ik heb wel een lijstje op internet gevonden maar daar staat zoveel op. (Pyamatjes, boxpakjes, luiertruitjes etc...) Wat is makkelijk voor een pasgeboren babyt'je? Ik zat wel te denken aan overslagtruitjes en rompers zodat ze niet over zijn hoofdje hoeven. Ik verwacht ook dat hij meteen naar de geboorte een operatie moet ondergaan, dus wil uiteraard het zachtste en beste voor mijn ventje! En wat neem ik allemaal voor mezelf mee? :(: Iemand tips?

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Deze lijst heb ik van het forum hier en een beetje aangepast voor mezelf.

Voor Mama:
    2 katoenen t-shirts/nachthemd
    Warme sokken
    Badjas
    Slippers en/of sloffen
    Ondergoed
    Voedings-BH
    Iets te lezen/puzzelen
    Toiletartikelen
    Kleding voor na de bevalling
    Chocola/iets anders te eten met veel suiker
    Leuke CD (wij mogen hier op de verloskamer eigen muziek draaien)

Voor de baby:
    Kleertjes (2 rompertjes, 2 kledingsetjes, sokjes, mutsje)
    Vestje/jasje
    Maxi-Cosi
    Deken/omslagdoek
    Hydrofielluier (of een badcape)
    Muziekknuffeltje

Voor Papa:
    Extra shirt
    Fototoestel + extra batterijen
    Leesvoer/spelletje
    Snacks
    Toiletartikelen (deo, tandenborstel)

Extra:
    Mutterpass (in NL eventueel een kopie van je zwangerschapskaart)
    Cash geld
    Telefoon (met extra beltegoed)
    verzekeringspas
    Schriftje/boekje met pen
    Labello
    Pepermunt/frisse snoepjes

3. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik zal even opschrijven wat ik mee heb genomen.......

Voor de baby:
    2 pakjes maat 50 (overslag)
    2 rompertjes (overslag)
    2 Mutsjes
    Omslagdoek
    Jasje of vestje voor het naar huis gaan
    Maxi Cosi
    Dekentje voor over de maxi cosi of voetenzak

Voor mijzelf:
    pyama
    onderbroeken
    voedings-bh
    joggingpak (voor als je naar huis mag)
    pantoffels
    ochtendjas (heb ik niet aangehad)
    Toillettas (shampoo, tandpasta, borstel etc.)

Diverse
    fototoestel + lader
    telefoonlader
    lijstje met telefoonnummers van vrienden en familie die we gelijk wilden bellen
    Nintendo DS
    papieren van de verloskundige
    verzekeringspasje

In ieder geval alvast heel veel sterkte en geluk!

4. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Labello vond ik echt een must, had zulke droge lippen van het puffen haha.

Voedingsbeha is heel handig als je van plan bent borstvoeding te geven en voor na de bevalling dan een pyamajasje met knoopjes of gewoon ene truitje met knoopjes of voedingstopje.

Voor de baby kleertjes kleding in maatje 50/56 en als je een grote baby verwacht zou ik nog een pakje maatje 62 meenemen.

5. jobijntje

jobijntje Actief lid

22 nov 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Oke, bedankt. Mijn tas is bijna gepakt!:)

6. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hoelang moet je nog Jobijntje?

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Misschien nog het telefoonnummer van de drukkerij i.v.m. je geboortekaartjes?

8. 894hi

894hi Niet meer actief

Ik heb mn tas hier ook al in gepakt en er zit volgens mij veel te veel in maarja beter te veel dan te wijnig... wel kreeg ik de tip van mn tante neem een flesje SPA water mee me SPUITDOP!
    namelijk na de bevalling als je naar de wc moet is het niet fijn om je vagina met wc papier af te vegen vanwege mischien een knip of schaafwondjes ... kan je met dat flesje dus alles afspoelen en hoef je niet op de pijnlijke plek te vegen.

vroeger kregen de vrouwen in het ziekenhuis een vreemd flesje met een raar rietje er aan en zij heef zich altijd afgevraagt waarvoor is dat!? daar kwam ze na haar bevalling pas achter toen ze op de wc zat , nu hebben ze die flesjes niet meer maar je kan ook eventueel een maatbeker gebruiken zoals op de kraamzorg lijst staat (waarschijnlijk) maar zo een flesje vond zij 100x fijner dus die moet ik ook nog maar even gaan halen thuis is het tenslotte ook fijn lijkt mij.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    @Silvia, op de kraamafdeling waar ik lag, hadden ze een speciale sproeistand op de w.c. (was geen bidet), dat was ideaal! Maar goed, die afdeling was net helemaal vernieuwd en gemoderniseerd, dus dat zullen ze inderdaad niet overal hebben.

Neem ook je paspoort of een ander identiteitsbewijs mee. Tegenwoordig moet je je kunnen identificeren en moet je dat kunnen laten zien, is een verzekeringspasje niet voldoende (maar net wie je treft, de een doet wel moeilijk, de ander totaal niet).
    En voldoende ondergoed, mij wilden ze niet meer dan 1 gaasonderbroek geven :x, terwijl ik zo bloedde dat ik door mijn eigen ondergoed heen was. Belachelijk, toen zelf maar de voorraadkast opgezocht en wat eruit gehaald.
    Ik had allemaal van die proefmonsters en mini's van shampoo's, cremetjes etc. meegenomen naar het ziekenhuis, dat vond ik ook wel makkelijk.

10. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    vergeet de sokjes voor de baby niet (die waren wij dus wel vergeten ;))

11. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij hebben op de voorlichtingsavond het verzoek gekregen om de maxi cosi in de auto te laten. Die dingen nemen zoveel plek in op een kamer en als je naar huis gaat, zijn ze zo opgehaald. Vond dat ze daar wel een punt mee hadden.

12. jobijntje

jobijntje Actief lid

22 nov 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant

Nog 5,5 week. Tenminste als het een gewone bevalling wordt, maar die kans is klein, meneer ligt dwars en is groot. Ik weet ook nog niet of ik in het streekzh kan bevallen of in het Erasmus ivm meneers cystenier. Allemaal onzekerheid dus, wordt ik zo langzamerhand wel gek van. De verpleegkundige in het zh noemde dat knagen (onzekerheid, knaagt) nou dat klopt als een bus! En ik heb inmiddels ook al een hele koffer vol, want ja, weet niet of ik nu voor twee dagen of 8 dagen moet pakken... En moet de kleine meteen naar 't Sofia ja of nee... Die fles krijg je in het Erasmus heb ik inmddels gelezen, maar wel een hele goede tip! En dat nr van de geboortekaartjes had ik ook nog niet aangedacht. Thnx!

13. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    In het ziekenhuis waren ze er bij ons erg blij mee dat we een knuffeltje hadden. Zo konden ze aangeven welke kant hij op moest liggen (en evt voor als je bv geeft). Het is verschillend hoe de regels zijn in het zhs, maar in Nijmegen werd ons zoontje van zijn ene zij op zijn andere gelegd, en dan is zo'n knuffeltje heel handig :)
    Als je naar huis mag en je idd zo'n flesje hebt gekregen in het ziekenhuis met zo'n rietje, zou ik die mee naar huis nemen. Daar heb je dan nog even profijt van thuis (of voor een eventuele volgende keer)
    Heel veel succes!

14. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Dropjes. Door het puffen kun je keelpijn krijgen.

Deel Deze Pagina