Keuken; pvc of (waterbestendig) laminaat

Discussie in 'De lounge' gestart door loetje, 11 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik ben in twijfel. In onze nieuwe keuken komt uiteraard ook een nieuwe vloer. We willen geen plavuizen. Nu wilden we eerst voor laminaat gaan, uiteraard geschikt voor natte ruimtes. Onze keuze is gevallen op leisteen van QuickStep, dus zover gaat het kiezen gemakkelijk. Alleen hebben ze deze uitvoering in laminaat én pvc. En nu twijfel ik tussen die 2. Wij hebben totaal geen ervaring met pvc vloeren, wel met laminaat.
    Kunnen jullie me misschien jullie ervaringen en voor -en nadelen vertellen?

2. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    Wij hebben nu laminaat en we gaan in het nieuwe huis voor pvc. Dit met als reden dat het geluidsdempend is. Wij laten de stroken plakken en dan is de vloer ook egaler. Wij hebben nu bij het laminaat dat we de planken voelen op sommige plekken. We hebben nu dan ook wel heel goedkoop laminaat. Mijn ouders hebben pvc laten plakken en ik was er meteen weg van, omdat het zo lekker loopt. Beetje als zijl.

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Hebben jullie vloerverwarming?

4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Wij hebben in de keuken ook PVC, zit op de vloer geplakt. Ideaal! Helemaal in.c.m. vloerverwarming.

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Nee, geen vloerverwarming. Ondervloer is beton, met daaroverheen de oude plavuizen (van de vorige bewoners, lagen ook al onder de laminaatvloer die wij er net uit hebben gehaald).

6. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Houd je wel rekening met een verdubbeling aan kosten (in ons geval was het een verdubbeling in ieder geval) omdat je bij pvc eerst je vloer moet laten egaliseren?
    Verder ben ik super tevreden met onze pvc vloer van quick step! Hier wel vloerverwarming dus wat dat betreft nog een pluspunt. Maar het loopt inderdaad lekkerder, je hebt betere geluidsdemping en het oogt gewoon heel mooi. We hebben dan wel ook een pvc vloer uit het duurdere segment gekozen (voor beneden, 1e en 2e verdieping mochten wat goedkoper :) ).
    Voor mij in ieder geval nooit meer laminaat!

Schoon houden is eenvoudig en pvc is veel minder gevoelig als je iets erop laat vallen. En mocht je dan toch uiteindelijk een beschadiging op een strook hebben, zou je die eruit kunnen snijden en een nieuwe strook erin plakken.
    Wij hebben een hond die graag door het huis rent (en glijdt....) en nu na een jaar nog nooit een krasje van zijn nagels op de vloer gezien. Voor ons in ieder geval een goede keus geweest!

Ik weet niet of je kostentechnisch de vloer zelf wilde gaan leggen? Met laminaat is dat makkelijk te doen natuurlijk, maar voor pvc was bij ons de conclusie: dat moet je niet zelf willen doen.
    Het egaliseren van de vloer komt echt heel nauw en moet door een vakman gedaan worden. 1 oneffenheid in de ondervloer en je ziet dat in het uiteindelijke resultaat, omdat die stroken zo onwijs dun zijn.
    Dus dat is ook iets om evt mee te nemen in de overweging.
    Onze buren hebben bijvoorbeeld laminaat, terwijl ze liever pvc wilden. Niet omdat ze geen geld hadden voor pvc, maar omdat ze geen geld hadden voor het laten egaliseren en plaatsen van de vloer..!

Succes met kiezen!!

7. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.887
    9.664
    113
    Vrouw
    Wij hebben PVC in de keuken en dat bevalt ons goed.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wij hebben ook PVC in de keuken. Inmiddels ligt het er 6.5jaar in en nog steeds tevreden. :)

9. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Wij hebben getwijfeld over pvc maar heb ook veel negatieve verhalen gehoord. Met name over krassen die er in zaten (terwijl het dure pvc was waar geen krassen is zouden mogen komen). Ik vind het zelf mooi maar als je er over loopt voelt het een beetje "goedkoop " aan. Net alsof je over zeil loopt (vind ik dan). Dat waren voor mij de redenen om het niet te pakken.

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Wij hebben ook pvc in de woonkamer, keuken en hal. De hal is een grijze vloer en hier zie de krasjes wel sneller op vind ik. Ook wat sneller afdrukken van bijv zweetvoeten en druppels. wij hebben een beton look vloer en in die vloer zitten ook wat krasjes dus een paar extra erbij valt niet op.

De krassen ontstaan hier trouwens omdat we deels nog aan het verbouwen zijn. Bij gewoon gebruik zal dat wel meevallen.

Wij hebben de pvc gelijmd, zonder vloerverwarming wat trouwens echt perfect bevalt. Wij zijn niet bekend met vloerverwarming en lopen graag op pantoffels of huissokken dus gaan dat niet missen denk ik.
    Qua onderhoud ideaal! Ik heb een jemako dweil gekocht en daarmee krijg ik de vloer schoner dan schoon.

Ik lees dat veel mensen de fout maken de vloer met schoonmaakmiddelen te dweilen. Hier alleen met water en hij blijft mooi mat.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Wij hadden in ons oude huus een pvc vloer maar ze hadden de vloer niet helemaal glad of er lag iets onder en dat voel je.

Wel makkelijk schoon maken. Wij moeten eigenlijk ook over naar een nieuwe vloer maar weet nog niet wat hier onder ligt. Afhankelijk van dat wat het gaat worden

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Maar dat egaliseren en precies leggen geld volgens mij alleen als je de vloer gelijmd wilt leggen. Hier wordt hij zwevend. Quickstep heeft keuze uit 4 opties uit 1 kleur, oa pvc voor op een oneffen ondergrond. Dit is klik pvc. Nu is onze ondergrond niet oneffen, want dus een goede rechte plavuizen vloer, dus moet de klikvariant dan toch geen problemen geven?

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook voor die keuze gestaan maar niet gedaan. Teveel ellende gezien en gehoord. Krassen, toch niet zo waterdicht als ze beweerde enz.

Hier dus keramiek parket. Dit zijn houtlook tegels. Supersterk, kras en stootvast en ik kan het goed schrobben met schoonmaakmiddel of de stoomreiniger zonder dat ik de boel verknal.

loetje vindt dit leuk.
  14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wij willen leisteen zwart. Keramiek willen we niet, alhoewel we het wel mooi vinden en qua levensduur en onderhoud natuurlijk een hele goede keuze is. Maar geen vloerverwarming hier en daar dus een slechte ervaring mee in ons oude huis. Zooooooo koud:D

15. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113

Kijk eens naar een coretec vloer. Hij is niet goedkoop, maar wij zijn er super tevreden over.

Kleine oneffenheden zijn geen probleem en hij is geluiddempend omdat er meteen een kurk ondervloer aan vast zit, hij word niet geplakt en je kunt hem net zoals laminaat in elkaar klikken.
    Hij voelt ook echt niet als goedkoop zeil of zo.

Wij hebben een beton look dus als er al krassen zouden zitten, vallen ze niet op.

Wel zie je idd snel plekken van zweetvoeten enz...

Ik zal er even een foto bijvoegen

Bijgevoegde bestanden:

16. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Ah, klik, dat had ik niet begrepen Die hoef je inderdaad niet te egaliseren. Of die net zo waterdicht is als gelijmd, alleen als ie goed strak gelegd is!

Deel Deze Pagina