Mijn zoon at altijd als een bouwvakker, hij lustte eigenlijk alles, totdat hij een paar weken geleden ziek flink is geweest. Sindsdien gaat het warm eten heel erg moeizaam, fruit en brood eet hij wel gelukkig. Mijn man en ik leggen er geen druk op, we pushen niet, we bieden het gewoon aan. Wil hij eten, prima, wil hij niet eten, ook prima.Maar frustrerend is het soms wel... Zijn bordje ligt niet te vol, hij eet met zijn handjes (of probeert zijn bestek uit), hij kijkt mee tijdens het kookproces en wij eten hetzelfde, en op hetzelfde moment. Ook krijgt hij gewoon wat yoghurt na, net als altijd. Groente wordt aan ons teruggegeven met het woordje 'da' (dank je) en met een blik van 'Je denkt toch niet dat ik dat ga eten?!?' Of het wordt tot moes geknepen en op de grond gegooid. We schenken hier verder geen aandacht aan. Als hij wel eens iets in zijn mond stopt (om het er vervolgens met een vies gezicht weer uit te pulken ) geven we een compliment. Vlees en gebakken aardappelen eet hij meestal wel, al is het niet veel. Heeft iemand nog andere tips? Zijn we op deze manier goed bezig, of moeten we het anders aanpakken?
Ik zou gewoon blijven doen wat je doet. Dwingen is niet goed en werkt ook niet. Gewoon blijven aanbieden maar als hij niet wil dan niet pushen. Onze dochter is met 13 maanden ook gestopt met groente eten. Ze is nu 3 en het liefste laat ze het nog allemaal liggen.
Klinkt allemaal al heel goed zoals jullie het doen. Wij hebben geen gemakkelijke eter helaas, maar zijn warme eten gaat een stuk beter sinds we dat 's middags ipv brood zijn gaan geven. Hij krijgt nu 's avonds brood (niet dat hij dat dan goed eet), maar een tijdje geleden kwam het beter uit om 's avonds warm te eten en dat ging weer veel moeizamer dan het 's middags gaat. Misschien iets om te proberen?
Is helaas een normale ontwikkeling dat veel kindjes n een jaar minder eten. Ze groeien tenslotte ook minder (het eerste jaar vaak 4x zo groot) en die fase kan lang duren! Als baby aten ze hier 2 bordjes pasta met saus, m'n 5 jarige kleuter had na 7 pasta fusili draaiertjes genoeg.
Ik zou gewoon zo doorgaan als je nu doet, maar wel in je achterhoofd houden dat het láng (als in: jaren) kan duren voordat je kind weer behoorlijke porties eet. Voor nu is dit normaal. Scheelt een hoop frustratie om dat voor ogen te houden.
Volgens mij doen jullie het super zo, helaas maken veel kinderen die fase door. Hier niet zo erg gelukkig, maar als hij hier niet wil eten (bij bepaalde groentes) helpt het om een prakje te maken. Hij houdt bv. niet zo van boontjes, maar als ik de boontjes fijn snij en door z'n aardappels heen prak met een beetje jus dan eet hij het wel. Ik prak zelf ook nog steeds heel veel groentes, dus vind het geen probleem als mijn zoontje groentes niet 'los' wil eten.
bij de oudste boden we altijd een broodje aan als ze het warm eten niet wilde op die leeftijd. als ze wat ouder zijn ben ik wel groot voorstander van eten wat de pot schaft anders eet je maar niet. maar zo jong hoefde het van mij nog niet. wil hij wel uit een potje eten? want dan kan je die eventueel wel geven als hij al een paar dagen zijn groentetjes niet heeft gegeten
Hier heeft ze een tijd lang bijna alleen maar potjes gegeten (of pasta of gepureerd ). Ik heb d'r toen ook niks gekookt aangeboden. Op een gegeven moment heb ik het wel weer voor d'r neus gezet en t ging er weer prima in!
