Zijn er ook kant en klare bakmixen voor een biscuit? Welke kan ik dan het beste gebruiken? Vanmiddag uit de losse pols met bloem en eieren er 1 proberen te maken. Vanzelf sprekend mislukte deze, hij rijsde niet waardoor het meer leek op een gebakken ei met chocolade en suiker. Bah En hoe maak je lekkere room voor in de taart? Buiten de jam om zeg maar?
zelf maken is altijd goedkoper! en leuker vind ik... al geprobeerd om de eieren in heet water te leggen voor je ze gebruikt. zeker 10 minuten mixen en aan de zijkanten van de vorm op te hogen met bakpapier?
Bij Jamin hebben ze biscuitmixen van Funcakes en van hen zelf. Weet niet of er 1 bij jou in de buurt zit.
Maar met die eieren in water? Hoe gaat dat dan precies, want ik snap niet zo goed wat ze daar mee bedoelen (nee niet blond lijkt maar zo )
5 minuten voordat je wil gaan mixen even de eieren in heet water leggen en daarna mixen, werkt voor mij wel samen met het lang mixen en het bakpapiertje
Gewoon zelf je biscuit maken. Hoe groot is je vorm, rond of vierkant? Dan stuur ik je een recept wat mooi hoog wordt (7,5 cm) en altijd lukt
De eieren moeten op kamertemperatuur zijn. De wasbak vullen met heet water en de eieren met de suiker minstens tien minuten kloppen. Je krijgt dan een mooi wit schuim. Daarna de bloem erdoorheen scheppen. Niet meer mixen of roeren. Heel veel succes!
Je bedoelt zonder recept? Ja, kan me voorstellen dat dat niet goed gaat. Je moet de hoeveelheden dan wel heel goed kunnen inschatten. Biscuitmix wordt op heel veel plekken verkocht. Ook bij Cook&co bijvoorbeeld.
Nee wel met recept! Alleen er zijn zoveel verschillende recepten te krijgen. Met vanillesuiker, met of zonder maizena etc. Is best moeilijk nog
Ik ben het cake bakken best wel zat haha, wil gewoon een wat nieuws proberen. Blijkt een bakavondje te worden met vriendlief samen, want hij wil ook helpen haha. Wordt nog wat.
ik heb een hele tijd zelf de bodem willen maken maar dat is niet aan mij weg gelegd! ik ben dus een van de vertrouwde funcake's mix gebruiksters
meid bespaar je de moeite om '' het '' recept te vinden, iedereen zegt wel wat anders koop bij de jamin die funmix, daar zit alles al goed in, hoef je alleen nog maar water en eieren aan toe te voegen.
De eieren in de schil doe je gewoon in heet water. Dat ze een warm temperatuurtje hebt. Zo gaan ze beter schuimen als je ze gaat mixen. Dus doe de eieren breken in een kom met veel suiker en dan heel lang mixen totdat je een soort slagroom krijgt. Dan doe je er een beetje bloem voorzichtig door spatelen (niet mixen!!) Het beste doeje dit zachtjes met een houten lepel. Dan vet je de bakvorm in en doe je het overgieten naar de bakvorm en als t goed is krijg je dan een mooie hoge biscuit.
Ik heb dus alles om mijn eigen biscuit te maken in huis. Welk recept zouden jullie dan doen? Met een vorm van 26cm. Heb vanillesuiker, bloem, eieren, zout, maizena en gewone suiker. Heb alleen geen zeef. Dus als iemand daar een tip voor heeft? Moet ik het geel van het wit van de eieren scheiden ? Want daar zijn de recepten ook verschillend over namelijk.
---------------------------------------------------------------------------- - 8 eieren (terwijl je de rest klaarzet, eieren in heet water leggen) - 240 gr suiker - 200 gr bloem - 40 gr maizena - 2,5 theelepel bakpoeder De eieren met de suiker minimaal 10 minuten mixen, waarvan 8 minuten op de hoogste stand en 2 minuten op de laagste stand. De bloem mixen met de maizena en bakpoeder, zeven en door het ei/suiker mengsel scheppen.( niet mixen of hard roeren) Je vorm moet wel voor 3/4 vol komen anders krijg je geen hoog biscuit. Oven voorverwarmen op 145 ºC. 15 minuten op 145 ºC 15 minuten op 165 ºC 20 minuten op 180ºC dan kijken met sateprikker of taart gaar is.