Beste Heidi Ik ben vandaag 30 weken zwanger en geef nog bv aan mijn peuter 2,5jr. Ik had 'gehoopt' dat ze zelf zou stoppen maar dit is niet het geval . Ik heb ook sinds een aantal weken weer melk. Nu overweeg ik dan toch om te tandemen straks. Ik wil nl mijn peuter niet geforceerd laten stoppen. Ze drinkt nog 1-3 keer per dag en laat zich wel goed sturen. Kan wachten of loslaten als ik dit graag wil. En accepteert ook nee. Ik had bedacht dat ik vooraf wat zou kolven om alvast iets te hebben ( start na vorige bevalling was niet geweldig). Maar nu mijn peuter nog drinkt is dit misschien niet nodig? Kan ik haar 'gebruiken' om de productie goed op gang te brengen, mocht dit lastig blijken? En hoe zit het nu met colostrum? Drinkt zij niet alles op? Is de colostrum te vet voor mijn peuter? Of kan dit prima? Ik ken niemand die tandemt ( wel langvoedsters), dus ben er wat onzeker over. Gr Patrijs
Hoi, Goed plan. Je kunt vanaf week 37 een beetje kolven, maar als je productie op gang is doe je dat met name met het oog op eventueel niet aan de borst kunnen na bevalling. Je lichaam maakt overigens weer colostrum aan! Neem conact op met een vrijwillige borstvoedingsorganisatie: Borstvoeding.nl | Home Daar vind je ervaringen en informatie!