van eiblaasje na follikel

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door babytjuh12, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babytjuh12

babytjuh12 Actief lid

2 sep 2014
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Vandaag heb ik een ego gehad. En hij zei dat er een eiblaasje zichtbaar was.
    Maar vergeten te vragen hoe lang het kan duren totdat het duurt totdat deze Tot een ovulatie lijd????

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Babytjuh12,

ik heb niet zoveel info van je gekregen, maar ik denk dat je bedoelt dat je kinderwens hebt, een echo hebt gehad om te zien óf en hoevéél follikels (eiblaasjes) rijpen en dat je nu wacht op de eisprong om spontaan of met wat hulp zwanger te worden?
    Het ligt er helemaal aan hoe groot het eiblaasje is om wat te kunnen zeggen over wanneer je dan de eisprong verwacht. Meestal heb je bij een zichtbaar rijpend eiblaasje binnen 1-2 weken de eisprong. Maar dat ligt dus aan de grootte die is gemeten. Een follikel klapt/eicel komt vrij bij een grootte van 18 - 30 mm.

Groetjes Brigitte

3. babytjuh12

babytjuh12 Actief lid

2 sep 2014
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi brigitte

Ik heb endometriose en afgelopen 7,5 week ligt bloedverlies gehad vandaar dat de arts een ego wou maken.
    Ik ben sinds augustus gestopt met de pil

En uit te ego bleek dat alles goed was en dat er wel een eiblaasje bevond. Deze heeft ie niet opgemeten.
    De ovulatie testen die ik van de week heb gedaan geeft nog niks aan

Maar deze kan dus de komende 1-2 weken springen?

Dan weten we beetje waar we aan toe zijn.
    En wanneer we kunnen proberen op natuurlijke manier zwanger kunnen worden

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi,

Nu is endometriose een lastige ziekte om te hebben, zeker als je kinderwens hebt. Ik geloof dat het dan iets lastiger kan zijn de eisprong/eiblaasje rijping te voorspellen.
    Ik zou toch even je behandelend arts bellen maandag voor advies. Normaal gezien zou je verwachten dat je binnen 1-2 weken je eisprong hebt en in dat geval zou ik zeggen, komende 2 weken om de dag gemeenschap hebben. Dan heb je de beste kans om zwanger te worden.

Groetjes Brigitte

5. babytjuh12

babytjuh12 Actief lid

2 sep 2014
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Ze weten dat ik endometriose heb en heb akkoord om op de natuurlijke manier zwanger proberen te worden omdat gelukkig niet heel erg is en me bloedwaardes ook goed waren ondanks dat ik al paar maanden de pil niet gebruikt.
    Pas als ik aangeef het niet meer te trekken ivm te heftige menstruaties gaan we andere stappen ondernemen.

Maar liefst natuurlijk gewoon.

Dank je wel voor je advies.

Deel Deze Pagina