Nu al dreigend arbeidsconflict...

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Roosje76, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje76

Roosje76 Actief lid

30 jun 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    Ik post hier zelden, maar ik merk dat ik me zo vervelend voel door een probleem in mijn werksituatie dat ik nu toch besluit hierover het eea op te schrijven. In de hoop, dat iemand mij wat wijze woorden kan zeggen, of in ieder geval een mening kan geven wat nu te doen.
    In het kort is het zo: ik werk al 8 jaar op dezelfde plek (justitie) prima baan, en heb dus nu sinds vier maanden ons tweede kindje gekregen (waar we heel gelukkig mee zijn, uiteraard!). Sinds drie weken ben ik weer aan het werk, voor 24 uur per week. Op zich heb ik het naar mijn zin op mijn werk, al heb ik wel een grote drempel ervaren om weer te beginnen na vijf maanden thuis. Van die maanden heb ik echt genoten. Het contact met werk was redelijk verwaterd moet ik zeggen, toen ik weer begon bleek ook niemand precies op de hoogte te zijn dat ik op DIE dag weer begon, dus ben eigenlijk stiekem naar binnen gelopen. Het voelde voor mij niet als een prettige start in ieder geval.
    Afijn, waar het om gaat is het volgende:
    1,5 jaar geleden zat ik in een sollicitatiecommissie, enkele collega's hadden namelijk gesolliciteerd op een leidinggevende functie binnen het team. Daar is 1 iemand uit gekozen, de andere twee zijn afgewezen. Een daarvan is achteraf ter ore gekomen, door iemand uit de sollicitatiecommissie (hoe fout), waarom onder andere ik haar heb afgewezen. Vervolgens heeft zij mij enkele maanden gemeden en met de deur dicht op kantoor gezeten (omdat zij de dingen te veel persoonlijk maakt, heb ik tegen gestemd zeg maar, dat toonde ze met dit gedrag maar weer aan in mijn ogen).
    In mijn zwangerschapsverlof heeft zij opnieuw gesolliciteerd naar dezelfde functie, aangezien er nog een teamleider werd gezocht ivm een groter wordend team. Ditmaal is zij, dankzij een andere sollicitatiecommissie, het geworden. Nu ik terug ben, is mij binnen een week aangekondigd dat uitgerekend zij mijn teamleider gaat worden...men kon bezwaren van te voren aangeven, maar dat kon ik dus niet gezien mijn verlof. Om een lang verhaal kort te maken, is er inmiddels een gesprek geweest met haar, mijn "echte baas" en mijzelf. Dit gesprek is niet goed verlopen aangezien zij beiden vonden dat ik niet goed duidelijk kon maken wat mijn bezwaren waren om met haar persoonlijke dingen te bespreken als zij mijn teamleider zou zijn. Ze deed alsof er niets aan de hand was.

PFFFFF, is toch veel te lang geworden dit verhaal. Ik merk dat het meer aan me vreet dan ik wil en dat het ook een weerslag krijgt op ons gezinsleven. Ik wacht eerst wel even reacties af, anders wordt het een nog langer en meer chaotisch verhaal. Maar zit er behoorlijk mee:x

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ah wat vervelend!
    Ik heb geen tips voor je helaas, behalve dan ALLES wat zich voordoet OP PAPIER zetten. Gewoon om jezelf veilig te stellen, want ik geloof dat je al aan je water aan voelt komen dat er in de nabije toekoms iets mis kan gaan.

Ik denk dat je beter nog een keer het gesprek kunt aangaan, en dan meteen duidelijk aangeven dat jij het idee hebt (niet het 'gevoel' - daarmee stel je jezelf te kwetsbaar op!) gezien haar gedrag na de vorige sollicitatie dat zij je bepaalde dingen kwalijk neemt. Maar dat je er van uitgaat dat zij professioneel gezien gegroeid is (stroopsmeren dus) en dat je hoopt op een prettige en professionele samenwerking (heel veel stroop smeren). Laat vooral aan degene die boven haar staat merken dat - mocht er iets misgaan - het gewoonweg niet aan jou kan liggen.

Daarnaast, jij hebt natuurlijk ook gewoon recht op consultatie, dat mag niet verhinderd worden door je verlof. Procedureel gezien zou je dus nog bezwaar kunnen maken en bijvoorbeeld kunnen vragen om in een ander team ingedeeld te worden. Niet vanwege HAAR, maar omdat de juiste procedures t.o.v. jou niet gevolgd zijn.

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Vervelend, vooral als je merkt dat je het mee naar huis neemt.
    Mijn ingeving is om het aan te kijken hoe het gaat, maar jezelf wel een deadline te stellen.
    Gaat het binnen die tijd niet dan zou ik uitkijken naar een andere baan of wellicht is overplaatsing binnen jullie locatie of andere locatie wel een idee.

Maar denk vooral aan jezelf, jij moet je er goed bij voelen.
    Succes!!

4. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Als ik het goed begrijp zat jij in de sollicitatiecommissie, heb jij haar destijds afgewezen, en nu is ze door een andere commissie benoemd en wordt ze jouw baas.
    Vervelend...maar...wees professioneel. Jij had destijds het recht om haar af te wijzen want je zat in de commissie. Dat zij vervolgens jouw heeft genegeerd is haar probleem. Het is (lijkt mij) niet terecht dat jij haar nu niet accepteert. Zij is dit keer wel aangenomen en wordt jouw baas. Misschien is het goed om uit te spreken dat je het vervelend vond dat zij destijds te horen heeft gekregen dat jij haar afgewezen hebt en dat je het nog vervelender vond dat zij jou negeerde. Praat over dit voorval met elkaar. Accepteer elkaar vervolgens!! (Wat zij volgens mij al doet??)
    Succes

5. Jeannet62

Jeannet62 Lid

21 dec 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maak haar duidelijk waarom jij haar destijds heb afgewezen. Zonder je emoties te tonen, hou het professioneel. Vraag haar of zij er problemen mee heeft dat dat zo verlopen is. Probeer samen een streep te zetten onder het verleden. En doe daarna ALLE correspondentie via de mail, alles zwart op wit bewaren.

Deel Deze Pagina