zelf leren eten met lepel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xMelissssssa, 16 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Vanaf wanneer of welke leeftijd begonnen jullie kleintjes met zelf eten met een lepel? Probeer het elke dag maar het spelen met de lepel en eten is leuker dan het opeten zelf haha!

2. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Cas probeerd sinds kort zelf met een lepel te eten. Nog niet echt succesvol moet ik zeggen maar hij wil niet meer gevoerd worden. Hij is nu 16 maanden.
    Ik zou met een vorkje en kleine stukjes eten beginnen, dat gaat hier een stuk beter.

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Sinds een maandje ongeveer, mijn zoon is bijna 20 maanden :p Tot nu toe speelde hij er ook alleen maar mee, nu vindt hij het leuk om het te proberen.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Vanaf het moment dat ze yoghurt gingen eten met een maand of 8. Hun een lepel en ik een lepel ;)

5. tuc

tuc Niet meer actief

mijn kindjes kregen rapley, dus stukken vanaf het eerste hapje, dus bestek duurde wel even. Ze waren immers gewend met hun handjes te eten. Denk met een maand of 10/11??

6. Verox

Verox Niet meer actief

Dat ging vanzelf.
    Geen idee wanneer het was, maar we hebben ons erover verbaasd dat een kindje uit zichzelf met een lepel wil eten.
    Ik dacht dat alle kinderen met hun handen wilden eten. Maar onze dochter ging het vanzelf met een lepel doen.

Edit:
    Even nagekeken, en het eerste filmpje waarin mijn dochter redelijk zelfstandig met een lepel eet is van iets na haar eerste verjaardag.
    (Dat wil zeggen: lepel eerst in het bakje pap, en daarna bewust, maar wel met veel knoeien in haar mond stoppen.)

7. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Spelen met de lepel, en dan soms per ongeluk in de mond stoppen zo rond het jaar denk ik. Echt ermee eten vrij plotseling met 16 maanden; ze weigerde toen ineens te eten, tot we erachter kwamen dat ze het zelf wilde doen.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vanaf tien maand geprobeerd, denk ik. Vanaf een jaar ging er ook daadwerkelijk iets in.

9. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Vanaf een jaar lepel en vork standaard aangeboden , maar pas met ruim 1,5 half (bijna 2) ging hij echt met vork of lepel eten.

10. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier word nu sinds een paar weken met een vork gegete dat gaat super goed een lepel vind ze nog erg lastig

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier gaat het ook nog niet geweldig hoor.
    Hij krijgt sinds hij een maand of 10 is een eigen lepel en een paar maanden later ook een eigen vork, maar het is heel wisselend hoe hij daar mee eet.
    Vanavond at hij heel goed z'n lasagne met een vork, maar morgen kan het zomaar weer met z'n handen zijn. :D

12. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Vanaf haar eerste verjaardag geef ik haar bij haar prakje altijd een lepel, want ik mag haar niet meer voeren. Eerst probeerde ze echt met de lepel te eten, maar het lukt nog niet om er wat op te krijgen. Dus nu eet ze standaard met haar handen. Wel geef ik er altijd een lepel bij zodat ze kan proberen. Als ik wat eten op de lepel doe gaat het, maar zelf krijgt ze er echt nog niks op. Hopelijk lukt het binnenkort

13. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een meisje van een jaar. Tot een maand geleden alleen Rapley, sinds een maand krijgt ze een lepel voor haar toetje en mag ze zelf aan de slag. Het lukt haar vaak om iets naar haar mond te brengen en te eten, maar het is ook veel spelen en voelen nog. We doen het omdat ze ineens gefascineerd was door ons bestek en hoe wij daarvan af eten.

14. Veera

Veera Niet meer actief

Hier kan ze wel van een lepel eten. Ook altijd met een lepel gevoerd dus dat is makkelijk. Maar ze heeft er nooit echt zin in, smijt er alleen maar mee. Ze smijt overal mee :p

15. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn dochter van ruim 16 mnd eet op het kdv alles zelf met lepel. Thuis laat ik het haar wel eens proberen met iets dat ik makkelijk kan opruimen, maar ik zou haar nog lang niet haar warme eten zelf zelf laten eten. Dan eindigt de helft namelijk op de muur ;). Ik vond het wel heel fijn dat ze op het kdv er al heel jong mee begonnen te oefenen. Zo hoefde ik zelf tenminste niet steeds te dweilen en heeft ze toch de mogelijkheid gehad om het al jong te leren.

Mn oudste heeft het overigens nooit op het kdv geleerd en haar heb ik pas met bijna 3jr zelf met een lepel laten oefenen. Ik vond het gewoon veel handiger en sneller om het zelf te doen en zij vond het geloof ik ook wel lekker makkelijk.

16. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Mijn dochtertje is net 14 mnd oud en eet ook zelf met lepeltje.
    Ze kan lekker knoeien dat hoort er bij :)
    Vind ik niet erg.
    Ze at altijd rapley met haar handjes.
    Nu ze ons steeds met vork of lepel zag eten ging ze brullen en wilt het ook graag.
    Dus lekker zelf laten doen.

17. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Mijn dochter eet echt zelf met een lepel. Ze wil dit. Imiteren hè? :)
    Ze doet dit al vanaf haar verjaardag denk ik.
    Ze zou haar hele bord zelf leeg kunnen eten maar dan ligt er wel het eea op haar schoot. Ze begint netjes maar naar verloop van tijd wordt ze slordig :)

Deel Deze Pagina