Van eten ga je dood!

Discussie in 'De lounge' gestart door fee90, 3 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Dat ligt niet alleen aan voeding denk ik. Ook rokers, drinkers en andere factoren helpen hier aan mee.

2. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Als je ergens moe van wordt en niet achter staat, dan moet je het niet zo doen, klaar. Niemand verplicht je tot iets!
    Ik vind het geen gezeik als mensen iets uitproberen om zo gezond mogelijk te leven, ik vind het gezeik als de mensen die het niet geprobeerd hebben en er niks over gelezen hebben 'het allemaal' gezeik vinden en reageren in de trand van: 'Pfff, al die stomme hypes, belachelijk, ik eet 'gewoon' (en dan komt de opsomming:), mijn frikadelletje, Knorr wereldgerechten, cola, MacDonalds, Chinees.... Mijn kids krijgen ook 'gewoon' een snoepje hoor (en dan vooral dat 'een') en dan ook nog dit erachter: 'je leeft maar 1x'.

Inderdaad!!! Dus kan je maar beter goed voor je lichaam zorgen.

De grootste afzeikers zijn diegenen die alles maar in hun mik stoppen en denken dat dat allemaal prima is en het geen bal uitmaakt voor je gezondheid. Of dat als op je voeding let, je opeens niet meer van het leven kan genieten.;)

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Klopt maar ik ging even van dit topic uit. ;)

4. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens mij zegt niemand dat gezond eten op zich een hype is... Wel dat bepaalde voedselgroepen vermijden of bepaalde producten waarvan nog niet duidelijk onderzoek naar is geweest dat het ongezond zou zijn, hypes zijn. Dus gewoon overdreven gezond.
    Wij eten redelijk gezond maar ik heb niks met al die zaadjes die nu ineens razend populair zijn. Of bepaalde fruitsoorten, ik lust geen frambozen dus ga het ook niet ineens eten omdat het zo'n hype is. En ik eet liever een appel dan besjes. En tarwe schijnt nu ook ineens ongezond maar ik eet toch echt met smaak m'n volkorenboterhammen of brinta met melk op.

En dagelijks ijs én chips vind ik wel wat anders dan af en toe wat ongezonds, (beetje zoals tuc beschrijft), het lijkt me ook logisch dat je daar last van kreeg.

5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik voel me echt een stuk beter sinds ik bewuster met mijn voeding om ga. De kilo's gaan eraf en ik meer energie. Ook zie ik er gezonder uit, minder buikvet, andere smaak en een mooiere huid. Ik eet heus nog wel eens iets wat niet zo gezond is. Maar ik sta er wel degelijk bij stil bij wat ik naar binnen werk.
    Ik denk dat dit meer mensen zouden moeten doen. ik weet niet goed of het een gebrek aan kennis is of aan discipline. Zelf heb ik ervaren hoe verslavend voedsel kan zijn. De verslavende werking van bepaald voedsel zal bij veel mensen een rol spelen.
    Wat een ander doet, moet diegene lekker zelf weten. Bij mij is het roer om

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik had vroeger als kind al medelijden met klasgenootjes die na schooltijd enkel een rijstwafel mochten eten. Of echt alleen maar donkere pitjesbrood mochten eten met biologische appelstroop en daaroverheen maanzaad (wat nu ongetwijfeld suuuuper slecht is.) Patat enkel zelfgemaakt net zoals pizza's. Ik vond het helemaal niets.

Zelf doe ik absoluut niet mee aan die trends. Ik eet gewoon normaal. Ik geniet van een pizza, en na (bijv.) 2 dagen ongezond besluit ik om voor groente te gaan. Het gaat vanzelf. Ik ben niet dik, ik ben niet ziek, ik leef al jaren zo, ik vind het prima zo.

7. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik had ditzelfde zo geschreven kunnen hebben.
    En ik neem ook af en toe weleens iets wat minder gezond is, maar echt met mate. Het moet een traktatie zijn, geen dagelijkse kost.

8. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik had eigenlijk verwacht dat je na je eerste alinea zou gaan schrijven; maar was ik zelf maar zo bewust met voeding opgevoed, dan had ik nu een beter eetpatroon gehad.
    Maar nee dus haha.
    Ach, niemand verplicht je om gezond te eten. Maar mensen die ontdekt hebben wat het met je lichaam en gezondheid kan doen, willen dat graag overbrengen op anderen. Dat is enthousiasme. Voor mensen die hier totaal geen zin in hebben, vreselijk irritant 😊

9. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Dat vind ik ook. Mijn dochter krijgt ook wel snoep of chips, maar niet dagelijks. En met mate. Ze neemt het liefst een soepstengel trouwens, daar maak ik haar echt blij mee.

10. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Haha dat denk ik ook!

