Jawel, ik kan gewoon tot de 3e versnelling op de koppeling rijden, zou niet weten waarom dat niet zou kunnen met een benzineauto. T verschil tussen benzine en diesel rijden is echt niet vreselijk hoog hoor. Als ik in de file rij rij ik gewoon op de koppeling, ook in zn 2.
Ik heb de ervaring dat hij in zijn 2 toch makkelijker door "tokkelt", dan in z'n 1. Blijf ik in z'n 1, dan moet ik toch gas bij gaan geven anders wil hij afslaan.. Maar denk dat dat misschien ook per auto/merk verschilt?
Dat is juist vreemd, dat hij in zn twee beter rijdt aangezien er veel meer kracht nodig is. In zn 1 is t vrij normaal dat je auto gewoon gaat rijden.
Ik rij zelf diesel, en weet die zelfs ook nog wel eens af te slaan De mijne rijdt echt niet vanzelf weg hoor, vanuit complete stilstand. Het is meer de snelheid waarmee je je koppeling laat opkomen dus dan de hoeveelheid gas.
Hier start de auto ook niet als hij nog in zijn 1 staat, dus dan moet je eerst wachten, terug schakelen, starten en weer in de 1.. 'T zal me roesten wat degene achter me staat denkt. Tenzij het een ambu met sirenes is
Nee joh geen verschil.. Alleen als je bij de diesel koppeling voorzichtig omhoog laat komen gaat de auto vooruit, bij benzine niet.
Lees eens terug. Bij een benzine ook. Ik snap niet dat mensen dit denken? Als ik de koppeling laat opkomen gaat mijn auto gewoon rijden....
Ik ga het morgen meteen eens uitproberen. Eerlijk gezegd gaat het rijden zo op de automatische piloot, dat ik niet eens weet of ik dit wel eens doe of niet. Naar mijn weten geef ik gas en laat te gelijkertijd de koppeling opkomen. Volgens mij pikt m'n auto het niet als ik geen gas bijgeef, maar kan het helemaal fout hebben..
Dames het is toch een diesel auto geworden. Ik krijg hem morgen pas. Het is 68 pk, 50 kw en ik hoor van sommige mensen dat die ook als benzine is bij het optrekken dan! Is dit waar?