Wat te doen met deze gevoelens

Discussie in 'De lounge' gestart door blijemama, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blijemama

blijemama Lid

17 jan 2010
    34
    0
    0
    #1 blijemama, 19 jul 2010
    Laatst bewerkt: 19 jul 2010
    Ik zit zo ontzettend met mezelf in de knoop.
    Ik ben getrouwd maar mijn man en ik zitten in een dip. Nou ja, ik iig.
    Mijn man heeft niks door die leeft gewoon door zoals t altijd al gaat.
    Ik mis aandacht.
    Het zijn de kleine dingen die t m doen, en die kleine dingen zijn er gewoon niet. en dat is erg jammer.
    Ik ben het grootste deel van de week thuis voor de kleine, werk 15 uur, man werkt 5 dagen en heeft naast t werk geen zin om dingen te ondernemen omdat hij wil relaxen. fifa spelen en computeren.
    Kon hier eigenlijk wel mee leven maar nu is het zo dat ik een maand geleden een enorme klik had met iemand anders.
    Deze man is attent en geeft me duidelijk wel die aandacht, hij zou met mij verder willen, maar houdt gepaste afstand ivm mijn huwelijk.
    Mijn ontmoeting met hem is wel een oogopener geweest voor mijn huidige relatie. Dat het ook anders kan.
    Ik heb al verschillende keren aan mijn man aangegeven dat ik zo niet door wil, en dat er toch echt iets moet gaan veranderen.
    Op dit moment houdt de kleine ons bij elkaar in grote lijnen. we doen weinig leuke dingen samen.
    Zit echt met de handen in het haar, ik weet niet hoe ik verder moet, zit zelfs over relatietherapie na te denken, als het zo doorgaat dan heb ik steeds meer de neiging naar de andere man toe te trekken. De klik die we hebben is liefde op het eerste gezicht wat ik zou kunnen negeren door al het contact te verbreken, maar mijn gevoel zegt me dat ik dat absoluut niet wil.
    Omdat het met mijn man steeds een paar dagen goed gaat en daarna weer in het oude patroon vervalt heb ik er weinig hoop meer in. Ook zegt mijn man weleens dingen als hou je bek, op momenten dat hij moe is en t er even niet bij kan hebben, ik vind dit geen excuus. Er zijn natuurlijk ook fijne momenten met elkaar, maar erg weinig op t moment.
    Daarbij mijn man is geen prater en dat maakt het extra moeilijk.
    Mijn hart breekt bij het idee dat de kleine met gescheiden ouders verder zou moeten, maar wordt t niet eens tijd om voor mezelf te kiezen? Is dit een geval het gras is altijd groener aan de andere kant of een signaal dat het echt niet goed zit.
    Pff weet echt niet wat ik ermee aan moet.
    Meiden even ter verduidelijking, ik ga niet vreemd, zal dit ook nooit doen.
    Weet gewoon niet wat te doen. ben echt radeloos.

2. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Hmm wat een lastige situatie zeg! Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik je zou adviseren.heb dit zelf niet meegemaakt, dus dan kijk je er toch anders naar.

Ik zou nog eens goed met je man om tafel gaan zitten en deze dingen bespreken en pogen om er samen uit te komen.
    Zou me verplicht voelen tegenover de kleine om het in ieder geval te proberen samen, dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan.

Hoop dat jullie er samen uitkomen.

3. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    En geen overhaaste beslissingen maken, neem er rustig de tijd voor.

4. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Ik zou sowieso die andere man op afstand houden,want ik denk niet dat je goede beslissingen kan nemen over je huidige relatie als je erg bezig bent met een andere man.Ook al is dat alleen maar geestelijk.Een relatie die niet goed loopt is altijd lastig,maar als er nog iemand anders bij komt kijken is het redden ervan bijna onmogelijk.Ik zou wel proberen een goed gesprek met je man aan te gaan en vertellen,dat je veel van hem houdt (als dat zo is)en dat je graag wat meer echte aandacht van hem wilt,omdat je hem mist.Op die manier vraag je om meer aandacht ,terwijl je ook laat merken dat je hem waardeert.Dit is maar wat ik ervan denk hoor.Ik heb verder ook de wijsheid niet in pacht.Maar zo zou ik het aanpakken.

