Mijn meisje is bijna 4 maanden, en gebruikt voor het inslapen een fopspeen. Rest van de dag gebruikt ze hem niet. Alleen sinds een paar weken, wordt ze steeds vaker wakker snachts, en blijft ze piepen tot je de speen indoet. Vannacht hebben we hem 6 keer gegeven. Ze ligt in een puckababy, dus kan niet duimen of iets. Zijn er meer die dit hebben, en is er iets aan te doen?
Ja, zorgen dat de speen uit de mond is voordat ze werkelijk in slaap valt. Dus wel geven om tot rust te komen maar vlak voor het slapengaan verwijderen! Anders... even doorbijten.. puckababy uitdoen en het bed bezaaien met spenen die ze dan zelf kan pakken. Wij hoeven er nooit uit voor een speen omdat wij er op toe gezien hebben dat ze niet geleerd heeft in slaap te vallen MET speen. Ze heeft wel een speen en wordt daar lekker rustig van. Vlak voor het slapen spuugt ze 'm uit
Hier ook hetzelfde gehad, sliep ook met puckababy. Het is indd niet anders, hier ook veel gelopen in de nacht voor die rot speen hihi. Meestal legde ik een knuffeltje er tegen aan, hielp wel maar ook niet altijd. Eigenlijk is het pas de laatste 2 weken dat het heel goed gaat en eindelijk door slaapt, na 6 mnd .
Hallo,bij ons is het ook zo dat ik wel 6 keer op een nacht eruit kan,en om 5.30 gaat toch weer mijn wekker.. Hoe doe jij dat dan om het speentje eruit te krijgen,als hij echt in slaap is,of aan het indoemelen???
we hebben een week lang hier echt op gelet. Na een kwartier na slapengaan zijn we gaan kijken en als de oogjes dan dicht aan het vallen waren, haalden we zijwaarts de speen uit de mond. Dit hebben we een week lang gedaan (ook met 4 maanden trouwens. Voor die tijd ging het goed maar door vakantie waren we heel makkelijk geworden met de speen). Helemaal gelukt. Niet wachten tot je kindje echt slaapt.. 1) hij is al ingeslapen met speen 2) het is niet positief om een speen tijdens het slapen in te hebben (niet goed voor vorming van gehemelte, ademinghaling etc)
Oke,bedankt voor de tip... Ik zal vanavond eens de "wacht" houden,en als hij begint te doemelen zal ik hem eruit halen... maar hoe doe ik dat vanacht als hij zich meldt voor de speen,hetzelfde als nu????
moet bij thijs er 's nachts nog steeds uit, speen erin en slapen weer. heb het soms niet eens door dat ik eruit geweest ben maar er zijn ook nachten dat ie niet om de speen vraagt. dus ik heb geen tip.
hier precies hetzelfde...soms trek ik em er al uit terwijl ie nog een btj zuigt maar wel bijna in slaap is...dan blijft ie uitgeteld liggen
Hier hetzelfde gehad maar geen puckababy. Wij deden een doekje aan haar fopspeen zodat ze die vrij gemakkelijk zelf kon pakken. x
Gisterenavond de speen niet gegeven om 22.00 na de fles, dit ging goed.Ze ging gewoon slapen. Maar, tussen 3 en 6 uur wel weer 6 keer erheen gemoeten om de speen te geven, ze bleef huilen. Ik weet het gewoon niet meer. Zit te denken dat ding helemaal niet meer te geven. Maar weet niet of je er mee kan stoppen met zon kleintje. Vind het niet erg snachts een keer te geven hoor, maar na 15 min komt ze weer, omdat ie uitvalt. HELP
Hmm lastig hoor.. Wij hebben het ook wel een korte tijd gehad, maar wij wachtten 2 keer af en als ze dan een derde keer kwam, dan gaven we gewoon een fles. Duurde een week of 2 en toen sliep ze weer de hele nacht door. Wij gebruikten helemaal geen speen om haar te laten inslapen en tot een week of 2 geleden (toen werd ze 7 maanden) ging dat hartstikke goed. Maar ze krijgt waarschijnlijk tandjes en nu slaapt ze overdag alleen nog maar in met speen. Gelukkig slaapt ze 's avonds wel in zonder speen.
