Ben zelf van '85 en ik had een geel papbordje van Nijntje. Overigens supergoed spul want vandaag de dag wordt het nogsteeds gebruikt!
Maar je koopt toch iets omdat je het mooi/passend vindt voor je kind en niet omdat er meisje/jongetje in het label/op de bordjes erboven staat? Sorry, de mosterd was hier nog niet op kennelijk
Haha ik snapte er al geen bal van waarom alles door elkaar hing, maar dat is het dus. Sommige kleding voor jongens en meisjes is wel anders van vorm. Ga mn zoon niet in een getailleerde parka laten lopen ook als is hij groen of geel. Als ik zo eens naar het speelgoed kijk hier is alles best wel onzijdig. Oke een beetje meer jongens maar zoon zit nu in de my little pony fase dus dan ben ik ook niet de moeilijkste en krijgt hij van mij een My little pony pyama. En het speeltje van de happymeal is ook een pony. Hij heeft een houten poppenwagen en een pop, heel heel veel brandweer speelgoed bij de duplo, boeken, knutselspullen met en zonder glitters. En laatst bij vrienden heeft hij heerlijk met het poppenhuis gespeeld. Ik denk dat we af moeten van dat mag niet want jij bent een jongen of een meisje. Kijk gewoon naar wat je kind leuk vindt om mee te spelen. Ik werk zelf in de kinder branche en zie dat heel veel wat degelijkere kindermerken helemaal niet zo bezig zijn met jongens en meiden collecties. Het is vooral veel groen en geel. En als er dan Al onderscheid wordt gemaakt zit er voor jongens een beetje blauw bij en voor meisjes donker roze bijna paarsig. loop maar eens door een babypark heen. Dat valt echt reuze mee hoor
Waarom moeten kleren voor jonge meisjes korter en strakker zijn dan voor jonge jongens? Hun figuur verschilt nog niet. Je hebt smalle jongens en stevigere meisjes en vice versa. Waarom moet alles voor meisjes 'sexier' zijn? Op meisjes shirts staat Cute of Lief!, op jongens shirts staat Boss ( en dan bedoel ik niet het merk!) of Hero. Waarom geen Boss op een meidenshirt? Omdat meisjes vooral lief en cute moeten zijn en vooral niet moeten denken dat zij de baas kunnen zijn?
dat heb je met babykleding zelfs. Mijn zoontje werd geboren toen het buiten 37 graden was. Ik was opzoek naar van die spaghettibandjesrompertjes .. Maar die zijn er alleen voor meisjes , jongens hebben veel bredere en hoger sluitende rompertjes. Echt stom.. Ook nu merk ik dat zomerspul voor 2 jarige meisjes veel dunner en lichter is dan jongenskleding. Broeken zijn korter idd, mouwtjes korter. Het is vaak ook goedkoper dan jongenskleding.
Ik snap niet waarom je je hier druk over moet maken? Heeft helemaal niks met sexy te maken, heel bizar dat je die conclusie trekt. De bouw verschilt wel degelijk over het algemeen.
Dat laatste is opvallend gezien de andere post hier waarbij meisjesspeelgoed, maar ook ander meisjes-/damesspul (tandenborstel, shampoo), duurder was. Heb zelf eigenlijk dat verschil in prijs nooit zo gemerkt maar ga er door dit topic wel alerter op zijn.
Ik zie het vaak in de aanbiedingen. H&M: 3 t-shirts voor 10 euro, 5 euro jurkjes, 3e legging gratis. Voor jongens zie ik dat veel minder (die hebben sowieso geen jurkjes en leggings )
Hoezo helemaal niets met sexy te maken. Is dat wat je wil of is dat hoe je gelooft dat het ontworpen is? Ik bedoel niet te zeggen dat het alleen draait om sexy maar meisjeskleding is net als vrouwenkleding een stuk korter. En waarom eigenlijk? Omdat voor vrouwen dat sexier is (lage décolleté, rokjes boven de knie accentueert de vrouwelijke vormen) en daar is helemaal niets mis mee, maar voor meisje doet dat het dan ook? Ik denk (hoop!) niet dat de intentie hetzelfde is, maar kort is kort natuurlijk dus zo'n bizarre conclusie is het niet. Een 7jarig meisje is niet sexy, maar haar kleding kan dat wel zijn (helaas). Je let toch op of een broekje niet te kort is bij je dochter , bij je zoon is dat niet iets waar je ooit druk om hoeft te laken, die broeken zijn standaard 5 cm langer. Iets om over na te denken , denk ik.