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik zou zoals hier boven ook al is gezegd nog een keer een goed gesprek met je man voeren. Vertel hem hoe je je voelt, en inderdaad dat wanneer er niks veranderd je hier niet mee verder kan gaan. Geef hem daarna dan ook echt een eerlijke kans om te bewijzen dat, mits hij dat wil, hij ook echt bereid is om je gelukkig te maken en te veranderen. Werkt het niet dan vind ik dat je voor je eigen geluk moet kiezen, dit ook in het belang van je kindje. Tuurlijk is het het mooist wanneer een kind op groeit met beide ouders, die bij elkaar zijn en ook echt van elkaar houden. Maar ik ben van mening dat wanneer ouders die niet gelukkig met elkaar meer zijn maar toch bij elkaar blijven voor de kinderen, zichzelf maar ook hun kinderen te kort doen. Je kindje zal toch de ruzie's en de ongelukkige gevoelens van de ouders op den duur mee krijgen. En dat lijkt me ook niet goed.

Ik zou de man waar je nu die gevoelens voor hebt voorlopig uit mijn hoofd zetten en nu eerst werken aan mijn relatie. Blijf je je zo slecht voelen, dan vind ik dat je voor jezelf en je eigen geluk moet kiezen.

Sterkte

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.233
    6.094
    113
    Wat een vervelende situatie.
    Ik ben van mening (mijn persoonlijke mening dus!) dat je zeker moet vechten voor de relatie met de vader van je kind. Natuurlijk houdt het een keer op, maar ik vind dat je je kind dan recht in de ogen moet kunnen aankijken en dan kunnen zeggen (niet echt natuurlijk) ja het was het beste dat we uit elkaar zijn gegaan.
    Daarnaast die andere man die je wel aandacht geeft, das natuurlijk koren op de molen. Daar gaat je huidige relatie niet beter van worden. Ik denk dat je dat contact ook op een laag pitje moet zetten.
    Het is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk vergelijken, de spanning van een prille verliefdheid of van iemand met wie je al jaren samenbent. (tenminste in de meeste gevallen).
    Ik zou zeker met je man een gesprek aangaan als ik jou was, en evt relatietherapie als het echt nodig is. Misschien heeft ie het niet eens door dat jij je zo voelt, of misschien voelt ie zichzelf ook wel zo.
    Succes meid en ik hoop dat jullie er samen uitkomen!

7. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Heb in een soortgelijke situatie gezeten, misschien nog iets erger maar ben nog steeds bij mijn huidige partner.
    Of dit de juiste keuze is geweest weet ik nog steeds niet want ergens voelt het niet goed. Misschien zal de tijd het leren want hij is tenslotte de vader van mijn kind waar ik heel veel mee opgebouwd hebt en dat geef je niet zo snel op.

Praat met je man en ga desnoods in relatietherapie en mocht het dan voor je gevoel nog niet veranderen dan zou ik kiezen om zonder je man verder te gaan.
    Liever gelukkig zonder relatie dan ongelukkig in een relatie waar de kinderen onder lijden.

8. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Hoi,

Hele vervelende situatie. Maar troost je aan het feit dat dit voortdurend gebeurt bij mensen. Het is vrij normaal dat je tijdens een relatie gevoelens voor een ander kunt krijgen. Dat hoeft vaak niet eens te betekenen dat je relatie niet goed is. Maar goed, in jouw geval betekent het dit dus wel. Het is altijd moeilijk als er kinderen in het spel zijn, maar ik vind niet dat een kind de enige reden moet zijn om bij elkaar te blijven. Kinderen zijn nog altijd beter af bij gelukkig gescheiden ouders, dan bij ongelukkig getrouwde ouders.
    Ik zou in jouw geval eens goed met je man praten, en ik zou ook vertellen dat je gevoelens voor een ander hebt. Waarschijnlijk gaat hij zich dan realiseren dat je echt weleens weg zou kunnen gaan. En misschien probeert hij dan beter zijn best voor je te doen.
    Ga ook eens goed nadenken over hoe je leven er met die andere man zou uitzien. Dat is moeilijk, want als je verliefd bent, zie je de dingen anders. Maar ook bij deze man zullen uiteindelijk de verliefde gevoelens weggaan, en is hij dan nog steeds zo leuk?
    Ik hoop dat je er uit komt.
    Liefs Misa

9. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Sowieso nooit je relatie stop zetten voor een andere man, het is nogal logisch dat een nieuwe spannende man veel leuker over komt dan de man wiens sokken je elke dag wast.

