tomatensoep recept gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door emje, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden,

ik las al een topic over kippensoep die recepten heb ik ook overgeschreven :) alleen zou ik graag ook een keer tomatensoep willen maken. ik heb alleen echt geen idee hoe.

kunnen jullie mij helpen?

2. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja ik maak hem altijd zelf (tomaten/groente soep) met gezweefde tomaten.

Ik maak boulion van kippen en groente boullion, wat balletjes erin, veel gesneden groente, tomaten blokjes, vermicelli en gezeefde tomaten (sap), beetje suiker naar smaak (je moet gewoon veel proeven), ketjap en beetje tomaten puree...... gewoon alles naar smaak doen en hij is heeeerlijk!

3. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bak een uitje (in de soeppan) met wat olie, daar doe ik voor twee persone 500 gr gesneden (verse) tomaten in. Dat vul ik dan aan met water.. even koken... teentje knoflook snijden.. knoflook erbij blender erop... klaar. Naar smaak peper/zout of boulion.

Kan je varieren door er een pepertje, halve courgette, beetje kookroom, koriander of wortelsap (ipv helft water) bij te doen.

4. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ik lees mee en schrijf ook de receptjes over want ik zou het ook niet weten hoe of wat. Zoek wel vaak recepten op www.smulweb.nl Misschien kun je daar eens kijken ook.

Maar onderstaand spelfoutje vond ik wel zooooo grappig! Niet om je uit te lachen, echt niet, maar ik had er meteen een plaatje bij. Vroeg me al af hoe je dat ging doen. :D

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    rundvleesreepjes bakken met uitje, beetje knoflook en paprikapoeder

pak tomatensap of tomatengroentesap erbij
    bouilionblokje erin

als groente kan je een pak (oosterse) roerbakgroentes in doen

Deel Deze Pagina