.. van Doktersassistent naar POH...

Discussie in 'De lounge' gestart door Chatty, 13 mei 2024.

  1. Chatty

    Chatty Lid

    17 mrt 2017
    13
    20
    3
    Na een hele tijd als doktersassistente te hebben gewerkt, is het tijd voor een andere koers.

    Zijn er hier doktersassistenten die zich omscholen of omgeschoold zijn naar POH?

    Waar heb je de opleiding gedaan?
    Wat is je ervaring met de opleiding?
    Is de opleiding goed te combineren met een gezin?

    Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.
     
  2. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.724
    2.166
    113
    Ik heb als verpleegkundige de opleiding poh gedaan en werk nu ook als poh. Net even anders dus maar ik vond de opleiding goed te doen, niet te moeilijk. Ook niet icm een gezin. Bij mij was het in corona tijd en dus grotendeels online. Ik deed de opleiding bij capabel onderwijs.
    Als je vragen hebt laat maar weten!
     
  3. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.982
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ikke:)

    Ik heb tot 4 jaar geleden als da gewerkt, maar kreeg het niet meer geregeld (drukte en prikkels)
    Ik heb nog een uitstap naar de zorg gedaan, maar ben toch terug gegaan naar de huisartsenzorg.
    Het werk bevalt me prima en voor mij is het veel fijner. Meer rust en structuur in de dag.
    Ik heb de opleiding bij capabel gedaan in coronatijd. Was goed te doen, maar de kwaliteit van het instituut vind ik matig.
    Mocht je vragen hebben dan hoor ik het graag!
     
  4. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.724
    2.166
    113
    Oohhh wie ben jij haha. Misch zaten we wel in de zelfde groep!
     
  5. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.982
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Leslocatie Eindhoven?
     
  6. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.724
    2.166
    113
    Ahh nee haha. Daar dacht ik even niet aan haha dat t digitaal was maar wel met andere locaties.:roflmao:
     
  7. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.201
    400
    83
    Ik heb t 16 jaar geleden gedaan. Ook jaren als poh gewerkt. Ik heb toendertijd de opleiding in Heerlen gedaan. Geen idee of die nog bestaat. Ik vond het uiteindelijk niet meer leuk. Er moest steeds meer in steeds minder tijd. Dat nam in mijn ogen absurde vormen aan. Dus ik ben gestopt en ben een eigen bedrijf begonnen. Had ik veel eerder moeten doen! Wat een genot. Ik ga nooit meer terug de huisartsenpraktijk in en nooit meer voor een baas werken.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  8. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.724
    2.166
    113
    Ik stuur jou even een pb :)
     
    Casara vindt dit leuk.
  9. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.169
    2.248
    113
    Vrouw
    Klinkt meer alsof je niet de goede baas had...
     
    Casara vindt dit leuk.
  10. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.201
    400
    83
    Dat was ook deels zo, alleen was ik gedetacheerd en waren de meeste zo in de regio. En wisselen ging niet zomaar. Ik heb 20 jaar in de huisartsenpraktijk rondgelopen en er is wel echt enorm veel veranderd, de laatste jaren was de patiënt een nummertje. Toen ik begon hadden we een half uur voor een kwartaalcontrole dm en voor de jaarcontrole nog langer. Rapporteren deed je eerst alleen in his, later kwam daar kis bij. Je moest wel maar zorgen dat t in 20 minuten klaar was. Als ik een nascholing deed, denk maar niet dat ik die uren terug kon pakken. En betaald kreeg je t ook al niet.
     
  11. Chatty

    Chatty Lid

    17 mrt 2017
    13
    20
    3
    Bedankt voor jullie antwoorden.
     

Deel Deze Pagina