Wanneer omrollen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door PoezieQ, 18 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Onze kleine meid draait zich nog niet van de rug naar de buik en andersom. En ze doet ook geen moeite. Ik probeer haar te stimuleren door het voor te doen, en haar zo veel mogelijk op haar buik te leggen, maar nee hoor geen enkele poging.
    Is het normaal dat ze het nog niet probeert? De meeste babies kunnen het al wel met zes maanden toch?

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Het is heel verschillend wanneer kindjes dat gaan doen. Kyra draaide met 3,5 maand van buik naar rug en met 4,5 maand van rug naar buik.

ik zou me er nog niet al te druk om maken hoor.

3. novanne

novanne Niet meer actief

Hoi,

Ik zou je nog geen zorgen maken hoor. De meeste babies kunnen idd rollen met 7 maanden maar Sara rolde pas met 8 mnd 3 wkn.
    Ze "moeten" het kunnen met 9 maanden, dus ze heeft nog tijd genoeg!

4. demi26

demi26 Niet meer actief

Snap dat je je een beetje zorgen maakt, maar niet doen hoor! Het gaat vooral om het draaien van rug naar buik, dat 'moeten' ze kunnen met 9 maanden... Onze zoon doet dat vanaf dat ie net 7 maanden oud was, van buik naar rug kan ie wel, maar doet ie praktisch nooit, hij wil alles zien en dat gaat het beste op de buik... Geen zorgen maken hoor ,het komt vanzelf... probeer het lievelingsspeeltje/knuffeltje net buiten handbereik te leggen, wellicht dat ze er dan iets meer moeite voor wil doen...

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Jelle was van buik naar rug er al vroeg bij, maar soms slaat hij ook gerust een week over en heeft ie er denk ik geen zin in!
    sommige baby's doen er gewoon geen moeite voor en beginnen eerder te kruipen of iets dergelijks
    ik zou me er niet druk over maken

6. acire

acire Fanatiek lid

Sascha rolde toevallig eergisteren van buik naar rug, en voor de helft van rug naar buik.
    ik legde haar op haar buik met de kont naar mij toen en riep haar.
    ze draaide haar nek zover om dat ze perongeluk omrolde en nu doet ze het vaker.
    misschien kun je het proberen zo.

7. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Chloé heeft het nog maar één keer per ongeluk gedaan en volgens mij zo geschrokken dat ze het nog niet weer wil doen.. Wel gaat ze op haar zij liggen als ze iets willen pakken ofzo.. maar omdraaien? Nee hoor, mevrouw vindt het blijkbaar prima zo, haha.. Ik probeer haar ook te stimuleren..

8. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dax rolt sinds gisteren om van rug naar buik. Andersom kan hij nog niet. Ik heb wel ook met hem moeten oefenen van de fysiotherapeut. Ik draaide zijn heupjes op z'n zij (vooral niet helpen aan de armen) en zo door en hield zijn kont dan tegen de grond aan zodat hij zelf zijn bovenlichaam moest nadraaien. Opeens had hij de smaak te pakken en ging hij al zelf met zijn heupen op zij draaien en zo door met zijn bovenlichaam.

9. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.090
    1.072
    113
    M'n meid kan het sinds eergister (4 maanden, 2 dagen).
    Maar alleen van rug naar buik.. andersom gaat nog niet echt lekker.

Vanaf 3 maanden deed ze alleen haar hoofd (haha),
    en eergister lukte het dan uiteindelijk helemaal.
    En nu doet ze het constant.

10. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    sinds vandaag!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het verschilt heel erg per baby wat ze kunnen en ik denk vooral ook, wat ze willen. Ik was als baby heeeel erg traag (nu nog, haha :D), ik vond het allemaal wel best, een beetje om me heen kijken was leuk genoeg ;).
    Eva lijkt wat dat betreft niet op mij, ze wil juist heel graag, als het aan haar had gelegen liep ze nu al de kamer rond :D. Ze is ook altijd al heel erg beweeglijk geweest en erg sterk, ze trekt zich nu met gemak aan mijn vingers op tot zitten en ging vanmiddag zelfs staan en zette meteen een paar stappen. Maar dat gaat even iets te snel voor mij :confused:.
    Ze draaide zich trouwens om van rug naar buik met 4 maanden en 4 dagen (precies 18 weken). Ze draaide al een tijdje naar haar zij, ik heb haar toen geholpen door haar handje te pakken en dan trok ze zichzelf naar haar buik. Dat heb ik een paar keer zo geoefend, toen haar flink boos laten worden ;) en toen kon ze het zelf.

12. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Onze kleine meid is volgende week 8 maanden en sinds een week of 3 draait ze pas op haar buik en weer terug. Ik dacht eerst ook dat ze 'laat'was, maar ineens deed ze het en nu is ze niet meer te stoppen! Ze blijft maar draaien en is nu ook steeds omhoog aan het komen met hoofd en benen en wil gaan zitten. Eerst gebeurd er niks en ineens gaat het snel! Maak je geen zorgen, het ene kind is het andere niet!

13. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Mijn meisje draait ook nog niet, ze ligt af en toe wel op dr zij en dr 'bovenste' beentje legt ze dan al over de ander heen, maar verder...niks hoor, blijft ze gewoon lekker op dr zij liggen. Ze vindt t allemaal wel best geloof ik, doet totaal geen moeite om te draaien of te kruipen of wat dan ook.

Ik maak me er geen zorgen om, het gaat allemaal al snel genoeg en ieder kindje heeft zn eigen tempo.

14. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Maak je niet druk, die van mij doet het ook nog maar net en dan ook nog maar heeeeeeeel sporadisch.
    Maar ze kan daar in tegen al wel heel goed zelf blijven zitten.
    Zo heeft ieder kindje wel iets waar hij of zij goed in is, de een is nou eenmaal wat vlotter daar in dan de ander.

Komt wel goed hoor!

15. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Bedankt voor al jullie antwoorden :D

Ok, ik zal me er dan inderdaad maar niet te druk over maken. Ik heb wel het idee dat ze er de kracht voor heeft, maar misschien moet ze het gewoon nog even ontdekken. Als ze het inderdaad met 9 maanden "moeten" kunnen, dan heeft ze nog even.

Ze heeft vandaag wel voor het eerst brood gegeten, en ze kauwde er op. Dat vond ik zo schattig :D . Dan denk ik, hoe kun je nu weten dat je moet kauwen.
    Sorry, was even off-topic, maar ik moest het even kwijt.

16. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Toevallig is het sinds gisteren dat mijn zoontje dit doorheeft.. Hij is er volgens mij wel 'vroeg' bij. want hij was gisteren 10 weken en 3 dagen..
    Hij rolt dan alleen van buik naar rug, andersom nog niet hoor!

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Waarom mag dat niet? Ik doe het wel door te helpen aan de armen, maar ik geloof dat ik het vanaf morgen dan maar anders aan ga pakken.

18. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Nou omdat als ze het zelf moeten doen, ze zich ook niet aan de armen kunnen omtrekken. Ze moeten het uit zichzelf leren doen door hun spieren te gebruiken. En dat bevorder je dus door ze niet aan de armen te helpen maar ze wel met hun kont al de goeie kant uit te draaien.

19. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ons ukkie kan sinds een week of drie van zijn buik op zijn rug en sinds een week ook andersom. Hij probeert ook echt te gaan zitten, hij trekt zich bv op aan je handen en zit dan erg wiebelig. Maar het verschilt erg hoor want vriendinnen hebben kleintjes die ouder zijn en nog niet kunnen omrollen. Hangt sterk van het kind af denk ik en ze geven het zelf aan. Wat we hebben gedaan om het te stimuleren is hem veel op zijn buik leggen en dan je hand op zijn kont zodat hij zich echt zelf omhoog moet houden. Daar traint hij zijn nek- en rugspieren mee. Maar verder deed hij het helemaal zelf hoor!

20. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    elise rolde zich om met 5 maanden van rug naar buik

Deel Deze Pagina