Het is ook logisch dat die nieuwe man je wel lekker laat voelen, je hebt hem nog nooit mee gemaakt na een lange dag, moe en chaggerijnig.

Voor je die man leerde kennen, wou je toen ook al van je man af?

Vroeger werkte ik op zaterdag en mijn vriend was vrij, als ik dan kapot en moe thuis kwam en hij vrolijk en fris begon te kwekken zei ik ook weleens zeg eh kan je je kop niet eff dicht houden?
    Binnen een relatie durf je dat ook, omdat je geacht wordt daar jezelf te kunnen zijn en je gewoon durft te uiten.
    De meeste nieuwe mannen/vrouwen/relaties zijn leuk omdat je dan eigenlijk gewoon jezelf nog niet bent, bedoel je gaat niet iemand versieren door je slechte kanten te laten zien ;)

Maar ok, een relatie kan afgelopen zijn, alleen dan wel losstaand van een nieuwe man, je kan gewoon geen nieuwe schoenen met oude vergelijken.

Succes

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik zie nergens staan dat je je man op de hoogte hebt gesteld van jouw mening over jullie huwelijk. Dat lijkt mij de beste eerste stap.

11. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Ze schrijft wel dat ze al meerdere malen heeft aangegeven dat ze zo niet verder wil

12. Chai

Chai Niet meer actief

Leg het niet alleen bij je man neer, kijk ook is naar jezelf, je eigen gedrag. Waarschijnlijk is er ook iets aan jou verandert waardoor jou man jou niet meer zo intressant vind.

En ja het gras is altijd groener aan de andere kant.

13. mroos

mroos Niet meer actief

Ik zou jou man op de hoogte stellen van jou gevoel over jullie relatie. Het kan goed zijn dat hij heel tevreden is en dus niet inziet dat jij dit niet bent.

Daarnaast ben ook ik van mening dat je voor je huwelijk moet vechten. Je hebt elkaar een belofte gemaakt en ik vind persoonlijk dat je er alles aan moet doen om deze waar te maken. In goede en slechte tijden toch?

Een aanrader is het boekje de 5 talen van de liefde, er bestaan 5 talen in de liefde, iedereen heeft zijn persoonlijke top 3. Misschien vindt jou man het bijvoorbeeld heerlijk om gewoon al met jou samen te zijn, terwijl jij je pas geliefd voelt wanneer hij complimentjes geeft. wanneer je je hiervan bewust bent, kun je soms ook bewust elkaars 'liefdestank vullen'. Er bestaat ook een test voor:
    ::Total Balance: Test: De 5 talen van de Liefde::

Daarnaast kan je kijken wat jou aandeel is in jullie relatie. Doe jij alles om jou man gelukkig te maken? Soms is het nodig om de eerste stap te zetten om een reactie te krijgen..

Ik snap dat het moeilijk is, want je gevoel heeft op dit moment voorrang, maar ik zou het niet zomaar opgeven!

'love is not a feeling, it's an act of your will'

14. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Probeer erover te praten samen. En maak tijd voor elkaar.

En ik snap dat die andere man je aandacht trekt. Want je krijgt precies hetgeen wat je nu mist. Maar dat je je huidige man ontmoette had hij ook alle aandacht voor jou denk ik. Je bent vast niet zomaar getrouwd.

En bij die andere man is het ook niet allemaal rozegeur en maneschijn over 5 jaar.

Iedereen verandert, daarbij verandert ook je relatie. En je moet altijd energie blijven steken in een relatie.

