Mijn zoontje is momenteel een flinke sprong aan het maken. We merken bijna elke dag wel iets nieuws aan hem. Daardoor heeft hij veel aandacht nodig en ook 's nachts. Maar ons mannetje is erg nieuwsgierig en leergierig. bij een normale dag thuis met hetzelfde ritme als normaal dan krijg ik het meestal wel voor elkaar dat hij even slaapt. een uurtje of soms ook langer. Maar als er maar iets anders gaat in de dag of er is visite of we gaan op visite, dan wil hij de hele dag niet slapen. 's avonds krijgen wij hem nu ook met moeite in zijn bed. Hij is dan wel erg moe, maar wil alleen maar ontdekken en kijken etc. gevolg is wel dat hij erg onrustig slaapt, ook s'nachts. ik denk dat het maar tijdelijk is. en dat als de feestdagen en zijn sprongetje voorbij zijn het vanzelf wel weer beter gaat. Maar ik vroeg mij alleen af. is dit herkenbaar voor andere moeders? Ik vraag me soms af of ik niet iets verkeerd doe met het middagslaapje? Als dit herkenbaar is , wat doen jullie om toch te proberen dat middagslaapje te laten. Laten jullie de kleine ook 's middags even doorhuilen of iets anders? en mocht et gewoon een fase zijn ben ik nog benieuwd of er gewoon moeders zijn die dit herkennen en hun verhaal willen vertellen. Dan weet ik in elk geval dat ik niet de enige ben.
herkenbaar!! meneer slaapt tegenwoordig max 2x een half uur op een dag. om 6 uur 's avonds is hij daardoor dood en doodop... 's nachts slaapt hij gelukkig nog wel goed. alleen omdat hij er al om half 7 inligt, is ie wel telkens erg vroeg wakker... ook vermoeiend voor papa en mama in de kerstvakantie!
ha ha inderdaad erg vroeg wakker. Die van ons ook. Bij ons helpt het wel om af en toe dan al een fles te geven dan slaapt hij ineens tot 9:00. Maar de laatste tijd wil hij ook niet meer om 19:00 naar bed. gilt en krijst de hele boel bij elkaar. Gaat dan pas om 21:30 slapen. hij wordt wel af en toe wakker.Denk gewoon te onrustig en teveel indrukken.
hier ook idd dan maar een fles in de vroege ochtend. Eerst konden we hem nog bij ons in bed nemen, en dan viel hij daar wel weer in slaap. Maar nu is het alleen maar jammeren. zo irritant! 's Avonds nog geen gedoe, afgezien van het feit dat hij wat jammeriger is na een fles. Normaal is het fles, op bed en stil. Maar nu hoor je hem echt nog beetje huilen. Vaak 1 of 2 keer er even naar toe, troosten, en dan is het klaar.