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

haha! Ik vind rijstwafels best lekker hoor. Maar het vult natuurlijk voor geen meter.
    En ik vind dat ik opgevoed ben met een best gezond eetpatroon. Veel brood, chips enkel in het weekend etc. Maar wij mochten bijv. elke dag na schooltijd 2 snoepjes uit de trommel pakken. Daar keek ik echt wel naar uit. Vriendinnetjes van mij aten enkel snoep op verjaardagen of zo. Ik vond dat karig :p toen al, haha.

Nu ik volwassen ben eet ik zo'n beetje alles. Maar met mate. Bijvoorbeeld 1 koekje of 1 bakje chips, 1 stukje vlees, een handje groente, 1 plakje kaas per boterham, 1 glas cola of ijsthee. Waardoor ik (naar mijn idee) normale hoeveelheden zout, suiker, koolhydraten, etc. binnenkrijg.
    Heb ik een verjaardag gehad met een BBQ, taart, hapjes, chips, bier, cola etc. Dan pas ik mij automatisch aan de volgende dag; door bijvoorbeeld rijst te eten met vis, geen frisdrank, geen chips etc.

Ik ben dus zelf van mening, zolang je maar gevarieerd eet in normale/kleine porties, dan is er vrij weinig aan de hand.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Amen! Sterker nog, ik geniet vele malen meer (en hopelijk ook véél langer) van het leven omdat ik op mijn voeding let! 💡💡

Ik ben nooit ziek, voel mij super fit en heb meer energie dan een
    16-jarige! Enne ik zie er volgens anderen minstens tien jaar jonger uit, dus dat is óók mooi meegenomen. 😁

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Haha herkenbaar die frustratie! 😅 Ik vind het ook zó zonde als mensen hun lichaam verwaarlozen, zéker als ze kinderen hebben. (ik bedoel dan structureel slecht eten, niet incidenteel). Ik zie mijn lijf als een tempel en zorg er goed voor, 'you are what you eat' zeggen ze hier. En bovendien wil ik graag oud worden, gezond oud, zodat ik mijn kinderen zie opgroeien en liefst ook nog mijn eventuele kleinkinderen. 😊

14. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ja maar die enthousiasme kan overslaan naar betutteling. En niet iedereen is nog zo ver om niet gezond te gaan eten. Dat moet je ook respecteren vind ik. Ik heb het bijv met spiritualiteit. Vind ik heel interessant maar niet iedereen geloofd erin. Nou prima toch. Ik ga dan niet iemand overtuigen om er in te gaan geloven. Dan is diegene er nog niet klaar voor. Ik ben allergisch voor betutteling in alle vormen.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Beetje naïeve theorie, was het maar zo simpel! 😏

16. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Nádat ik te horen kreeg behoorlijke problemen met hart en vaten te hebben, ben ik overgestapt naar volle producten en inderdaad ook roomboter. Al was het advies anders hoor.. ;)
    Uiteindelijk merk ik ook dat ik sneller vol zit en dus kleinere porties eet.
    Met daarnaast uiteraard heel veel beweging, gaat het nu juist de goede kant op met mijn conditie en de verlaging van mijn cholesterol.

17. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Mensen zijn bang geworden en gemaakt voor vet.

Aan volle producten zit veel meer smaak. Vet vult ook langer.

Fijn dat het beter gaat met je!

18. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ja en wat ik zie met een vriendje van mijn zoontje die thuis amper wat te snoepen krijgt dat hij stiekem aan mijn zoontje vraagt of hij een snoepje bij ons thuis mag. En zodra de snoeptrommel tevoorschijn komt duikt hij erop af als een hongerig puppie. En hij gooit de snoep binnen 1 hap naar binnen!

19. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben er niet zo mee bezig. Natuurlijk let ik wel op vitaminen en gevarieerd maar verder nee. Weet je... dood ga je toch! Een familielid van mij was fanatiek sporter en leefde gezond. Toch ging hij op z'n 33ste dood aan k..... Als het je tijd is dan is het je tijd denk ik maar. Een 'tante' van mij wordt 92 en gruwelt al haar hele leven van groentes... ik bedoel maar!

20. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Tuurlijk probeer ik wel op te letten dat er doordeweeks in de avond geen zak chips open gaat of andere ongezonde dingen worden gegeten maar verder let ik eigenlijk niet op mijn eten.

Ik kook met pakjes en zakjes, let niet op E-nummers en elke week wordt er wel een patatje gegeten of iets anders makkelijks.

Nee wij eten waar we trek in hebben en de ene keer is dat gezonder dan de andere keer.

Mijn zoontje mag gewoon snoepen, daar doe ik totaal niet moeilijk over. Moet niet de spuigaten uitlopen maar hij krijgt elke dag snoep en de ene keer is dat 1 snoepje en in het weekend of met een feestje zijn dat meerdere snoepjes/koekjes of chips.

Wij als gezin bewegen genoeg en als we dan in het weekend wat lekkers willen eten dan doe we dat gewoon. En als er 2 dagen ongezond is gegeten dan komt de 3e dag gewoon groente op tafel.

We zijn gezond en voelen ons goed dus als dat voor ons werkt vind ik het prima

Deel Deze Pagina