Tot een jaar of 5 verschilt de bouw van jongens en meisjes maar weinig hoor. Of ja, uiteraard zijn er individuele verschillen, maar verder gaan jongens ens meisjes zeker tot een jaar of 5 gelijk op. Sommige kinderen blijven er nog veel langer androgyn uitzien, andere kinderen ontwikkelen vanaf die leeftijd een meer jongens danwel. Meisjes bouw. Overigens weet iku niet of sexy perse het goede woord is, maar zeker merk ik wel dat meisjeskleding heel anders is, bloter, maar ook schattiger en 'lief'. Lieve kleding voor jongens is moeilijk te vinden. Ik ben blij met de neutrale kleding bij de Hema. Heb het idee dat je daar ook meer een tussenweg hebt, naast dat er geen labels opzitten. Ik heb veel kleding van de Hema die mijn zoon nu draagt en ik ook voor een dichter zou kunnen gebruiken, zonder dat het perse stoer is. Om het even zo uit te drukken.
Nee daar hoef ik niet over na te denken. Bij kinderen kan iets niet te kort zijn. Ja als het niet meer past, dus simpelweg de maat te klein is, anders niet. Maar uit een eerder topic begreep ik al dat er hier dames rondlopen die vinden dat rokken en korte broeken voor kinderen tot de knie moeten komen. Sorry maar ik dat dat we die tijd al 50 jaar achter ons hadden liggen.
Op zich maak ik mij totaal geen zorgen over te kort, maar ik vind het wel opvallend dat meisjes T-shirts bijna altijd strakker en getailleerder zijn dan jongens shirts. Zeker bij h&m bijvoorbeeld. En dat heeft op zich geen fysieke reden bij een 2-3jarige. Mijn dochter kan prima de oude kleding van haar broers aan op haar leeftijd nu. Waar ik zelf de meeste moeite mee heb qua kleding zijn de teksten. Ik ben sowieso geen fan van tekst op kleding, maar de verschillen daarin vind ik echt irritant.
Ik koop wat ik mooi vindt en dat kan prima zonder teksten. Waarom je ergeren aan iets wat je niet verplicht bent te kopen en een prima alternatief voor is? Er is zoveel (kinder)kleding waar ik niks aan vind: dus koop ik dat niet.
Ja ik vind het heel vreemd om van een klein meisje (jonger dan 11) te zeggen dat ze een te kort broekje aan heeft. Het zijn kinderen, laat ze lekker luchtig rondlopen in de zomer Edit: ik denk zelfs dat we met die gedachten een heel verkeerd beeld aan onze kinderen meegeven? Want waarom is een kort broekje te sexy?? Voor wie is dat te sexy, en waarom is dat erg?
Nou ik was een paar jaar geleden op zoek naar een korte broek voor dochter die inderdaad zo net boven de knie kwam. En niet net onder haar billen. Vond namelijk niet dat mijn 5 jarige in een hotpants moest lopen. Was even een zoektocht. Gelukkig kon ik ze dit jaar wel vinden in meerdere winkels!
Net over de billen heb ik nog nooit gezien voor een kleuter. Wellicht ligt het aan de verhoudingen van een specifiek kind, want als je lange benen hebt valt een broekje automatisch korter. Maar mijn dochter heeft veel korte broekjes die een heel eind boven haar knieeën zitten, waarom kan dat niet voor een 5 jarige?
Ik vind dat niet vreemd, sommige broekjes zijn echt te kort , meisje doet haar benen wijd in de speeltuin en je kan alles zien (want de onderbroekjes zijn ook niet altijd boxertje) , zeker wel dat ik dus test of de broekjes lang genoeg zijn. Ik zie niet wat er verkeerd is aan die gedachte. Ik bescherm mijn dochter liever tegen ongewenste inkijk dan dat ik mijn kop in het zand steek en doe alsof jonge meisjes niet als aantrekkelijk gezien kunnen worden. En ja, dat is een verschrikkelijk feit , maar wel realiteit.