Succes met je beslissing. En die kan heel lastig zijn.
    Hier ook regelmatig dipjes gehad, maar uiteindelijk gelukkig toch weer uitgekomen.
    En bedenk eens waarom je je man zo leuk vond toen je hem leerde kennen.

15. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Het feit dat deze man je zoveel doet zegt natuurlijk wel iets over je relatie. Dat sowieso. Maar of het een dip is of dat er echt structureel iets fout zit daar kan jij alleen zelf achter komen.
    Praat met je man over jouw gevoelens ten opzichte van jullie relatie. Ik zou in ieder geval niks doen met de gevoelens voor deze andere man. Dus verbreek het contact en kijk of je huwelijk nog te redden is. En als dat niet zo is lijkt het mij ook niet verstandig om je dan meteen in iets nieuws te storten.

Sterkte in ieder geval!

16. Pff als je er geen zin meer in hebt, en je hebt er alles aangedaan om het te doen lukken...soms is het gras wel groener aan de overkant.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou je verhaal wat je hier neer gezet hebt eens laten lezen aan je man, en kijken hoe hij dan reageert. Dan snapt hij misschien dat het serieus is.

18. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

dat is wel heel makkelijk he
    ze heeft toen der tijd een belofte gemaakt in goede en slechte tijden
    ik vind dat je er voor moet vechten en als dan alsnog niet blijkt dat het niet meer werkt dan heb je iig er alles aan gedaan

19. jamejozie85

jamejozie85 Niet meer actief

het is niet helemaal te vergelijke, maar een vriendin van mij zat ook met een vriend die geen aandacht meer gaf, en heeft dit meerdere keren onder zijn neus gevreven, ging het weer een week of wat goed en verviel weer in het oude patroon, zij heeft hem een brief geschreven, alles verteld wat haar dwars zat, en als dit in de toekomst niet zou veranderen dat ze het wel zat was, ( ondertussen zou ze alles voor hem geven om hem niet te hoeven verlaten), het opende zijn ogen en nu is zij zwanger, getrouwd, en net een huisje gekocht....

dus: schrijf hem eens een brief, waarin je alle frustraties gevoelens etc etc toont.
    of regel een oppas en boek een weekend in een hotel, het liefst zonder tv, zodat je werkelijk tijd voor elkaar hebt. misschien ook zelf acties ondernemen, van schat vanavond gaan we uit eten, of naar de bioscoop of op zaterdag naar de dierentuin.... verander iets aan je uiterlijk etc etc zodat hem iets wel moet opvallen om je aandacht te geven

20. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Maar dat komt bij veel mannen niet aan.
    Vriendin van mij had dat ook al vele malen gezegd, toen kwam ze een andere man tegen en is daarmee verder gegaan.
    En toen kon de inmiddels ex-man opeens wel veranderen.
    Maar zoals al eerder gezegd is een nieuw man altijd leuk en spannend, zo ook bij mijn vriendin. Deze nieuwe relatie was het toch ook niet en heeft net geen jaar stand gehouden.
    In dit geval is het gunstig afgelopen, ze is weer getrouwd met haar ex-man en ze zijn helemaal happy samen.

Ik heb het zelf ook meegemaakt.
    Met dat verschil dat ik niet terug ben bij mijn ex, al heeft hij dat 3j gehoopt. Het was echt over en uit voor mij.
    Op de man waar ik toen alle aandacht van kreeg was ik zo uitgekeken.
    Daarna een andere man tegen gekomen en wij zijn al 15j happy.

Ik ben er wel wijzer van geworden, zal knokken tot het uiterste om de relatie goed te houden. Mijn man ook want die weet van mijn verleden. En mijn ex is in zijn huidige relatie heel anders als toen in de onze, ook die heeft zijn lesje geleerd.

Dus ik zou zeggen, zet die andere man uit je hoofd en werk aan je relatie. Komt de boodschap niet aan bij je man, ga dan (tijdelijk) weg. Wellicht dat hij dan wel de ernst ervan in ziet.
    Maar ga dan wel weg zonder contact te hebben met die andere man, anders heeft je man bij voorbaat al verloren. En eigenlijk wil je dat helemaal niet.

Deel Deze Pagina