Mijn zoon wil ook geen avond eten. Het helpt alleen om hem koud grof gepureerd stampotje te geven. Als we het los geven dan gooit hij zelfs zijn vlees nog weg...
Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te lezen dat we goed bezig zijn, het moederschap kan je soms zo onzeker maken... Potjes wil hij niet en ook voor gepureerd of geprakt eten draait hij zijn hoofd weg Moet ik hem nu ook een multivitaminetabletje oid geven, zodat hij toch iets binnenkrijgt aan vitamines en mineralen?
het vlees wil hij dus wel al is het niet heel veel. in een balletje gehakt kun je heel veel verstoppen
Stukjes kom kommer en tomaat eet die dat wel? Wij doen wel eens gehakt rullen en daar groentes door heen,ze hebben ook groentefrietjes vijd mijn meneer ook lekker. Of zelf groentekoekjes/pannekoekjes maken.
Haha hier gaat dat exact zo als jij omschrijft. Echt alles tot en met het Dá of het uit zijn mond trekken van groenten als ik hem eens een hap geef. Wij doen hetzelfde als jij. Soms werkt het hem zelf te laten eten met zijn handjes en lepel en dan ongemerkt zelf het één en ander naar binnen lepelen. Brood gaat hier wel goed. Ik doe dus vaak wat rauwkost daarop. Komkommer eet hij wel dus dat scheelt ook. Soep vind hij ook heerlijk. Wel met brood maar goed als ik een courgette/broccoli soep maak is dat toch wat groenten! . En hier eet hij wel heel goed alles met tomatensaus zoals lasagne en spaghetti. dus meestal gooi ik daar wat extra groenten in de saus. Maar goed ik ga ook niet elke dag hetzelfde eten dus er zijn zat dagen dat hij amper of niet zo goed eet.... Terwijl hij ook als een malle at!!!
Hij eet niks meer wat groen, rood of oranje is zeg maar Ook komkommer en tomaat niet helaas. Hoe maak je groentepannenkoekjes? Groente verstoppen in vlees kunnen we nog wel eens proberen, het zal wel heel fijn moeten, want hij plukt alles wat hem niet aanstaat eruit... Groentefrietjes kunnen we ook proberen, maak je dit van zoete aardappel oid?
Haha oh jee Mijn zoon was ook gek op pasta, maar zelfs dát wordt met een vieze blik opzij geschoven. Het stiekem naar binnen lepelen proberen we ook af en toe, we krijgen dan 1 hapje naar binnen en daarna niet meer, dan heeft hij ons door haha. Ik herken dit helemaal niet, opeens zo'n omslag!
Misschien de leeftijd? Hier ook een meneer die altijd alles wat je aanbod op at. En sinds een maand of 2 heeft hij een eigen willetje. Waar hij eerst nog 3 broodjes als lunch at, gaan er nu nog geen 2 meer in. Avondeten misschien een paar hapjes en dat was het. Maar de yoghurt en fruit gaan wel altijd op...etterbakje Wij geven regelmatig groene smoothies, die vindt hij gelukkig wel heerlijk. En zo krijgt hij nog een hele dosis groenten/fruit binnen. Verder maak ik mij er niet zo druk om. Als hij niet wilt, dan niet. Ik heb niet het idee dat hij gierende honger heeft ofzo. En het schijnt dat dreumessen sowieso op een gegeven moment minder gaan eten, omdat ze minder hard groeien. Oh en hier komen ook aardig wat kiezen door, dus dat zou ook nog een reden kunnen zijn
denk trouwens ook dat als je de staafmixer in groente zet je al een heel eind komt met verstoppen. dan krijgt het alleen een ander kleurtje zonder dat er stukjes te vinden zijn
Hier met warm eten t zelfde, gooit alles zelf weg of mept de lepel/vork weg als je hem wil voeren, en gaat zitten huilen omdat die niet meer in de stoel wil...behalve als ik de tablet met peppa pig filmpje op de tafel neerzet, dan eet die alles netjes op.Niet hoe ik t zou willen aan de eettafel met eten maar ach t werkt in ieder geval voor nu