Hoi lieve mama's, Mijn meisje is 7 weken en slaapt overdag heerlijk haar slaapjes in de draagdoek bij mij. Ze is lekker uitgerust, vrolijk en komt gewoon zelf voor haar voedingen (op verzoek). Vanaf 23.00 uur slaapt ze in haar wiegje bij ons op de kamer, ik kan haar dan slapend wegleggen. Dat doet ze ook prima. Meestal komt ze nog voor een of twee voedingen in de nacht ( of zoals vannacht tussen half 1 en 6 uur elk anderhalf uur ), helemaal goed dus. Hoewel ik haar veel wil blijven dragen (zeker als we op stap gaan met de oudste erbij) zou ik het ook wel lekker vinden als ze overdag bijvoorbeeld haar middagslaap in haar wiegje zou doen. En nu ben ik op zoek naar ervaringsdeskundigen; hoe hebben jullie het aangepakt om je kindje in de wieg te laten slapen. Ik moet erbij zeggen dat ze ook in de doek eventjes huilt voordat ze in slaap valt. Ik denk dat ik haar dan net te laat oppak en ze misschien al wat te moe is. Verder zing ik al een speciaal liedje bij wijze van slaapritueeltje wanneer ik ze in de doek stop en dit blijf ik zingen terwijl ze in slaap valt. En wat zijn jullie ervaringen mbt duur van de slaap. Zat er verschil in de lengte van slaapjes in het eigen bedje tov de draagdoek? Korter/langer? Totdat ze vier weken was sliep ze trouwens ook overdag in de kinderwagenbak, ze viel ook wel eens zelf in slaap en maakte ook wel langere slaapjes. Met vier weken is ze ziek geworden en sliep ze bij mij op de buik. Toen ze weer beter was sliep ze wel weer in de bak overdag, maar vaak korte slaapjes. We hadden toen ook te maken met regeldagen. Mmmm, misschien ben ik gewoon een beetje huiverig om haar in haar eigen bedje te laten slapen en ben ik bang dat ze niet wil of te kort slaapt. Bij haar oudere zus ging dit dramatisch vanwege reflux en overprikkeling. Dat ging van kwaad tot erger. Anyways, ik ben op zoek naar jullie ervaringen mbt draagdoek/eigen bed en hoe dit op een liefdevolle manier te doen.