Hoi, Mijn dochter van bijna 2 jaar is sinds zondag ziek. Die dag heeft ze koorts gehad en dunne ontlasting. De dagen erna bleef ze dunne ontlasting houden (hooguit 2 pd) en wilde ze niet eten, geen koorts meer. Gister einde middag spuugde ze, vanochtend weer nadat ze wat melk en water ophad. Nu is het al de 5e dag dat ze niet wil eten. Ze heet vanochtend voot het eerts 1,5 cracker op. Dus dacht, nu gaat ze opknappen. Maar dat gebeurt dus niet. De laatste 2 dagen slaapt ze veel en is hangerig. Ze drinkt wel. Huisarts gebeld, even aankijken tot vrijdag. Toch maak ik me zorgen. Ze slaapt zoveel en het duurt zo lang.. Heel haar bolle babybuikje is plat geworden. Herkent iemand dit, heerst het misschien?
Mijn huisarts zei laatst. Een kind met koorts die levendig is, is oké. Een kind zonder koorts, maar rustig en hangerig is eerder zorgwekkend. Moedergevoel is een belangrijke graadmeter! Gewoon bellen en zeggen dat je het niet vertrouwd!
Inmiddels is het vrijdag.... En ja, dat bolle babybuikje is wel het eerste wat verdwijnt als ze niet eten dus op zich is dat niet raar. Maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Hoe gaat het vandaag? Ga je nog naar de huisarts straks?