Mijn baby van 8 maanden vind het vaak moeilijk om zelf te spelen, bijv in de box of op het speelkleed. Soms houdt hij het wel eens een half uurtje vol, maar vaak is het na een kwartier al jengelen/huilen. Ik probeer hem al niet meteen op te pakken als hij jengelt, maar hem even te troosten, maar als het overgaat in een echte huilbui pak ik hem toch maar. Wie herkent dit? Zijn er tips/ trucs om zijn zelf spelen tijd te verlengen, of is het helaas niet anders.......? Ik vind het soms wel vermoeiend! Hij krijgt tussendoor wel genoeg aandacht van mij, maar na een minuut of 20 spelen mag hij zelf van mij weer eens, zodat ik even aan mezelf toekom.
Ik herken het helemaal. En nu sinds een paar dagen kan madam bil- en buikschuiven, dus heeft ze eindelijk iets te doen, moet ik nog constant op haar letten. Ik heb ook niet echt succes, maar probeer het met speeltjes die muziek maken en soms geef ik haar ook wat te knabbelen, zoals een soepstengel of rijstewafel. Heel soms zet ik dan maar de tv aan op baby tv.
Hier wil het nog wel eens helpen als hij nieuw speelgoed in handen krijgt, dan is hij daar zo een hele tijd zoet mee. Ik wissel het speelgoed dan ook elke paar dagen af, zodat hij het niet snel zat is. Het speelgoed waar op dat moment niet mee gespeeld wordt, bewaar ik in een grote kist. Ligt er ook al speelgoed voor iets grotere baby's in de box? Bas was pasgeleden ineens echt toe aan ander speelgoed (lees: vormenstoof, blokken, stapelbekers, grote kunststof auto's etc) en kan zich daar behoorlijk lang mee vermaken. Vooral de vormenstoof is favoriet: alles erin en eruit en erin en eruit..!