Lieve dames, Het is nog ver weg, maar 1 van onze favo jongens namen hebben vrienden sinds kort aan hun hond gegeven. Tjaaa wat zouden jullie doen? Zij vindt het geen probleem en zou het er niet voor laten. Maar twijfel vooral omdat ik niet wil dat je kind dan aan iemands hond gelinkt wordt.. Wat zouden jullie doen? De naam is geen typische hondennaam en stond altijd ergens op nr 2 of 3 van ons lijstje..
Ik zou het echt niet doen. Zit je gezellig bij je vriendin op de koffie roep je je kind. Komt je kind en de hond!
Hahahah ja ik neig ook meer naar niet dan wel ja.. Vooral als ik zo mn onderwerp zie staan haha. Wellicht bewaren we de naam voor later. En als het een meisje wordt is het probleem er sowieso niet Baal er ergens wel van, maarja zij wisten niet van onze namen af. Jammer maar helaas
Ik zou de naam in je achterhoofd houden en lekker verder gaan zoeken want je hebt nog even. Waarschijnlijk kom je nog genoeg andere leuke namen tegen en misschien is het inderdaad een meisje.
Ik zou het wel doen, zeker als het al langer jullie favoriet is. Jammer dat vrienden hun hond zo hebben genoemd, maar ik zou echt kiezen voor de naam die je het mooist vindt, anders krijg je echt spijt. Ik vraag me ook altijd af wat er precies zo erg aan is dat een hond dezelfde naam heeft. Het is nou eenmaal zo dat honden steeds vaker 'menselijke' namen krijgen omdat zo'n dier wordt gezien als onderdeel van het gezin. Een harig kind Wat is nou hét probleem aan het feit dat jullie kind een naam heeft die de hond van vrienden ook hebben gekregen? Ik zie niet in hoe/of/dat iemand er verdrietig of boos van kan worden of door benadeeld. Ik vind het dus geen rare keuze. Maar de naam stond op 2 of 3 dus niet op 1, dus dan zou ik lekker voor de nummer 1 gaan, of een andere naam.
Grappig! Wij hebben sinds 2011 een hondje: Robin. En vrienden van mijn beste vriendin kregen een meisje met deze naam. Erg leuk! Heb ze gefeliciteerd en maar niet gezegd dat onze hond zo heet De meeste hondjes die ik ken hebben echte "hondennamen" zoals Buddy, Tukker, Balu en Blackie. Dus kan het me niet voorstellen hoe het zal zijn! Maar zoals gezegd een kind leeft vele malen langer dan de hond dus ja... Ik persoonlijk zou het eigenlijk niet doen als het de hond van m'n beste vriendin is. Dan had ik echt nog verder gekeken of een andere "variant" op de naam gemaakt (denk Jesper ipv Jasper).
Als het voor jullie de naam is zal ik het zeker gewoon doen! Toen ik zwanger was van mijn zoon en wij op vakantie waren in het land van bartje was daar een pony met dé naam die onze zoon zou krijgen. We moesten er alleen maar om lachen en hebben onze zoon gewoon ook zo genoemd. 2 jaar terug kregen mensen verderop in de straat een hond en noemde hun hond zoals onze zoon heet.....ach ja, ik kan er niet van wakker liggen. En een tijd geleden stond ik bij de kassa in de supermarkt en riep mijn zoon en toen vertelde de cassière dat haar vogeltje ook zo heette.....haha....ach als ik me daar allemaal druk om moet maken.
Dat zou mij ook niet echt boeien. Gewoon doen dus. Nu heeft onze hond dezelfde naam als míjn beste vriendin (zo heette ze al toen we haar kregen) wat alleen hilariteit oplevert.
hahaha, daarom heb ik mijn hond dus Filemon genoemd Nee maar zonder dol..gewoon doen als je dat zo voelt. Het is niet onder 1 dak, dat zou wat funnier zijn geweest en moeilijker opvoeden, maar dit is toch niet onontkoombaar. Prachtige naam blijkt dus gewoon, iedereen wil em
Haha de hond van een vriendin van mij heeft dezelfde naam als m'n zoontje.. Ik zou het dus doen als het de naam is!
Een collega van mijn man heeft een hond met dezelfde naam als onze zoon. Mijn man en hij gaan privé ook best veel met elkaar om. Ik lig er niet wakker van. Zoonlief ook niet. De betreffende collega en zijn vrouw moesten er even om lachen toen ze het geboortekaartje zagen. Maar het is geen rare of vervelende situatie ofzo. Hun hond heet zo, ons kind heet zo. Kijk, als het nu gaat om Fikkie of Fifi vind het wat anders. Maar een 'normale' mensennaam kan toch gewoon?