Van erg naar minder?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door LadyZorra, 7 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Hebben jullie hier ervaring mee?

Toen ik voor het eerst ongesteld werd, was het te heftig...
    Hierdoor aan de pil gegaan, om het erge bloeden een beetje te 'regelen'
    Tijdens de eertse jaren dat ik de pil slikte, had ik ook altijd menstruatieklachten.
    Deze zijn in de loop van de jaren steeds minder geworden en eigenlijk heb ik er de laatste jaren helemaal geen last meer van.
    Ook is het bloeden een stuk minder geworden in de loop der jaren.

Inwendig onderzoek gehad, maar de gyn zegt dat het er goed uitziet en ik er trots (?) op kan wezen..

2. Paint

Paint Actief lid

27 feb 2007
    392
    0
    0
    Dat was precies dezelfde reden waarom ik toen ook aan de pil ben gegaan.
    Precies het zelfde als jij. Later ook bijna geen verschijnselen en niet veel bloedverlies meer.
    Toendertijd waren het maandverband en tampons niet aan te slepen, en later had ik aan een inlegkruisje bekant genoeg. :(

3. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Gek hé?
    Ik snap het niet, dat het zo kan veranderen.
    Vroeger echt 7 dagen ongesteld, tegenwoordig haal ik amper de 3 dagen...

4. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Was dat bij mij maar zo.
    Ben aan de pil gegaan omdat ik letterlijk dubbelgevouwen in bed lag, gedurende twee dagen (van de pijn).
    De pil gebruik heeft mijn cyclus alleen maar verkort, en ook mijn menstruatiedagen verkort. (Van 31 dagen naar 28, en van 8 naar 5 dagen). Maar de pijn is nooit minder geworden. Laten we zeggen slechts 20%.

5. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ik was ook altijd erg ongesteld en daarom een jaar of 11 geleden aan de pil gegaan, sinds ik aan de pil ben vloei ik lang niet meer zo veel als eerder en het lijkt ook wel minder te worden de laatste tijd! Ben nog wel 6 dagen ongesteld.

6. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Ok, er hebben dus meer mensen last van.
    Ik dacht al dat met de jaren mijn vruchtbaarheid af nam, ben tenslotte al 30 hé! hahaha

7. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ja ik weet het ook niet.....het viel me laatst ook op dat het steeds minder wordt (eerste dagen nog wel wat meer!) Ik ben 26 dus het zal wel niet aan de ouderdom liggen :) Ik denk wel dat het in de loop der jaren minder wordt! Maar ik kan alleen maar gissen.... ;)
    Mischien komen er nog meer reacties om je gerust te stellen! ;)
    :idea: Mischien kun je je vraag hier voor leggen aan de verloskundige oid ?

8. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Ik was voor ik aan de pil was ook enorm ongesteld, heel veel vloeien en ontzettende buikpijn, 2 dgn lang

Nu met de pil heb ik stukken minder last van buikkrampen, maar nog wel steeds 6 dgn ongesteld.
    heeft iemand wel al ervaring met de menstruatie na het stoppen met de pil als het van tevoren veel was, of het dan minder is, nadat er jaren de pil is geslikt?

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej ladyzorra....

Het schijnt dus.... dat je hormoonhuishouding iedere 4 jaar verandert..... dusse het zou idd kunnen dat je menstr. erger wordt of juist minder..

10. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ik zag nooit een verschil met de pil, tot ik één bepaald soort pil begon te nemen, en vanaf de eerste maand had ik plots geen menstruatiepijn meer! Alleen een klein beetje de eerste dag, maar nadien zelfs helemaal niet meer! De duur en hoeveelheid is ook zeker verkort! Ideaal! :)

Deel Deze Pagina