Hier ook hetzelfde eigenlijk vanaf dat ze geboren is, als ze in slaap valt speen eruit halen. Later duwde ze hem zelf uit als ze in slaap viel... Alleen had ik later hetzelfde als jij werd ze wakker om 5 a 6 uur voor de speen (gelukkig maar 1 keer) en nu sinds een week helemaal niet meer... maar het blijft lastig altijd die speentjes.. het wordt ook zo snel een gewoonte en probeer dat maar af te leren...
Ja, ik weet echt niet wat ik moet. Helemaal niet meer geven, weet niet of dat een optie is, ivm zuigbehoefte. Ze krijgt trouwens om 22.00 de laatste fles, en vaak smorgens rond half 8 weer. Ze heeft smorgens ook geen erge honger, want je kan haar in de box leggen en gaat ze spelen. DEnk dus niet dat ze snachts honger heeft xxx
Nou het probleem is over. Heb gisterennacht de speen niet meer geven. Ze huilde een uur, en sliep toen. Ze krijgt de speen niet meer, en zuigt nu op duimpje. Vannacht gewoon doorgeslapen, voor het eerst weer in 6 weken. Ben zo blij. En ze is ook uit de puckababy xx
Ah is dat het.... Seph wilde eerst ook nooit een speen maar nu 'moet' hij hem echt hebben als we hem er in leggen... en dan speent hij zich een ongeluk Toch misschien ook maar eens proberen om hem weer eruit te halen voor we weggaan... Overigens slaapt hij volgens mij wel zonder speen... Ik vind hem nooit mer zijn speen nog in zijn mond..
Dat is toch al een stap in de goede richting! Geef haar de tijd om te wennen... Over een week of twee gaat het vast beter en heeft ze hem misschien nog maar 1 keer of zelfs wel helemaal niet meer nodig. Oh wacht ik zie tussen 3 en 6 uur zes keer moeten lopen... tja dat is wel vervelend... Maar als je om drie uur haar speentje geeft en dan als ze rustig is (na tien minuutjes) deze weer weg haalt zodat ze weer zonder in slaapt valt (eigenlijk hetzelfde als je om 22.00 uur doet) dan is dat vor jou wel even extra $*$@%*@ maar liever een of twee keer tien minuten dan 6 keer toch? Geef het de tijd ze gaat het echt leren. Oh en blijf vrolijk! niet alleen rustig maar echt probeer extreem lief en vrolijk te blijven, juist! 's nachts hoe moeilijk ook. Want ze pikken alles op die kleintjes. Dat helpt echt. Niet spelen maar je zelf dwingen om het niet erg te vinden, echt waar werkt twee kanten uit. even volhouden nog. succes
Ik snap niet zo goed dat je die speen wilt afbouwen. Zij heeft blijkbaar zuigbehoefte en omdat jij daar last van hebt, wil je dat ze die speen afbouwt. Natuurlijk zal zij hier aan wennen, want ze passen zich snel aan, maar ik betwijfel of het voor haar het beste is. Mijn advies; een paar maandjes doorbijten en dan kan ze hem zelf in haar mond doen. Ik hoef er nooit meer uit voor een speentje sinds een maand of 7/8, voorheen soms wel 10 keer.
Oh, en ik weet niet welke speen je hebt, maar avent blijft echt het beste zitten, die is lekker groot. Ook geen doekje oid aanhangen want als ze zich dan omdraait dan is de speen eruit.
misschien handig om topic door te lezen, inmiddels zuigt ze op haar duim, en heeft ze al 1,5 dag geen speen meer. Taalt er niet meer om